رییس اتاق بازگانی کرمان و ایران خبر داد:

تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار تسهیلات برای توسعه کشت گلخانه‌ای جنوب استان

۱۳۹۴/۱۲/۰۱ - ۱۰:۳۱:۳۰
کد خبر: ۳۷۵۴۸۷
تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار تسهیلات برای توسعه کشت گلخانه‌ای جنوب استان
رییس اتاق کرمان گفت: 500 میلیون دلار تسهیلات از محل منابع صندوق توسعه ملی برای توسعه کشت گلخانه‌ای جنوب استان کرمان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا از کرمان؛ محسن جلال‌پور در نشست اعضای هیات نمایندگان اتاق کرمان با اشاره به مزیت‌های کشت گلخانه‌ای، گفت: در حال حاضر هزار و 200 هکتار گشت گلخانه‌ای در جنوب استان وجود دارد که مقرر شده است با اختصاص این تسهیلات این میزان به دو هزار و 200 هکتار افزایش یابد.

وی، کمبود سرمایه و تکنولوژی را دو مشکل اساسی کشور عنوان کرد و افزود: تنها راه برون رفت کشور از وضعیت کنونی، جذب سرمایه است، زیرا تکنولوژی را می‌توان انتقال داد اما برای ورود سرمایه به کشور باید به سرمایه‌گذاران اطمینان و امنیت بدهیم. رییس اتاق ایران با اشاره به تغییر فضای اقتصادی کشور پس از اجرای برجام، گفت: این رخداد بزرگ که تحولات گسترده و رفت و آمد‌های کم‌سابقه هیات‌های تجاری به کشور را به دنبال داشت، در ایجاد اطمنیان، امنیت و قوت قلب سرمایه‌گذاران بسیار موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور با سه مشکل اساسی رو‌به رو است، ادامه داد: مشکلات فضای داخلی، عدم آمادگی بنگاه‌های اقتصادی برای مشارکت در جذب سرمایه و همچنین بروکراسی اداری که باعث به وجودآمدن فساد می‌شود، جذب سرمایه‌گذاری خارجی را سخت کرده که باید برای آن چاره‌ای اندیشیده شود.

جلال‌پور ادامه داد: بروکراسی اداری و فساد با یکدیگر پیوند خورده‌اند و هرچه میزان بروکراسی اداری و کاغذ بازی زیادتر باشد به طبع آن احتمال فساد هم بیشتر می‌شود و در این صورت امکان رقابت سالم از سرمایه‌گذار گرفته می‌شود. رییس اتاق ایران با بیان اینکه هرچه دولت بزرگتر باشد بروکراسی اداری هم بیشتر است، اظهار داشت: دولت باید کوچک شود زیرا در این شرایط سرمایه‌گذار اطمینان به رقابت سالم ندارد. وی افزود: اولین اصل مهم برای سرمایه‌گذار این است که محصولش را در یک بازار سالم و رقابتی عرضه کند

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز