معاون فرهنگی،پژوهشی وآموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت:

​احسان و نیکو کاری رساتر از سایر برنامه های تبلیغاتی است

۱۳۹۴/۱۲/۱۱ - ۱۰:۳۹:۰۷
کد خبر: ۳۷۹۴۸۸
​احسان و نیکو کاری رساتر از سایر برنامه های تبلیغاتی است
معاون فرهنگی،پژوهشی وآموزشی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: احسان و نیکو کاری رساتر از سایر برنامه های تبلیغاتی است.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد  با بیان اهمیت و ارزش نیکو کاری گفت: در فرهنگ اسلامی ما احسان و نیکو کاری از اهمیت، جایگاه و ارزش بسزائی بر خوردار است.

وی افزود: مکتب حیات بخش اسلام همواره با معرفی آموزه های اجتماعی در پی توانمند سازی جامعه اسلامی به لحاظ اقتصادی رفاه و معشیت بوده است.

حجت الاسلام علی اکبرانصاری راد تصریح کرد: مکتبی که در همه زمینه های مورد نیاز جامعه دارای طرح و برنامه اجرائی مشخص است و برای کاهش فاصله های طبقاتی و رشد اقتصادی خانواده های محروم و مستمند نیز دارای برنامه هائی مشخص است.

معاون فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی هرمزگان دادن صدقات اعم از وجوه نقدی اعطای کالا و اجناس مورد نیاز مردم را از برنامه های احسان ونیکوکاری برشمردوخاطرنشان کرد:با نیم نگاهی به فرهنگ اهل بیت به روشنی در می یابیم که پیامبر و امامان معصوم ما موضوع احسان و نیکو کاری را در فهرست برنامه های اجتماعی خود قرار داده بودن که نمونه هائی از آن در تاریخ اسلام ثبت و ارائه شده است.

وی افزود: صدقه دادن انگشتری توسط مولای متقیان علی (ع) هنگام رکوع که در قرآن کریم مورد عنایت قرار گرفته است یا اینکه آن حضرت در نیمه های شب کیسه هائی از آذوغه بر دوش می کشید و به صورت ناشناس به فقرا و محرومان می رساند.

حجت الاسلام علی اکبر انصاری رادگفت:  اگر در جامعه اسلامی فرهنگ احسان و نیکوکاری به عنوان یک ضرورت و نیاز اجتماعی به درستی نهادینه شود آثار و برکات فراوانی به همراه خواهد داشت.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد:متاسفانه با توجه به وجود چنین آموزه ی مهمی«احسان و نیکوکاری» هنوز کماکان هستند فقرا و پابرهنه هایی هستندکه به نان شب محتاج بوده و از فرط گرسنگی به خود می پیچند و ما برای حمایت از آنها چاره ای جز اعتلای فرهنگ احسان و نیکو کاری نداریم.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان خاطرنشان کرد: بنابراین رو حانیان و عالمان دینی می بایست بیش از سایر اقشار تاثیر گذار در جهت فرهنگ سازی این مهم گام های اساسی برداشته و از طریق نماز های جمعه و جماعت و دیگر فرصت هایی که در اختیار دارند نسبت به جلب کمک های مردمی همت گمارند.

وی در پایان گفت: بی تردید کلام مبلغان در جهت بیان آثار و برکات احسان و نیکو کاری رساتر از سایر برنامه های تبلیغاتی است که امیدوار هستیم در این زمینه از سوی مروجان اهل سنت اقدامات اساسی صورت گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز