تبلور هنر در پیاده راه آسمانی قشم

۱۳۹۴/۱۲/۱۱ - ۱۰:۲۲:۳۶
کد خبر: ۳۷۹۴۷۹
تبلور هنر در پیاده راه آسمانی قشم
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم از راه اندازی پیاده راه هنر در حد فاصل پل ارتباطی مجموعه های سیتی سنتر 1 و 2 با هدف تبلور هنر فاخر هنرمندان این جزیره خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، سید مهدی موسوی اجاق گفت: با راه اندازی پیاده راه هنر در این مسیر هوایی، آثار هنری هنرمندان جزیره قشم در قالب 17 کریدور از جمله غرفه های هنر نقاشی، خوشنویسی، صنایع، محصولات فرهنگی، هنرهای سنتی و ... به علاقمندان ارائه می شود.

وی اعلام کرد: دالان هوایی هنر قشم به طول 100 متر و عرض 4 متر با پایان یافتن ایام فاطمیه (س) و  نزدیک شدن به تعطیلات نوروز 95 به صورت دائمی و با هدف کمک به اقتصاد زنان و مردان هنرمند جزیره قشم افتتاح می گردد.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی منطقه آزاد قشم، اجرای موسیقی زنده، تئاتر خیابانی و همچنین ایجاد کارگاه هنرهای سنتی در جوار این پیاده راه از دیگر برنامه هایی است که به علاقمندان هنرهای بومی و سنتی در سفر به این جزیره زیبا ارائه می شود.

وی گفت: افتتاح این پیاده راه در حد فاصل مراکز تجاری سیتی سنتر 1 و 2 به عنوان مرکز ثقل تردد مسافران، نقش مهمی در معرفی آثار فاخر هنرمندان جزیره قشم در بخش های صنایع دستی، هنرهای سنتی و محصولات فرهنگی دارد.

جزیره قشم با داشتن سایت های منحصر به فرد گردشگری از جمله طولانی ترین غار نمکی جهان، جنگل دریایی حرا، دره ستاره ها، خلیج دلفین ها، سایت تخم گذاری لاک پشت های پوزه عقابی، تنگه چاهکوه، جزایر ناز، غارهای خوربس، سواحل زیبا، صنایع دستی هنرمندان جزیره، آب و هوای کاملا بهاری و دهها ویژگی دیگر و مهمتر از همه اخلاق خوب مردمان خونگرم این جزیره در میهمان دوستی و ارائه غذاهای خوشمزه دریایی موجب شده در طول سال انبوه مسافران و گردشگران از اقصی نقاط ایران و کشورهای خارجی به این جزیره در جنوب ایران سفر کنند که اوج این ترددها را می توان در تعطیلات پایان سال و نوروز نظاره کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز