شهردار تبریز:

تبریز با غرس ۵۰۰ هزار نهال مقاوم به استقبال بهار می رود

۱۳۹۴/۱۲/۱۵ - ۱۵:۰۹:۳۳
کد خبر: ۳۸۱۱۲۱
تبریز با غرس ۵۰۰ هزار نهال مقاوم به استقبال بهار می رود
دکتر نجفی به برنا گفت: برنامه‌های درختکاری در کنار کاشت 2 میلیون پیاز لاله، 200 هزار جعبه بنفشه و 200 هزار بوته، بهار 95 تبریز را به یکی از دوره های با طراوت و درخشان توسعه فضای سبز درختی و زینتی تبریز تبدیل خواهد کرد.

شهردار تبریز از آغاز برنامه های گسترده درختکاری همزمان با هفته منابع طبیعی و روز درختکاری خبر داد و افزود: غرس 500 هزار اصله نهال با کیفیت و مقاوم نقطه عطفی در تحول فضای سبز تبریز خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری برنا در آذربایجان شرقی، دکتر صادق نجفی با بیان این که رویکردهای توسعه فضای سبز،  تنها با توجه صرف به آمار نهال‌کاری ها میسر نخواهد بود، اضافه کرد: از این رو شهرداری تبریز با در نظر داشتن استفاده از گونه‌های مقاوم و سازگار و مدیریت منابع آبی، چشم انداز کیفی این بحث را مدنظر قرار داده است.

وی افزود: این رویکرد، در راستای مدیریت هزینه‌ ها و اطمینان از تحقق فضای سبز پایدار ضروری است و ماموریت‌های سازمان پارک‌ها و فضای سبز نیز در همین راستا تدوین و ابلاغ شده است.

شهردار تبریز اظهار داشت: برنامه های روز درختکاری باید در عین برخورداری از نشاط اجتماعی، از ظواهر تشریفاتی و تبلیغی به دور باشد.

وی ادامه داد: با غرس 500 هزار اصله نهال در مناطق ده گانه و همین تعداد نهال در فصل پاییز، سال 95 به نقطه عطف مهمی در توسعه فضای سبز پایدار در شهر تبریز تبدیل خواهد شد.

دکتر نجفی با تاکید بر این که این برنامه ها بدون نقش محوری شهروندان قابل تحقق نیست، افزود: به همین منظور زمینه های لازم برای نقش آفرینی گروه های مردم نهاد از طریق همکاری با سازمان پارک ها و شهرداری های مناطق فراهم شده است.

وی متذکر شد: در کنار برنامه های عملیاتی سازمان پارک‌ها و فضای سبز، توسعه درختکاری‌ها و جنگل‌کاری‌های مجموعه عون‌بن‌علی، این مجموعه را به یکی از ریه‌های تنفسی شهر تبدیل خواهد ساخت.

شهردار تبریز با بیان این برنامه های توسعه فضای سبز محدود به تفرج‌گاه‌ها و بوستان‌ها نیست،  گفت: بدنه‌سازی دو اتوبان مهم پاسداران و کسایی از ماه‌ها پیش آغاز شده که استمرار آن موجب خواهد شد ظاهر نازیبای این دو مسیر مهم شهری، اصلاح شود.

وی خاطرنشان کرد: توزیع رایگان نهال در مراکز عرضه شهرداری های مناطق، در روزهای آتی آغازخواهد شد؛ علاوه بر این، مشاوران و کارشناسان حاضر در این مراکز، راهنمایی‌های لازم را در خصوص کاشت و حفاظت از نهاده‌ها ارایه خواهند داد.

دکتر نجفی اضافه کرد: در کنار درختکاری های بهاره، کاشت یک میلیون بوته انواع درختچه های بهاره، نقش موثری در تلفیق طبیعی و محیطی برنامه های درختکاری خواهد داشت.

وی اظهار داشت: برنامه‌های درختکاری در کنار کاشت 2 میلیون پیاز لاله، 200 هزار جعبه  بنفشه و 200 هزار بوته، بهار 95 تبریز را به یکی از دوره های با طراوت و درخشان توسعه فضای سبز درختی و زینتی تبریز تبدیل خواهد کرد. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز