رییس کانون وکلای استان قزوین:

وکلا سالم ترین قشر جامعه هستند

۱۳۹۴/۱۲/۰۹ - ۱۲:۳۷:۵۸
کد خبر: ۳۷۸۶۸۴
وکلا سالم ترین قشر جامعه هستند
تجدد: کار وکالت بسیار سخت و پرمسئولیت است و وکلا سالم ترین قشر جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، غلامرضا تجدد به مناسبت روز وکیل در نشست با جمعی از خبرنگاران استان قزوین در محل کانون وکلای دادگستری قزوین با بیان اینکه کانون وکلا قصد دارد پررنگ تر از این در استان ظاهر شود، اظهار کرد: کانون وکلا یک نهاد مستقل است.

6

رییس کانون وکلای استان قزوین با تاکید بر اینکه حفظ استقلال نهاد وکالت می تواند پایه های دموکراسی را تقویت کند، تصریح کرد: کانون وکلا با جدایی از حاکمیت می تواند به وظایف مهم خود به طور مستقل عمل کند که دفاع از حق مردم، آزمون وکلا، استخدام، تربیت و آموزش وکلا و مراسم تحلیف از جمله وظایف آن است.

وی با تاکید بر اینکه کار وکالت بسیار سخت و پرمسئولیت است و وکلا سالم ترین قشر جامعه هستند، عنوان کرد: تلاش می کنیم تا در کنار حفظ استقلال مجموعه کانون وکلا بتوانیم به خودکفایی مالی برسیم.

تجدد با بیان اینکه بی مهری های زیادی تاکنون به جایگاه وکالت شده است، گفت: امیدواریم با شناساندن جایگاه واقعی وکلا به جامعه بتوانیم بخشی از این بی مهری ها را جبران کنیم.

رییس کانون وکلای استان قزوین با اشاره به اینکه مراکز داوری قانونی هستند و رای داوران لازم الاجراست، خاطرنشان کرد: مراکز داوری از گذشته های دور در کشور رواج داشته و امروزه برای کاهش حجم پرونده های قضایی در حال رواج است.

این مسئول تصریح کرد: از آنجایی که بازرگانان علاقه ای به حضور در دستگاه های قضایی برای حل مشکلات خود ندارند به مراکز داوری مراجعه می کنند و از آنجایی که سیاست قوه قضاییه پیشگیری از جرم می باشد موسسات داوری در حال گسترش است.

تجدد افزود: هر چند تشکیل موسسات داوری برای کاهش پرونده در محاکم است اما باید توجه داشت که اثربخشی مقوله داوری نیازمند بسترسازی مناسب در این زمینه است.

کانون وکلای استان قزوین 750 نفر عضو دارد

حسین اردکانی نائب رییس کانون وکلای استان قزوین همچنین در این نشست با اشاره به مباحثی که استقلال وکلا را تحت الشعاع قرار داده است، گفت: لایحه جامع وکالت موجب نگرانی جامعه وکلا شده است که امیدوارم دغدغه مستقل بودن وکلا به زودی حل شود.

2

وی با اشاره به وظایف و اهم کارهایی که توسط کانون وکلا انجام می شود، بیان کرد: کانون وکلا با ارائه خدمات مشاوره ای، تسخیری و معاضدتی بویژه برای افراد نیازمند و کم درآمد به صورت رایگان به دنبال این است که کسی از داشتن حق وکیل محروم نشود.

اردکانی با اشاره به احداث ساختمان جدید کانون وکلای استان و برطرف کردن کمبود فضای اداری ابراز کرد: ساختمان جدید کانون وکلا با تهیه زمینی به مساحت ۸۸۰ مترمربع در دست ساخت است، این ساختمان در هفت طبقه و زیربنای ۴ هزارمترمربع ساخته می شود که تاکنون یک میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان برای آن هزینه شده است.

نائب رییس کانون وکلای استان قزوین با بیان اینکه تکمیل ساختمان کانون وکلای استان به 6میلیارد تومان هزینه نیاز دارد، گفت: امیدواریم از اعتبارات عمرانی و تسهیلات استان به ما کمک شود و هیات مدیره جدید بتواند ساختمان جدید کانون را در مدت دو سال تکمیل کرده و آماده بهره برداری کند.

اردکانی با بیان اینکه کانون وکلای استان قزوین 750 نفر عضو دارد یادآور شد: امسال نیز ۵۰ نفر در آزمون وکالت قبول شدند و این افراد 18 ماه آموزش رایگان می گذرانند.

معرفی 683 مورد وکیل تسخیری برای حل مشکلات حقوقی

محمد نسخه چی مسئول کمیته معاضدت کانون وکلا نیز در ادامه اظهار کرد: بهره مندی از حق وکیل از جمله حقوق شهروندی است که با طرح معاضدت قضایی افراد کم درآمد نیز می توانند از حق وکیل استفاده کنند.

3

وی با بیان اینکه در مدت 8ماهه امسال ۶۸۳مورد وکیل تسخیری برای حل مشکلات حقوقی معرفی شد، گفت: عملکرد کانون وکلا مطلوب بوده و در راستای ارتقای سطح دانش وکلا و آشنایی آنان با قوانین جدید دوره های آموزشی به صورت مستمر برنامه ریزی شده است.

4

میرسینا داوری نماینده کانون در شورای اجرایی اسکودا هم در این نشست حضور پیدا کرد و با اشاره به موضوع ادغام کانون و مرکز مشاوران تصریح کرد: انجام این کار قطعی است اما پیشنهاد می کنیم از نظر کانون وکلا هم استفاده کنند تا شیوه های کارشناسی در جریان اجرای کار لحاظ شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز