روشنا، مشهدی ها را کتابخوان می کند

۱۳۹۴/۱۲/۱۱ - ۱۲:۳۳:۴۲
کد خبر: ۳۷۹۵۶۴
روشنا، مشهدی ها را کتابخوان می کند
به گفته اکثر جامعه شناسان، اقوام و ملیت ها با مطالعه مانوس بوده و کتاب وکتابخوانی درمیانشان رواج بیشتری داشته است، توانسته اند فرهنگی ماندگارتر و پویاتر ازخود به جای بگذارند و میراث فرهنگی و گنجینه های معارف و دستاوردهای عالمان و فرهیختگان خود را به نسلهای دیگرمنتقل کنند.

به زگارش خبرگزاری برنا از مشهد در این راستا برنامه ریزی صحیح فرهنگی علاوه برحفظ هویت عقیدتی و قومی عاملی است که منجر به ایستادگی در مقابله هجوم فرهنگی بیگانه شد، و به حفظ فرهنگ خودی می انجامد.

یکی ازمهمترین راهبردها در یک برنامه ریزی صحیح فرهنگی، رواج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه است. رهبرانقلاب در این باره می فرمایند: «این باید یکسره و سنت در بین مردم ما بشود که کتاب بخوانند و به بچه های شان یادبدهند.» و یا در جای دیگری می فرمایند: «کتاب خوانی باید مثل خوردن و خوابیدن و سایر کارهای روزانه در زندگی مردم وارد شود.»

برای رسیدن به این هدف یعنی عادت به کتابخوانی و بسترسازی فرهنگی برای آن، یک برنامه ریزی صحیح ومنطقی لازم است که با ارایه راهکارها، فرهنگ کتاب خوانی را در جامعه ایرانی عملی ساخته و به تداوم این فرهنگ در جامعه بینجامد، بالطبع یکی از راه های ترویج فرهنگ کتابخوانی،مردمی کردن وتامین منابع و ایجاد انگیزه در یکایک افراد جامعه می باشد.

در همین راستا سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی مبادرت به برگزاری طرح روشنا (این فصل را هم با هم بخوانیم) ویژه خانواده بزرگ شهرداری مشهد نموده است.

شایان ذکر است که در ادامه این طرح، هر فصل از سال، یک کتاب معرفی و با تخفیف ویژه در اختیار علاقه مندان به شرکت در این طرح بزرگ قرار می گیرد و در انتهای هر فصل به قید قرعه به شرکت کنندگان جوایز نفیسی اهدا خواهد شد.

علاقه مندان برای شرکت در این طرح می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال تلگرام به آدرس Roshanabaham@ مراجعه و به عضویت کانال درآیند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز