در نشست هم اندیشی کارشناسان بهداشت دهان و دندان کشور در بندرعباس مطرح شد؛

کسب رتبه نخست کشوری اجرای طرح دندانپزشکی توسط دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در طرح تحول سلامت

۱۳۹۴/۱۲/۰۱ - ۰۹:۲۷:۰۶
کد خبر: ۳۷۵۴۳۳
کسب رتبه نخست کشوری اجرای طرح دندانپزشکی توسط دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در طرح تحول سلامت
یحیی میرزاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، از کسب رتبه نخست از بین 56 دانشگاه علوم پزشکی کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در ارتباط با راه اندازی مراکز دندانپزشکی و بکارگیری دندانپزشک در برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت خبر داد .

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، میرزاده افزود: با آغاز برنامه تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت خدمات بسیار خوبی در بحث بهداشت دهان و دندان با همکاری دولت محترم و وزارت بهداشت و درمان در کشور در حال انجام است .

وی ابراز داشت : نشست هم اندیشی کارشناسان مسئول بهداشت دهان و دندان 56 دانشگاه کشور  با حضور صمدزاده مشاور معاون بهداشتی وزارت بهداشت و رییس اداره سلامت دهان و دندان با هدف هماهنگی جهت اجرای بهتر و ارتقاء کیفیت اجرای برنامه خدمات سلامت دهان و دندان در راستای طرح تحول سلامت در حوزه بهداشت به میزبانی بندرعباس به مدت دو روز در حال برگزاری است .

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، عنوان کرد: در این نشست در خصوص راه اندازی مراکز دندانپزشکی ، چگونگی ارائه خدمت به گروههای هدف و سایر اقشار ، عقد قرارداد بیمه روستایی با دندانپزشکان و نحوه پرداخت حق الزحمه دندانپزشکان مباحثی ارائه شد .

میرزاده اظهار کرد : بعد از اجرای سطح یک برنامه تحول دندانپزشکی پس از تشکیل شناسنامه الکترونیک و انجام معاینات ، ۲۱۰ هزار دانش آموز هرمزگانی در طرح تحول دندانپزشکی در مدارس هرمزگان از خدمات وارنیش فلوراید بهرمند شدند.

وی تصریح کرد: در سطح دو این برنامه که شامل درمان از جمله کشیدن دندانهای پوسیده و غیر قابل نگهداری ، ترمیم " پرکردن داندان و جرم گیری " انجام خواهد شد ؛ همچنین هرمزگان به عنوان استانهای پیشرو در بحث اجرای برنامه تحول در حوزه دندانپزشکی کشور است .

شایان ذکر است: هرمزگان با 56 مرکز فعال دندانپزشکی که همه آنها مجهز به دستگاههای یونیت ، اتوکلاو کلاس B  و رادیوگرافی می باشند ، با 49 دندانپزشک در تمام مراکز شهری و روستایی مشغول به ارائه خدمت می باشند .

 

نظر شما