رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد

شهردار خرم آباد از شورای شهر کارت زرد گرفت /تذکر رئیس شورا به شهردار خرم آباد

۱۳۹۴/۱۱/۲۸ - ۱۶:۱۷:۴۴
کد خبر: ۳۷۴۷۰۴
شهردار خرم آباد از شورای شهر کارت زرد گرفت /تذکر رئیس شورا به شهردار خرم آباد
رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد گفت: تذکر رسمی به شهردار خرم آباد به دلیل عدم حضور در جلسات شورای شهر ارسال داده می شود.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،یکصد و هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر خرم آباد با موضوع بررسی تصویب بودجه سال آینده شهرداری برگزار شد.

حسن آذری  رئیس شورای شهر خرم آباد گفت: تذکر رسمی به شهردار خرم آباد به دلیل عدم حضور در جلسات شورای شهر ارسال داده می شود.

پس از گذشت یک ساعت از شروع جلسه معاون اداری مالی و مسئول بودجه شهرداری به جلسه آمدند تا پاسخگوی سوالات اعضای شورا باشند.

رضا بردبار معاون اداری مالی شهرداری خرم آباد در این جلسه اظهار داشت: با توجه به مبانی مردم سالاری دینی احترام به شورای اسلامی شهر احترام به همه مردم است.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری عملیاتی نبوده و برنامه ای و بدون شک یک برنامه تفصیلی سالانه است، عنوان کرد: شهرداری دارای یک واحد درآمد و یک واحد هزینه تحت عنوان حسابداری و یک واحد بودجه دارد که باید یک برنامه تفصیلی سالانه بین درآمدها و هزینه هایش بریزد که اگر درآمدها کافی نباشد نمی تواند ریزپروژه های عمرانی تعریف کند.

معاون اداری مالی شهرداری خرم آباد با بیان اینکه درآمدهای شهرداری محدود بوده و در ۱۴ فصل هستند، ادامه داد: بخش عمده درآمدهای شهرداری به درآمد مردم متصل است و به دلیل محدود بودن بودجه شهرداری سیاست خود را انقباضی قرار می دهد.

 

حسن آذری رئیس شورای اسلامی شهر خرم آباد در این جلسه اظهار داشت: روز گذشته جلسه کمیسیون فرهنگی شورا با حضور انجمن های مردم نهاد برگزار شد و به نتیجه های خوبی برای پاکسازی شهر در ایام انتخابات رسید.

وی عنوان کرد: شعارنویسی در ایام انتخابات بیشترین هزینه ها را به شهرداری تحمیل می کند.

 

عبدالله عزیزپور رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر خرم آباد نیز در این جلسه اظهار داشت: بودجه سال ۹۵ شهرداری خرم آباد نسبت به بودجه ۹۴ حدود ۲۴ درصد افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه مقرر شده با توجه به بدهی های فراوان شهرداری پروژه جدید تعریف نکند، عنوان کرد: بسیاری از پروژه ها بخشی از آن انجام شده و نباید تعطیل شوند اما انحراف از بودجه سال آینده روز به روز بدهی های شهرداری را افزایش می دهد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر خرم آباد با اشاره به اینکه اگر شهرداری خرم آباد برابر برنامه پیش بینی شده پیش برود و متمم قبول نکند با مشکل بودجه مواجه نخواهد شد، ادامه داد: در بودجه سال آینده شهرداری چیزی به اسم وام تعریف نشده است.

عزیزپور با بیان اینکه برای سال آینده شهرداری خرم آباد از لحاظ درآمد و منابع تامین اعتبار ۱۷۳ میلیارد و ۴۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: ۴۶ درصد از این مبلغ معادل ۸۰ میلیارد و ۲۰۹ میلیون تومان سهم اعتبارات جاری و ۵۴ درصد دیگر معادل ۹۲ میلیارد و ۸۳۰ میلیون و ۷۶۰ هزار تومان سهم اعتبارات عمرانی است.

وی افزود: اولویت شهرداری باید تکمیل پروژه های نیمه تمام باشد و نباید اجازه داد پروژه ها به آثار باستانی تبدیل شوند.

تذکر رئیس شورا به شهردار خرم آباد

آذری نیز افزود: تذکر رسمی به شهردار خرم آباد به دلیل عدم حضور در جلسات شورای شهر ارسال داده می شود.

برخی از اعضای شورا مانند محمد حسین پور و جافر وفایی و فرشته طهماسبی به حاضر نشدن شهردار و معاونان وی برای پاسخ به سوالات اعضا در جلسه اعتراض داشتند.

علی جهان آرا عضو شورای اسلامی شهر خرم آباد نیز در این جلسه با بیان اینکه در جلسات کمیسیون بودجه این برنامه ها کارشناسی شده و حضور شهردار لازم نیست، اظهار داشت: با توجه به نرخ تورم افزایش بودجه شهرداری نسبت به سال قبل کمی بوده و طبق تورم اعتبار ۱۷۳ میلیارد همان ۱۳۸ میلیارد تومان سال قبل است.

وی با بیان اینکه هدف ما از برنامه ریزی بودجه این است که متمم و وام و... اضافه نشود، افزود: ولی با این افزایش ۲۰ و چند درصدی بر اساس نرخ تورم انتظار نداشته باشیم ما را جلو بیندازد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز