محسن رضایی در یادواره سرداران، فرماندهان و ۵۴۰ شهید صومعه سرا:

شهدا اقتدار را به ما برگرداندند/دشمن قصد تحریک ایران را دارد

۱۳۹۴/۱۲/۱۴ - ۱۲:۴۱:۴۰
کد خبر: ۳۸۰۶۲۳
شهدا اقتدار را به ما برگرداندند/دشمن قصد تحریک ایران را دارد
اگر لبنان، سوریه و یمن سقوط کند به مرزهای ما می آیند و شهیدی که خارج از مرزهای ایران به شهادت می رسد شهید دفاع از امنیت ملی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ، دبیر تشخیص مصحلت نظام در این مر اسم با اشاره به اینکه اگر شهادت  شهادت‌طلبی نبود امروز امنیت و پیشرفت نداشتیم، تصریح کرد: اگر شهادت‌طلبی نبود امروز نامی از اسلام وجود نداشت.

وی مبارزه با داعش و تکفیری‌ها را به برکت خون شهدا خواند و ادامه داد: امروز در منطقه‌ای زندگی می‌کنیم که چهار جنگ بزرگ در سوریه، عراق، روسیه با ترکیه و روسیه در اوکراین با اروپا در حال انجام است اما ایران در امنیت کامل است.

محسن رضایی  با تصریح بر اینکه برخی تحلیل می‌کنند این جنگ‌ها بیشتر می‌شود، خاطرنشان کرد: ممکن است چند ماه دیگر کشورهای منطقه درگیر جنگ شوند و این حوادث زمینه‌ساز جنگ جهانی سوم است.

وی افزود: ما لشکرهایمان را، موشک هایمان را، دانش دفاعی مان را در همین جنگ پیدا کردیم و همین اقتدار بود که دشمنان را از طمع به ایران بازداشته است.

وی در ادامه این مطلب تصریح کرد: ایران کشتی آرامی است که جنسش از خون شهدا است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در تشریح وضعیت منطقه، افزود: تحرکات کشورهای منطقه مانند عربستان و ترکیه در داخل کشور خود نیز با موافقت و مخالفت هایی همراه است.

رضایی با اشاره به حادثه منا که حجاج ایرانی و سایر کشورهای اسلامی را زیر دست و پا له کردند، گفت: قبل این حادثه نیز با روکردن مباحثی مانند جزایر ایرانی، تغییر خلیج فارس به خلیج عرب و … قصد تحریک ایران را دارند.

وی ادامه داد: می خواهند بر احساسات ما پابگذارند که ایران تحریک شود تا یک حرکت شتابزده انجام دهیم.

وی با اشاره به بازداشت نیروهای آمریکایی، عنوان کرد: کافی بود یک درگیری ایجاد شود آمریکایی ها مجهز و مسلح و نیروهای ما هم مجهز و مسلح بودنداما نیروی دریایی سپاه ما با یک تاکتیک مشخص آن ها را محاصره کرد.

رضایی ادامه داد: برادران ما می دانستند هم باید تدبیر به خرج بدهند و هم شجاعت و اقتدارشان را نشان بدهند.

دبیرمجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: چند ساعت بعد تمام خبرگزاری ها تصاویر بازداشت نیروهای آمریکایی توسط ایران را مشاهده کردند.

وی با بیان اینکه قرآن مجید می فرماید خریدار شهدا خداست، گفت: پدران،مادران همسران شهدا با خانواده شهدا معامله کردند.

رضایی با بیان اینکه اگر شهادت طلبی از ایران و جهان اسلام حذف شود از قرآن و اسلام چیزی باقی نمی ماند، گفت: شهادت رمز حیات بخشی مسلمانان و آزادی بخش شان است و تنها راهی است که ظلم وستم را کنار می زند.

وی با بیان اینکه باید راه گذشته را ادامه دهیم، گفت: امنیت، سیاست و دفاع در نیمه اول راه حل شده است و باید اقتصاد و صنعت و اشتغال هم حل شود

رضایی با بیان اینکه برخی می خواهند در دعواهای اول راه بمانند، گفت: اگر کسی ادعایی دارد بیاید نیمه دوم این راه را حل کند و دولت و مجلس باید اقتصاد را حل کنند.

دبیر تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: حل مسئله اقتصاد در ایران دیر شده و به تاخیر افتاده است انتظار داریم که نیمه دوم حل شود.

وی با بیان اینکه مسئله دوم امنیت بیرون از مرزها است، افزود: این جنگ های اطراف کشور می خواهند ناامنی را به کشور ما بیاورند و باید نسبت به این جنگ احساس مسئولیت کنیم.

رضایی با تأکید بر اینکه باید این آتش ها تمام شود، ادامه داد: این کشور ها ناامنی شان به نفع قدرتمندان است که می خواهند نا امنی را به ایران اسلامی سرایت دهند.

وی اظهار کرد: اگر لبنان ،سوریه و یمن سقوط کند به مرزهای ما می آیند و شهیدی که خارج از مرزهای ایران به شهادت می رسد شهید دفاع از امنیت ملی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز