متخب مردم استان لرستان در مجلس خبرگان

مجلس خبرگان رهبری لنگرگاه اطمینان بخش نظام است /مثلت دین، فطرت و آگاهی به هم گرده خورده اند

۱۳۹۴/۱۲/۱۱ - ۱۵:۲۸:۵۶
کد خبر: ۳۷۹۶۷۰
مجلس خبرگان رهبری لنگرگاه اطمینان بخش نظام است /مثلت دین، فطرت و آگاهی به هم گرده خورده اند
متخب مردم استان لرستان در مجلس خبرگان رهبری دوره پنجم گفت: خبرگان تنها مجلسی است که همه اعضای آن واجد اجتهاد - متجزی یا مطلق- هستند؛ طبیعتا نگاه آن‌ها نیز از اجتهاد بر می‌خیزد.
 
به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، آیت‌الله "احمد مبلغی" در جمع کارکنان مرکز تحقیقات اسلامی مجلس اظهار داشت: در قانون اساسی آیت‌الله احمد مبلغی منتخب مردم لرستان در مجلس خبرگانجمهوری اسلامی نهادهای اساسی از جمله مجلس خبرگان رهبری تعبیه شده که هرچه زمان به جلوتر می رود احساس ضرورت و اطمینان بحشی آن نهادها برای نظام جمهوری اسلامی بیش‌تر روشن می‌شود.
وی ادامه داد: مجلس خبرگان نقطه آرامش بخشی برای انقلاب و نظام است، در کارزار سیاست هر جایی ممکن است به نوعی تحت تاثیر قرار بگیرد ولی مجلس خبرگان رهبری فراتر از جناح‌ها، نقطه آرامش و امید‌دهنده به جامعه و لنگرگاه حرکت است و باید قدر آن را بدانیم.
آیت‌الله مبلغی با اشاره به این که از نگاه جامعه شناختی هر چه زمان به جلوتر می رود حضور دین در جامعه و نقش‌آفرینی آن نیز رو به تزاید است، گفت: با پیش تاختن جامعه به سمت جلو و ظهور تحولات اجتماعی، رجوع به فطرت انسانی حجم عمیق‌تری پیدا می‌کند.
وی بیان داشت: امروز پرسش اصلی جوان حاضر در فضای مجازی و مواجهه با مفاهیم، ایده ها و نیازهای جدید، دیگر این نیست که آیا خدا هست یا نیست، بلکه سوال اصلی آن‌ها این است که دین خداوند را چگونه می‌توان با زندگی مردم مرتبط ساخت؟
آیت‌الله مبلغی خاطرنشان کرد: جوانان امروز با نگاه گسترده خود، خداوند را می‌یابند و ایمان آن‌ها به پروردگار عالم نیز بیش‌تر شده است، ولی هنر این است که ما رابطه دین و خداوند را که ثبوتا یک رابطه تنگاتنگی است را با توجه به نیازهای جامعه امروز به صورت منطقی،  دقیق و واقع بینانه معرفی کنیم.
منتخب مردم لرستان در پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: حتی در غرب که نوعی دین‌ستیزی حاکم بود امروز نوعی بازگشت به دین در حال شکل گیری است، اگر چه آنها بازگشت به دین را از این باب می پذیریند که دین هویت انسان را تشکیل می‌دهد و حذف دین، به هویت‌ها ضربه می‌زند.
وی ادامه داد: این که براساس نگاه دینی، هر چه زمان به جلوتر می‌رود فضا و مجال برای استیلا و حضوربخشی دین در جوامع بیش‌تر خواهد شد و ریشه آن نیز عمیق‌تر شدن فهم و آگاهی انسان‌ها می‌باشد، در نتیجه توجه به دین بیش‌تر خواهد شد.
 
بیانیه انتخاباتی آیتالله احمد مبلغی منتخب مردم لرستان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری
خداوند سبحان را شاکریم که انتخابات هفتم اسفند در استان لرستان همگام با دیگر استان‌های میهن اسلامی با شور و نشاط زائدالوصفی برگزار گردید و برگ زرین دیگری به دفتر پرافتخار این استان افزوده شد.
بحمدالله این انتخابات با رویکرد تقویت انسجام بین مجموعه‌های مختلف، توان و ظرفیت قابل توجهی را در جهت خدمت به اسلام، انقلاب و مردم در چارچوب نظام و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی تقدیم استان نموده است.
این‌جانب این انتخابات باشکوه را که در پاسخ به ندای مقام معظم رهبری و تحت مدیریت دولت نظام مقدس جمهوری اسلامی به فرجام رسید، به مردم نجیب و فرهیخته لرستان تبریک می‌گویم و درک و شعور والای ایشان را ارج می‌نهم. سعی خواهم کرد تقویت دین‌مداری و اخلاق اسلامی را در ساحت‌های اجتماعی نصب‌العین خود قرار دهم و بر اساس شناختی که از منتخب دیگر، برادر گرامی‌ام آیت‌الله نیازی دارم، بی‌شک ایشان نیز همین نگاه و روش را دنبال خواهند کرد.
پویایی، حرکت و عزم فراگیر نسبت به آینده استان و توجه عمیق و همه‌جانبه به نسل درحال پیدایش، هنگامی امکان‌پذیر است که همگان با هم به صورتی منسجم در مسیری برآمده از نگاه اسلام، نظام و رهبری گام برداریم.
 لازم می‌دانم حضور ارزشمند آیت‌الله شاهرخی را در انتخابات خبرگان که از مفاخر استان لرستان هستند و افتخار نمایندگی مردم این استان را در چندین دوره داشته‌اند، پاس بدارم و برای ایشان از درگاه حضرت حق موفقیت روزافزون را طلب نمایم.
یاد دو عزیز راحل مرحوم آیت‌الله سلطانی بروجردی و آیت‌الله طاهری خرم‌آبادی را که در ادوار گذشته نمایندگان خبرگان استان بودند گرامی می‌دارم.
بر خود فرض می‌دانم از حضرت حجت‌الاسلام والمسلمین جناب آقای میرعمادی نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، ائمه محترم جمعه استان و روحانیت شهرهای مختلف آن، استاندار محترم، هیأت محترم نظارت استان، فرمانداران محترم، مجریان محترم انتخابات اعم از اجرایی، نظارتی و بازرسی و مدیر کل محترم صدا و سیمای مرکز استان و دست‌اندرکاران آن، نیروهای مخلص بسیجی، سپاه پاسداران، ایثارگران، خانواده‌های محترم شهدا، نیروهای نظامی و انتظامی، اصحاب رسانه‌های مکتوب و مجازی استان و همه گروه‌های مختلف و فعال در صحنه انتخابات تشکر صمیمانه نمایم.
در پایان متواضعانه و صمیمانه از اعتمادی که مردم ولایتمدار استان لرستان نسبت به انتخاب این‌جانب از خود نشان دادند تشکر و قدردانی می‌نمایم. طبعاً این اعتماد وظیفه‌ای بزرگ را بر دوش بنده نهاده است که تنها از مسیر عمل به آن می‌توان پاسخی در خور و شایسته به این حرکت ارزشمند مردم والامنش داد.
احمد مبلغی - منتخب خبرگان رهبری

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز