در ۱۱ ماهه ۹۴ انجام شد؛

دریافت نزدیک به ۱۵ میلیارد متر مکعب گاز در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد

۱۳۹۴/۱۲/۰۳ - ۰۹:۵۹:۱۴
کد خبر: ۳۷۶۱۹۱
دریافت نزدیک به ۱۵ میلیارد متر مکعب گاز در پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد
مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد از دریافت نزدیک به 15 میلیارد متر مکعب گاز از چاه های ترش و شیرین منطقه عملیاتی خانگیران خبرداد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مهندس ناصر اسلامی با اعلام این خبر افزود: در 11 ماهه سال 93 میزان 13 میلیارد و 783 میلیون متر مکعب گاز از چاه های ترش منطقه عملیاتی خانگیران دریافت شد که این آمار در مدت مشابه امسال به 13 میلیارد و 825 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی اظهارداشت: بنابراین میزان دریافت گاز در 11 ماهه 94 نسبت به مدت مشابه در سال قبل، 42 میلیون متر مکعب افزایش یافته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه این شرکت بزرگترین تولید کننده گوگرد کشور به شمار می رود تصریح کرد: میزان گوگرد تولیدی این مجتمع در 11 ماهه سال گذشته 563 هزار تن بوده که طبق آمارها در 11 ماهه 94 ، گوگرد تولیدی به 571 هزار تن رسیده است.

اسلامی ادامه داد: گوگرد تولیدی این شرکت در این مدت نسبت به مدت مشابه در سال 93 حدود هشت هزار تن افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد با بیان اینکه فروش کود گوگرد بنتونیتی (پاستیل) این شرکت نیز جایگاه خود را در بازار کودهای کشاورزی باز نموده است تاکید کرد: آمار 11 ماهه فروش این محصول در سال 93 به میزان یک هزار و 921 تن بوده است که این آمار در مدت مشابه سال جاری به رقم پنج هزار و 834 تن رسیده است که حاکی از رشد 200 درصدی این محصول می باشد.

وی با اشاره به بهره برداری از گاز ذخیره سازی شده در مخزن شوریجه برای فصل زمستان بیان کرد: در سه ماهه آذر ، دی و بهمن سال 93 میزان 774 میلیون متر مکعب گاز از مخزن ذخیره سازی شوریجه برداشت شده است که این آمار در مدت مشابه امسال 881 میلیون متر مکعب بوده است.

مهنس اسلامی خاطر نشان کرد: میزان 107 میلیون متر مکعب گاز اضافه برداشت از این مخزن در سال 94 نسبت به سال گذشته کمک شایانی به شرکت ملی گاز ایران در تامین انرژی پاک برای هم وطنان در فصل زمستان کرده است.

گفتنی است: استانهای خراسان شمالی، رضوی، جنوبی، گلستان، مازندران و قسمتی از استان سمنان تحت پوشش گاز تولیدی شرکت پالایش گاز شهید هاشمی نژاد قرار دارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز