کاهش دمای هوا علت افزایش قیمت پیاز

۱۳۹۴/۱۲/۰۳ - ۱۰:۳۴:۱۷
کد خبر: ۳۷۶۲۴۳
کاهش دمای هوا علت افزایش قیمت پیاز
هرمزگان رتبه اول تولید پیاز را به خود اختصاص داده است اما به دلیل کاهش دما در زمان کاشت در برخی نقاط کشور،قیمت این محصول افزایش داشته است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان کاهش دما وبه عقب افتادن تاریخ کاشت و همچنین صادرات را از مهمترین علل افزایش قیمت پیاز در استان دانست و گفت: کاهش قیمت پیاز در سالهای متوالی ،کشاورزان را مجاب به تغیییر الگوی کشت نمود و همچنین کاهش دمای هوا در استانهای کرمان ،اردبیل  وهمدان ونیز به تعویق افتادن کشت در این استانها،  از دیگر علل افزایش قیمت پیاز می باشد.

ناصر حیدری پوری با بیان اینکه سطح زیرکشت پیاز 20درصد نسبت به سال گذشته به دلیل اجرای طرح الگوی کشت کاهش داشته است افزود: اکنون 8هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت این محصول است و پیش بینی می شود از هر هکتار 30تن پیازبرداشت شود.

وی عنوان کرد: در سال زراعی جاری 240هزارتن محصول پیاز در هرمزگان تولید وروانه بازارهای هدف می شود.

حیدری پوری اظهار داشت: عمده کشت به شهرستانهای میناب ، بندرعباس ورودان اختصاص دارد.

وی تصریح کرد: به کشاورزان توصیه می شود برای تعادل در بازار و جلوگیری از نارضایتی مشتریان، بطور مستمر محصول خود را برداشت وروانه بازار کنند .

حیدری پوری یاد آورشد: کشاورزان برداشت محصول خود را به آخر سال محول نکنند چون با ورود محصولات استانهای همجوار شاهد افت قیمت پیاز خواهیم بود.

وی در پایان گفت: برداشت پیاز از اسفند ماه آغاز وتا پایان اردیبهشت سال آتی ادامه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز