رییس سازمان صنعت و معدن استان قزوین:

قزوین پنجمین استان صنعتی کشور است

۱۳۹۴/۱۲/۱۱ - ۱۱:۳۰:۰۳
کد خبر: ۳۷۹۵۲۴
قزوین پنجمین استان صنعتی کشور است
پرزحمت در جلسه مشترک استاندار قزوین با هیات تجاری بازاریابی کشور کره جنوبی تصریح کرد: استان قزوین یکی از استان های صنعتی کشور است که به لحاظ صنعتی بودن در رتبه پنجم کشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، علی پرزحمت در دیدار استاندار قزوین با استاندار گیونجی کشور کره جنوبی که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: استان قزوین یکی از استان‌های صنعتی کشور ایران بوده و در رتبه پنجم کشوری به لحاظ صنعتی بودن قرار دارد.

وی افزود: در حال حاضر 16شهرک صنعتی و یک شهر صنعتی در استان قزوین وجود دارد که در این مجموعه 4هزار واحد صنعتی و تولیدی فعال است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین اضافه کرد: همچنین 900سرمایه‌گذار در این استان در حال فعالیت اقتصادی و صنعتی هستند و سرمایه‌گذاران خارجی نیز به صورت مشارکتی و مستقل در استان قزوین فعالیت می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به کارخانه (LG) اشاره کرد.

پرزحمت ادامه داد: 65درصد شوینده ها و لوازم بهداشتی کشور و 100شیشه های مصرفی به ویژه در صنعت خودرو در استان قزوین تولید می شود.

وی عنوان کرد: همچنین صنایع مهمی در گروه صنعتی فولاد، کاشی و سرامیک، نساجی، شیمیایی، مواد غذایی، خودروی سنگین و بسته‌بندی سلولزی در استان قزوین فعال است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین با اشاره به بازدید سفیر کره جنوبی از این استان تصریح کرد: این مسئول سال گذشته میلادی در بازدید از استان قزوین از دو کارخانه چرخ خیاطی کاچیران و کاشی‌ساز الوند بازدید و ابراز علاقه کرد که در صورت لغو تحریم ها حاضر به سرمایه گذاری در این استان است.

پرزحمت گفت: تقاضا داریم شرکت (LG) را از حالت مونتاژ به تولید تبدیل کنیم که این امر نیاز به سرمایه گذاری از سوی شرکت مذکور دارد.

وی بیان کرد: در حال حاضر 70درصد مواد اولیه و قطعات واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در استان قزوین از کشور کره وارد می شود بنابراین در این استان بستر خوبی برای سرمایه گذاری مشترک و یا مستقل با این کشور وجود دارد.

حوزه سرمایه گذاری خارجی باید بهترین خروجی را داشته باشد

سید محمدعلی قاسمی، رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان قزوین نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: مهمترین وظیفه مرکز خدمات سرمایه‌گذاری خارجی این استان جذب سرمایه‌های خارجی و تسهیل در روند امور سرمایه‌گذاران خارجی است.

وی مطرح کرد: اعضای این مرکز مدیران دستگاه‌ های اجرای فعال مرتبط با حوزه اقتصاد و سرمایه گذاری هستند.

قاسمی عنوان کرد: ظرفیت ها و توانمندی های استان قزوین در چهار بخش مختلف صنعت، کشاورزی، گردشگری، زیربنایی و شهری در مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی این استان احصا شده است.

رییس مرکز خدمات سرمایه گذاری خارجی استان قزوین یادآور شد: رویکرد مدیریت عالی این استان و در سطح کلان نگاه دولت تدبیر و امید تغییر یافته و از نشست هایی که در حوزه سرمایه گذاری خارجی برگزار می شود، انتظار بهترین خروجی های اجرایی را دارد.

صنعت و معدن2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز