تغییری در تعداد کاندیداهای تایید صلاحیت شده خراسان شمالی ایجاد نشده است.

۱۳۹۴/۱۱/۲۷ - ۱۳:۰۱:۳۹
کد خبر: ۳۷۴۱۰۵
تغییری در تعداد کاندیداهای تایید صلاحیت شده خراسان شمالی ایجاد نشده است.
رئیس هیات نظارت خراسان شمالی گفت: کسی از کاندیداهای خراسان شمالی در لیست تایید صلاحیت شدگان جدیدی که شورای نگهبان اعلام کرده است وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا ، حجت الاسلام رضا نوری، رئیس هیات نظارت بر انتخابات خراسان شمالی اظهار کرد: لیست جدیدی که از سوی شورای نگهبان اعلام شده است افرادی هستند که توسط هیات های اجرایی تایید شدند اما شورای نگهبان آنان را رد کرده است.

وی افزود: این افراد یک بار حق اعتراض به بررسی صلاحیت ها داشتند و از 147 کاندیدایی که نسبت به رای شورای مرکزی اعتراض داشتند 38 نفر تایید شدند و اسامی نهایی به فرمانداری ها اعلام شده است.

وی گفت: هیچ یک از کاندیداهای استان ما دارای چنین شرایطی نبوده اند و بنابراین اسامی جدیدی نیز در لیست تازه انتشار یافته وجود ندارد.

حجت الاسلام نوری تصریح کرد: با این وجود تغییری در تعداد کاندیداهای تایید صلاحیت شده استان برای انتخابات مجلس خبرگان  رهبری و مجلس شورای اسلامی ایجاد نشده و تعداد تایید شدگاه در دو مجلس به ترتیب همان 2 و 63 نفر هستند.

دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات خبرگان رهبری همزمان 7 اسفند ماه جاری برگزار می شود.

استان خراسان شمالی دارای 4 کرسی مستقل و یک کرسی مشترک در حوزه انتخابیه فاروج با قوچان از خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی و یک کرسی نمایندگی خبرگان رهبری است.

 

 

نظر شما