اعضای هیئت مدیره بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان انتخاب شدند

۱۳۹۴/۱۲/۱۱ - ۱۹:۵۰:۳۴
کد خبر: ۳۷۹۷۲۵
اعضای هیئت مدیره بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان انتخاب شدند
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با اعضای هیات امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان ، اعضای هیئت مدیره این بنیاد را منصوب کرد.

به گزارش برنا آذربایجان غربی ،علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی با اعضای هیات امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان با تاکید بر این مطلب گفت: رییس جمهور نیز در زمان قبل از انتخابات در سفری که به آذربایجان داشتند بر اساس خواسته اهالی فرهنگ و ادب آذربایجان بر تاسیس این بنیاد که بر زبان آذری و مانایی آن توجه دارد، تاکید داشتند.

وی افزود: براین اساس بر آن شدیم تا با تاسیس این بنیاد که صرفا نامش هم فرهنگستان زبان آذری نباشد ولی پرداختن به این زبان نیز در آن ملحوظ باشد، به این خواسته اهالی فرهنگ و ادب جامه عمل بپوشانیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد:برای تاسیس این بنیاد به تدوین اساسنامه ای پرداخته شد و در آن استان های آذری زبان شامل آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و زنجان مورد توجه قرار گرفت و در هیات رسیدگی به مراکز و موسسات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز به تصویب رسید.

در این جلسه بر اساس انتخاب و رای اعضای هیات امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان اعضای هیات مدیره و بازرسان آن انتخاب شدند.

بر این اساس، عباس قدیری قیداری استاد دانشگاه تبریز، عباس خورشیدی فرماندار سابق تبریز و رجب ایزدی استاد علوم سیاسی دانشگاه تبریز به عنوان اعضای هیات مدیره و هوشنگ عطاپور به عنوان بازرس انتخاب شدند.

بنابراین گزارش، علی نواداد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری آذربایجان شرقی و اکبر تقی زاده مدیر کل سابق میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی به عنوان اعضای علی البدل این بنیاد انتخاب شدند.

همچنین محمود رنجبر مدیر ایرانشناسی آذربایجان شرقی به عنوان بازرس علی البدل این بنیاد انتخاب شد.

این گزارش می افزاید، بر اساس انتخاب اعضای هیات امنای بنیاد فرهنگ، هنر و ادب آذربایجان جمشید انصاری استاندار استان زنجان به عنوان نایب رییس بنیاد و علی اکبر صفی پور مدیر کل اداره فرهنگ وارشاد اسلامی آذربایجان شرقی به عنوان دبیر بنیاد انتخاب شدند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز