رئیس کمیسیون حقوقی شورای عالی نظام پرستاری کشور:

پرستاران مراقب حرف های تفرقه افکنانه باشند

۱۳۹۴/۱۱/۲۷ - ۱۳:۵۳:۳۸
کد خبر: ۳۷۴۱۳۷
پرستاران مراقب حرف های تفرقه افکنانه باشند
رئیس کمیسیون حقوقی شورای عالی نظام پرستاری کشور، با تاکید بر اینکه پرستاری ایران اهل استدلال است و هیچ گاه از حق خود نخواهد گذشت، خواستار خشکاندن ریشه اختلافات شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، وحید نصیری، با اشاره به هجمه هایی که این روزها به سمت و سوی جامعه پرستاری کشور نشانه رفته است، گفت: تا زمانی که وزارت بهداشت به هر بهانه ای نخواهد به تعهدات قانونی خود در قبال پرستاران عمل نماید، که این تعهدات گره خورده با حقوق گیرندگان خدمت است و اجرایی شدن آنها موجب ارتقاء سطح خدمات سلامت به ملت بزرگ ایران می شود، قطعا سازمان نظام پرستاری با شدت و سرعتی بیشتر از گذشته تحت حمایت قاطع شورای عالی و بدنه پرستاری کشور به مطالبه حقوق مردم و پرستاران ادامه خواهد داد.

وی افزود: امروز به لطف رویکرد منطقی سازمان نظام پرستاری تمام مسئولین کشور به این نتیجه رسیده‌اند که بدون حضور و رضایت پرستاران نخواهند توانست مشکلات سلامت کشور را حل کنند.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور، تاکید کرد: اگر پرستاری از اقتدار برخوردار نباشد، وزارت پزشک سالار و تمامیت خواه بهداشت و درمان هیچ گاه با ما و حقوق ملت کنار نخواهند آمد و همه نوع حمله را به سلامت مردم به منظور انتفاع بیشتر مالی و سیاسی خواهند داشت، چرا که وزیر محترم بارها در توجیه اجرای طرح تحول سلامت هدف اصلی آن را ریشه کنی زیرمیزی بیان کرده اند.

وی، انتخابات را مظهر و تجلی دموکراسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: دشمنان ملت همواره همه توان خود را برای کم رنگ و غیر واقعی نشان دادن رای مردم در هر انتخاباتی بکار گرفته اند، و بیانات معاونت پرستاری وزارت بهداشت در خصوص هیئت رئیسه سازمان نظام پرستاری کشور هم بیشتر در همین راستا بوده است که گفته اند شورای عالی منتخب پرستاران ایران هیچ نقشی در مدیریت سازمان ندارد و مواضع سازمان برخلاف نظر شورای عالی توسط دو سه نفر ارائه می شود.

نصیری خطاب به معاون پرستار وزارت بهداشت، اظهارداشت: در همین جا به جناب میرزابیگی عرض می‌نمایم همانگونه که تبلیغات منفی دشمنان علیه انقلاب و نظام در غیر دموکراسی بودن جمهوری اسلامی تأثیری در اراده ملت ایران نداشته، این بیانات تفرقه افکنانه شما نیز در همدلی و همصدایی پرستاران ولایتمدار ایران تأثیری نخواهد داشت.

وی افزود: سودجویان و منفعت اندیشان برای شورای عالی نظام پرستاری، نقشه های شومی در سر داشتند، که خوشبختانه با نظارت صحیح هیئت نظارت و حضور آگاهانه پرستاران بسیاری از توطئه های این افراد خنثی شد. به رغم همه توطئه ها، این انتخابات با مشارکت و حضور آگاهانه پرستاران ولایت مدار، عدالتخواه و با بصیرت ایران اسلامی برگزار شد.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای عالی نظام پرستاری کشور، تاکید کرد: در چنین شرایطی پرستاری کشور باید با بصیرت بالا تنها گوش به فرمان رهنمودهای مقام معظم رهبری باشد تا خدای نکرده از مسیر صحیح عدالتخواهی گمراه نشود. وحدت و همدلی  مهم ترین نیاز امروز جامعه پرستاری است و بدخواهان به دنبال تضعیف رابطه میان پرستاری با مردم و مسئولین هستند. همدلی و همزبانی میان پرستاری با مردم و مسئولان یک اصل مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: قرار نیست که شورای عالی نظام پرستاری چوب لای چرخ سازمان منتخب خود بگذارد، این شورا قاطعانه پشتیبان سازمان کل است و از تیم مدیریتی آن حمایت می کند.

نصیری به حضور پر شور پرستاران در همایش برج میلاد اشاره کرد و افزود: باید تشکر کنیم از حضور چشمگیر پرستاران در همایش بزرگ و تاریخی برج میلاد که بارها به طرق مختلف با فشار و تهدید وزارت، به خصوص معاونت پرستاری وزارتخانه تحریم شده بود. حضور پرستاران بدون ماموریت اداری و با هزینه خود آن هم با آن همه فشار معاونت پرستاری مبنی بر عدم شرکت، نشانگر عمق سهم پرستاران ایران نسبت به شرایط کنونی  است. همین حضور پیام محکم مشروعیت شورای عالی و رئیس سازمان نظام پرستاری و عدم مقبولیت شخص جناب میرزابیگی برای پرستاران به مسئولین وزارت بهداشت بود.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور در پایان، گفت: امیدوارم که وزیر محترم بهداشت با درک درست از منشأ و منبع اختلافات و ریشه کنی این عوامل تفرقه افکن در تعاملی سازنده با مقبولین و منتخبین جامعه چند صد هزار نفری پرستاری کشور، شرایط بهتری برای سلامت ملت ایران را رقم بزند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز