استاندارسیستان و بلوچستان :

اصل ولایت فقیه و جمهوری اسلامی دو اصل جدانشدنی قانون اساسیست

۱۳۹۴/۱۲/۰۶ - ۱۳:۳۱:۴۶
کد خبر: ۳۷۷۴۵۹
اصل ولایت فقیه و جمهوری اسلامی دو اصل جدانشدنی قانون اساسیست
علی اوسط هاشمی با بیان اینکه امروز در قانون اساسی دو اصل ماندگار و غیر قابل جدا شدن از قانون اساسی داریم گفت: این دو قانون جمهوری اسلامی و اصل ولایت فقیه است.

به گزارش خبرگزاری برنا از سیستان و بلوچستان  ،علی اوسط هاشمی در همایش دست اندرکاران انتخابات واقع در تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان ضمن تسلیت دهه فاطمیه ،اظهار کرد: دولت تدارک چی و مردم متولی و اجرا کننده انتخابات هستند

وی اذعان کرد: حق رای و حق انتخاب، برآمده از قدرت تفکر انسان و دقت در اعمال حق او منجر به جاری شدن ساختار دموکراسی در ایران شد.

وی بیان کرد : اگر باور مردم که صاحب حق و مملکت اند به زیبایی بر انتخابات هر دوره نسبت به دوره قبل قوت پیدا کند نباید نگران مشارکت مردم در انتخابات باشیم.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اداره کشور باید بر پایه رای ملت باشد که سلامت در انتخابات پایداری نظام جمهوری اسلامی را در بر خواهد داشت.

وی ادامه داد:حق رای از آن مردم است و ما به نمایندگی رای دهندگان بستری را فراهم کردیم تا به کار انتخابات ارزش دهیم.

وی تصریح کرد: مسوولین باید به افکار عمومی اطمینان دهند تا در آرایی که به صندوق می اندازند رعایت امانت در حق آن اجرا می شود .

وی با بیان اینکه امانت موجب شفاعت است افزود: انتخابات سرمایه ساز ،قدرت ساز و قدرت آفرین برای کشور است.

وی تصریح کرد:مجلس خبرگان در زمان رهبری مسولیت و نظارت از ناحیه ملت را دارند و نباید اهمیت مجلس خبرگان تحت شعاع مجلس شورای اسلامی ضعیف شمرده شود.

استاندار اذعان کرد: مجلس شورای اسلامی اهمیت خاص خود را دارد به خصوص مجلس 94 که انتخابات 92 را حمایت و تکمیل می کند.

وی در ادامه اظهار داشت: ما در حال حاضر نیازمند مجلسی هستیم که با آنچه که خواست مردم و اقتضای این مقطع زمانی است ،تحول ، تغییر و دگرگونی در جهان را زمینه ساز شویم و امروز نیازمند مجلسی هستیم که به وضع و قوانین ملت بدرخشد و آنگونه تغییر کند که توجه جهان را به خود معطوف کنیم و پشتوانه محکم و قوی برای دولت باشد.

هاشمی با بیان اینکه بودن دولت برعهد ، وفا و پیمان ،به یک مجلس با قواره سازگار با ملت نیاز دارد افزود: مجلس امروز باید مجلسی به وسعت نگاه جهان به ایران و نمادی از برجام 2 باشد.

استاندار با تاکید بر اینکه ارزش قانونی همه افراد برابر است و همه یک رای دارند تصریح کرد: هیچکس بدون رای ملت نمی تواند چسبندگی بر قدرت داشته باشد و مسوولین باید زیستن با مردم را مبنای کار خود قرار دهند و در متن مردم باشند وی افزود: انتخابات یکی از زیبایی هاست زیرا تمام افراد را فارغ از مذهب و جنسیت گرد هم می آورد و امروز امکان حضور برای گردهمایی مختلف در استان و جود دارد و هیچ گروهی در استان بدون کاندید نیست.

وی افزود: مجلس آینده باید در حدانتظار ملت بوده و با دولت در مسیر توسعه همراهی کند تا جهانیان توجه بیشتری به ایران اسلامی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: اعضا هیات های نظارت و اجرایی باید برای برگزاری هر چه پرشور تر انتخابات در تمام عرصه ها تلاش کنند.

وی با تاکید بر سلامت انتخابات بیان کرد: تمام مراحل انتخابات باید بر اساس قانون و اصل بی طرفی برگزار شود.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مسئولان اجرایی انتخابات نیز باید به گونه ای عمل کنند که مردم یقین داشته باشند این کار قانونی و با نگرش قرآنی انجام می شود.

هاشمی افزود: یکی از زیبایی های انتخابات وجود تکثر در آن است و به جرات می توان از حضور تمام احزاب در انتخابات پیش رو سخن گفت گرچه نامزدهای یک جناح کمتر و جناح دیگر بیشتر هستند.

وی اضافه کرد: در انتخابات حضور حداکثری بسیار اهمیت دارد زیرا مشارکت مردم می تواند چهره زیبایی از ایران اسلامی به جهانیان نشان دهد.

وی تصریح کرد: عرصه برجام با وفاق به سرانجام رسید و کشور را از بحرانی که به سوی جنگ پیش می رفت نجات داد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: بسیاری از دشمنان به دنبال ایجاد اختلاف بین تفکرات مختلف در سیستان و بلوچستان هستند اما به برکت نگاه باز و روشنفکری مردم هم اینک این استان امنیت بسیار خوبی دارد.    

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز