استاندار قزوین از معاون اول رییس جمهور درخواست کرد؛

حمایت از ۴۴۴ طرح صنعتی در استان قزوین

۱۳۹۴/۱۲/۱۰ - ۱۲:۳۸:۳۳
کد خبر: ۳۷۹۱۵۲
حمایت از ۴۴۴ طرح صنعتی در استان قزوین
استاندار قزوین از معاون اول رییس جمهور برای پرداخت تسهیلات به منظور حمایت از 444 طرح صنعتی در استان قزوین درخواست مساعدت کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی در مکاتبه با اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور درخواست حمایت و دستور لازم برای پرداخت تسهیلات به 444 طرح صنعتی در استان قزوین کرد.

در بخشی از این نامه آمده است: استان قزوین یکی از استان های مهم کشور در حوزه های مختلف صنعتی، اقتصادی، تجاری و بازرگانی است که با دارا بودن زیرساخت های لازم، همواره به عنوان یکی از مقصدهای سرمایه گذاری در کشور مطرح بوده است.

وی تصریح کرده است: تعداد واحدهای صنعتی استان خود گویای نقش پر اهمیت قزوین در اقتصاد کشور است. با این همه و به دلیل بروز مشکلات ناشی از تحریم های ناجوانمردانه کشورهای غربی علیه جمهوری اسلامی ایران و بروز مشکلات اقتصادی در کشور، دامنه این مشکلات به طرح ها و پروژه های مختلف ملی و استانی که در سطح استان در حال اجرا بود نیز رسیده است.

در ادامه نامه استاندار قزوین آمده است: این طرح ها جزو سرمایه های ملی این کشور است که به دلیل نبود اعتبار لازم ناتمام مانده و چشم انتظار حمایت های دولت محترم به منظور بهره برداری است.

همتی مرقوم داشته است: با عنایت به رویکرد دولت تدبیر و امید در به پایان رساندن طرحهای نیمه تمام در کشور، استان قزوین نیز از این امر مستثنی نبوده و بیش از پیش به حمایت دولت به این منظور نیاز دارد. در استان قزوین بیش از 91طرح نیمه تمام در حوزه صنعت با پیشرفت فیزیکی 60درصد وجود دارد.

نماینده عالی دولت در استان در ادامه آورده است: به منظور اتمام این طرح های صنعتی به اعتبار ارزی بالغ بر 70میلیون دلار و تسهیلات ریالی معادل 1925میلیارد ریال نیاز است که نگاه ویژه دولت به استان صنعتی قزوین و تامین اعتبار لازم برای تکمیل این طرح ها می تواند زمینه ساز اشتغال و پویایی اقتصاد ملی در دوران پساتحریم باشد.

استاندار قزوین در بخش دوم نامه با اشاره به سرمایه درگردش و نقدینگی موردنیاز برخی از واحدها آورده است: رکود موجود در حوزه صنعت خودرو و صنایع وابسته نظیر قطعه سازی و نیز بی رونقی حاکم بر صنعت ساختمان نیازمند حمایت های دولتی است که تامین سرمایه در گردش می تواند راهکار مناسبی برای بازگشت رونق به واحدهای فعال در این حوزه ها باشد.

وی اینگونه ادامه داده است: در این راستا 353واحد صنعتی وجود دارد که با ارائه تسهیلاتی در قالب سرمایه در گردش به میزان 12960میلیارد ریال می توان به از سرگیری فعالیت و رونق این واحدها کمک کرد.

استاندار در پایان آورده است: امید است در سایه مساعدت و دستور جنابعالی شاهد سرعت گرفتن حرکت چرخ های اقتصاد کشور در راستای دستیابی به توسعه باشیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز