مدیر کمیته امداد تویسرکان

رویکرد جدید کمیته امداد تغییر فرهنگ درخانواده‌هاست

۱۳۹۴/۱۲/۰۴ - ۱۳:۲۶:۱۸
کد خبر: ۳۷۶۷۵۱
رویکرد جدید کمیته امداد تغییر فرهنگ درخانواده‌هاست
حسینی خاطرنشان کرد: در گذشته نگاه کمیته امداد به فقر را مشکل درآمدی خانواده‌ها می‌دانستیم اما امسال رویکرد جدید این نهاد تغییر فرهنگ در خانواده‌هاست به طوری که هر فرد قابلیت‌های خود را بشناسد و به آن اعتماد کند.

 به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان تویسرکان از کسب رتبه نخست شهرستان تویسرکان در پرداخت وام‌های خوداشتغالی مددجویان کمیته امداد در بین شهرستان‌های دیگر استان خبر داد.

وی در خصوص میزان پرداخت این وام‌ها به مددجویان کمیته از ابتدای امسال تاکنون افزود: کمیته امداد شهرستان تویسرکان برای 340 خانوار با پرداخت وام‌های خوداشتغالی مبلغی بالغ بر 23 میلیارد ریال را در طول مدت امسال برای مددجویان زیر پوشش این نهاد پرداخت کرده است.

مدیر کمیته امداد امام خمینی شهرستان تویسرکان گفت: براساس رویکرد جدید کمیته امداد کشور، شعار این نهاد در خصوص مبارزه با فقر مدیریتی، ورود به بحث پدیده نرم‌افزاری فقر و مبارزه با محرومیت قابلیتی و احیای خوداتکایی، اعتماد به نفس و عزت نفس خانواده‌های زیر پوشش در پرداخت وام‌های خوداشتغالی به آنهاست.

حسینی ادامه داد: امسال، وام‌های پرداخت شده به خانواده‌های زیر پوشش بیشتر به منظور گسترش مشاغل دامداری، منبت‌کاری، زنبورداری و سایر طرح‌های صنفی و صنعتی و خرید ملزوماتی چون تراکتور و نیسان برای مصارف کشاورزی در شهرستان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته نگاه کمیته امداد به فقر را مشکل درآمدی خانواده‌ها می‌دانستیم اما امسال رویکرد جدید این نهاد تغییر فرهنگ در خانواده‌هاست به طوری که هر فرد قابلیت‌های خود را بشناسد و به آن اعتماد کند.

حسینی افزود: سعی این نهاد بر آن است که با کار آموزشی و برگزاری کلاس‌های کسب مهارت، استعدادهای افراد زیر پوشش را شناسایی کند تا این افراد با توجه به مهارت کسب شده روی پای خود بایستند و از چرخه حمایتی کمیته امداد خارج شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز