مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین مطرح کرد؛

برگزاری جشنواره بازی و اسباب بازی برای پنجمین سال متوالی در قزوین

۱۳۹۴/۱۲/۱۵ - ۱۴:۰۹:۱۹
کد خبر: ۳۸۱۰۷۱
برگزاری جشنواره بازی و اسباب بازی برای پنجمین سال متوالی در قزوین
وزیری نژاد: جشنواره بازی و اسباب بازی فروردین ماه سال آینده برای پنجمین سال متوالی در قزوین برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سعید وزیری نژاد ظهر امروز در نشست با جمعی از خبرنگاران استان قزوین که در سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: جشنواره بازی و اسباب بازی در سال های اخیر مورد اقبال مردم قرار گرفته است و با اجرای برنامه های متنوع و شاد، معرفی بازی های بومی محلی، انتشار دو جلد کتاب با تیراژ پنج هزار نسخه از کارهای ارزشمندی است که در این جشنواره اجرا شده است.

وی با اشاره به نقش جشنواره اسباب بازی در رونق اقتصادی عنوان کرد: جشنواره اسباب بازی در قزوین می تواند در جذب گردشگر داخلی و خارجی موثر باشد و موجب رونق اقتصادی تقویت نشاط و شادابی استان شود.

وزیری نژاد اظهار کرد: حجم اسباب بازی های ارائه شده، تنوع برنامه های فرهنگی، هنری و آموزشی و فضای زیبای آن از ویژگی های مهمی است که می تواند این جشنواره را به یک برند ملی تبدیل کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین گفت: هم اکنون ۳۰نفر در شهر قزوین در تولید اسباب بازی های بومی و محلی فعالیت می کنند که زمینه اشتغال و فعالیت تعدادی از هنرمندان در این حوزه نیز فراهم شده است.

سازمان فرهنگی ورزشی3

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین افزود: پنجمین جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی کودکان دیروز و امروز در قزوین به مدت ۱۰روز از سوم تا ۱۲فروردین ماه سال آینده در فضایی به مساحت دو هکتار در مجموعه تاریخی فرهنگی سعدالسلطنه قزوین برگزار می شود.

وی بیان کرد: در این جشنواره ۹۰غرفه آموزشی، فرهنگی، کارگاهی و فروشگاهی و بیش از ۵۰جنگ و استیج با حضور عروسک های مختلف، مسابقه محله، ایستگاه بازی های قرآنی، ویژه برنامه هایی با هدف آموزش آموزه های دینی، بازسازی مدرسه های قدیمی برای کودکان دیروز، برای خانواده ها در نظر گرفته شده است.

وی اظهار کرد: در این جشنواره، اسباب بازی های قدیمی ۳۰کشور دیگر در کنار اسباب بازیهای قدیمی کهن شهرمان به نمایش گذاشته خواهد شد و در کنار آن، بازیهای بومی اجرا و شناسانده می شود.

وزیری نژاد گفت: همچنین در این جشنواره غرفه ها و کارگاه هایی با موضوعاتی نظیر آموزش نقاشی، عروسک های نمدی، تخم مرغی و جورابی، بازی پازل با موضوع ابنیه تاریخی شهر، بازی و خلاقیت، نمایش اسباب بازی مقوایی، عروسک های بافتنی قزوین و سایر استان ها، بازی های فکری، اتاق آیینه، مسابقه ساخت موشک کاغذی، آسمان نماز، بازی های رایانه ای ایرانی، مسابقات تفریحی و ورزشی پیش بینی شده است.

وی یادآور شد: تاکنون چهار نمایشگاه از اسباب بازی های پارچه ای برای حمایت از هنرمندان برگزار شده و در جشنواره پنجم نیز راه ندازی موزه مجازی اسباب بازی و رونمایی از آن در برنامه ها گنجانده شده است.

وزیری نژاد بیان کرد: استان قزوین با ۳۵۰قطعه اسباب بازی تنها موزه حقیقی اسباب بازی های قدیمی کشور محسوب می شود و برای اینکه این موزه به سطح ملی ارتقا یابد رونمایی از موزه مجازی نیز پیش بینی شده تا دسترسی آسان مردم به این موزه ها نیز فراهم شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین عنوان کرد: معرفی شهر قزوین در سطح ملی و بین المللی، ترویج بازیهای بومی و محلی به کودکان امروز، حمایت تولید اسباب بازی های بومی و معرفی سرای سعدالسلطنه به عنوان نماد و هویت قزوین را از جمله اهداف برگزاری پنجمین جشنواره بین المللی بازی و اسباب بازی در استان است.

وزیری نژاد با بیان اینکه در طی چهار سال برگزاری این جشنواره، ۴۰۰هزار نفر از مجموعه تاریخی سعدالسلطنه بازدید کردند گفت: در برگزاری پنجمین جشنواره بازی و اسباب بازی دستگاه هایی نظیر شهرداری قزوین، شورای اسلامی شهر قزوین، استانداری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، صدا و سیما و دانشگاه علوم پزشکی مشارکت دارند.

سازمان فرهنگی ورزشی2

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز