مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان قزوین خبر داد؛

امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین معاونت توسعه روستایی کشور و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران

۱۳۹۴/۱۲/۰۳ - ۱۰:۱۳:۵۸
کد خبر: ۳۷۶۲۱۷
ناصحی: به منظور گسترش همکاری ها و با هدف توسعه روستایی تفاهم نامه ای فی مابین معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، عبدالقهار ناصحی در نشست اعضای شورای روستا و اهالی روستاهای منطقه طارم گفت: در راستای منویات رهبر معظم انقلاب در پیاده سازی اقتصاد مقاومتی با تجمع سرمایه های خرد و تشکیل تعاونی های روستایی متشکل از اهالی روستاها، بستر مناسب سرمایه گذاری و اشتغال  در نواحی صنعتی فراهم می شود.

وی با اشاره به اهداف طرح مشارکت مردم در فعالیت های اقتصادی و تولیدی روستایی افزود: تجمیع و هدایت نقدینگی مردم به سمت فعالیت های اقتصادی مولد و پایدار، کاهش نرخ تورم به دلیل کاستن نقدینگی، اشتغال زایی، کارآفرینی جمعی، افزایش توان اقتصادی مردم و بهبود معشیت آنان، زود بازده بودن طرح و کم هزینه بودن، کنترل و کاهش مهاجرت روستاییان به شهرها و ... از عمده ترین اهداف و مزیت های این طرح است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان مشوق های واگذاری اراضی برای این تعاونی ها در نواحی صنعتی را از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ویژه برشمرد و تصریح کرد: اولویت در واگذاری زمین در نواحی روستایی، امکان انعقاد قرارداد به صورت اقساط با پیش پرداخت حداکثر 15درصد و مابقی طی 12قسط سه ماهه بودن کارمزد، تنفس اولیه و ارائه تسهیلات مطالعاتی به شبکه ها و خوشه های کسب وکار می باشد.

تشکیل این نشست ها و این تعاونی ها با همکاری و تعامل دفتر هماهنگی امور روستایی استانداری قزوین، صندوق کارآفرینی و امید استان و شرکت شهرک های صنعتی استان برگزار و در حال فعالیت برای عضوگیری این تعاونی ها در مناطق روستایی سطح استان می باشد.

نظر شما