مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان:

صداقت در گفتار و تعادل در رفتار، زمینه ساز مشارکت همه جانبه مردم در آموزش و پرورش است

۱۳۹۴/۱۱/۲۶ - ۱۳:۲۷:۳۰
کد خبر: ۳۷۳۷۲۰
صداقت در گفتار و تعادل در رفتار، زمینه ساز مشارکت همه جانبه مردم در آموزش و پرورش است
مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به شعار محوری آموزش و پرورش استان در دولت تدبیر و امید « امید به پروردگار، صداقت در گفتار و تعادل در رفتار»، گفت: صداقت در گفتار و تعادل در رفتار، زمینه ساز مشارکت همه جانبه مردم در آموزش و پرورش است.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محمد محسن بیگی در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان زرند با تشکر از حضور گسترده فرهنگیان و دانش آموزان در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن و با بیان اینکه مشارکت مردم و دستگاه های اجرایی درفعالیت های دستگاه تعلیم و تربیت ضروری است، اظهار کرد: مشارکت همه جانبه مردم و دستگاه های اجرایی لازمه تحول در آموزش و پرورش است.

وی خاطر نشان کرد: هدف از مشارکت در آموزش و پرورش فقط مشارکت مادی نیست بلکه هدف از مشارکت افزایش بهره وری، به رسمیت شناختن ارزشهای انسانی و تقویت حس همکاری افراد از طریق مشارکت آنان در تصمیم گیریهای مربوط به حوزه تعلیم و تربیت است.

وی افزود: استفاده از توان فکری، اندیشه ای و مشورتی والدین در فعالیت های آموزشی و تربیتی ضرورتی انکار ناپذیر در راستای تحقق اهداف تعلیم و تربیت می باشد.

محسن بیگی با بیان اینکه تحقق اهداف آموزشی و پرورشی حاصل فعالیت خانه، مدرسه و جامعه است، خاطر نشان کرد: همکاری، تعامل و هماهنگی در حوزه تعلیم و تربیت رسیدن به اهداف تربیتی را آسانتر می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان از شورای آموزش و پرورش به عنوان یکی از مراکزتصمیم سازی، تصمیم گیری و برنامه ریزی در امور مختلف آموزشی و پرورشی نام برد و اظهار کرد: این شورا به منظور تحقق مشارکت و نظارت مردم در امر تعلیم و تربیت با بهره گیری از امکانات موجود و مدیریت منابع در راستای ارتقاء کمی و کیفی اهداف تربیتی و آموزشی تشکیل شده است.

محمد محسن بیگی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کیفیت بخشی به فعالیت های آموزشی و پرورشی مدارس استراتژی اصلی آموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید است، گفت: توانمند سازی و بروز رسانی دانش معلمان متناسب با فناوری های روز دنیا لازمه کیفیت بخشی به آموزش است.

وی خاطر نشان کرد: صندلی های خالی در مراکز آموزش عالی و پذیرش دانش آموزان با نمره اندک را موجب کاهش انگیزه دانش آموزان و کیفیت آموزشی در مدارس شده است.

وی اظهار کرد: اعتبار و ارتقاء منزلت معلم در گرو توانمندی معلم است و معلم باید در حوزه توانمندی به دنبال افزایش علم و بروز کردن اطلاعات علمی خود باشد.

محسن بیگی با بیان اینکه با توجه به وجود ابزار های آموزشی گوناگون، رسانه ها و شبکه های مجازی اثر گذاری معلم و خانواده، در فعالیت های تربیتی کاهش یافته است، اظهار کرد: هرقدر بتوانیم بین دانش آموزان ،والدین و معلمان همسویی ایجاد کنیم، میزان اثر گذاری آنان در فعالیت های تربیتی بیشتر می شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز