افزایش خشونت های رفتاری و گفتاری بسیار نگران کننده است

۱۳۹۴/۱۱/۲۸ - ۱۰:۲۵:۲۱
کد خبر: ۳۷۴۴۶۷
افزایش خشونت های رفتاری و گفتاری بسیار نگران کننده است
رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه افزایش خشونت های رفتاری و گفتاری بسیار نگران کننده است، گفت: در سال گذشته 500 هزار پرونده در سطح کشور در زمینه خشونت مطرح شده است و اگر این رشد به همین روال ادامه یابد با مشکلات جدی روبرو خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ یدالله موحد درجلسه شورای فرهنگ عمومی استان اظهار داشت: این در حالیست که در سال 91 در سطح کشور 400 هزار پرونده خشونت مطرح شده و این تعداد در سال 92 به 458 هزار مورد  افزایش یافته است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان تاکید کرد: افزایش بردباری آحاد جامعه یک موضوع فرهنگی است و باید موضوع مقابله با خشونت و افزایش فرهنگ بردباری در جامعه مورد توجه قرار گیرد.

این مقام قضائی بیان کرد: در یک تحلیل آماری کشوری تعداد ازدواج ها نسبت به جمعیت و آمار طلاق نسبت به جمعیت برای هر استان مطرح شده است.

وی با بیان اینکه نرخ جمعیتی ازدواج بهترین وضعیت را در کردستان، اردبیل و زنجان دارد، ادامه داد: استان کرمان در حوزه ازدواج نسبت به جمعیت در رتبه های پایین کشور قرار دارد.

موحد با اشاره به این مطلب که  در استان کرمان 764 مورد ازدواج را نسبت به 100 هزار نفر جمعیت داریم، خاطرنشان کرد: مشکل اصلی در حوزه ازدواج در مباحث فرهنگی و اقتصادی است و در بررسی آسیب های اجتماعی باید این موارد را مد نظر داشت چراکه جوانان در سن ازدواج در معرض آسیب های متعدد قرار دارند ونباید از این مشکل جدی استان غافل ماند.

موحد بیان کرد:نرخ جمعیتی طلاق در کرمان در قبال هر یکصد هزار نفر 122مورد طلاق در سال رخ می دهد وکرمان رتبه 28 کشوری را در این زمینه دارد.

 

نظر شما