استاندار لرستان:

تخلف سه شهردار در انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان /دخالت غیر قانونی شوراها در شهرداری

۱۳۹۴/۱۲/۱۵ - ۱۶:۰۷:۲۴
کد خبر: ۳۸۱۱۴۲
تخلف سه شهردار در انتخابات مجلس شورای اسلامی در لرستان /دخالت غیر قانونی شوراها در شهرداری
استاندار لرستان گفت : متاسفانه سه تن از شهرداران استان از داوطلبان خاص حمایت کردند که با توجه به اینکه اعتبارات شهرداری از محل منابع عمومی بوده این اقدام شهرداران ظلم در حق مردم و گناه نابخشودنی است.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان،استاندار لرستان در جلسه همایش شهرداران استان

گفت: علاوه بر افزایش جمعیت و بالا رفتن انتظارات به حق مردم شهرداری ها تابعی از اقتصاد استان هستند.
بازوند اضافه کرد: شهرداری ها مجبور هستند سیاست های مرتبط با توسعه سرمایه گذاری و اقتصاد استان را دنبال کنند که با توجه به سرانه در آمدی پایین مردمی استان مشکلات مالی برای شهرداری ایجاد شده است.
بازوند گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون شهرداری استان 410 میلیارد ریال ارزش افزوده دریافت کرده اند که حدود 20 میلیارد ریال نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: این میزان ناچیز نشان دهنده رشد عوارض و بهبود فعالیت های اقتصادی در استان علی رغم رکود طی یک سال گذشته است.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه کل میزان ارزش افزوده استان به اندازه شهرستان یکی از استانهای همجوار است بیان داشت: سرمایه گذاری مورد نیاز توسط بخش خصوصی طی سال های گذشته در این استانها انجام شده و این در حالی است که جذب سرمایه گذار در لرستان در دست اقدام است.
بازوند با تاکید بر ایجاد شرایط سرمایه گذاری برای فعالیت بخش خصوصی ادامه داد: جذب و فراهم کردن مشارکت این بخش برای مدیریت فعلی هزینه دارد اما موجب رفع نگرانی آیندگان می شود.
وی تاکید کرد: در آمد زدایی سنتی برای شهرداری ها جوابگو نیست ، بنابراین باید علاوه بر تعریف منابع در آمدی جدید، مشارکت مردم در امر توسعه را بکار بگیریم.
وی با بیان اینکه 40 درصد در آمد شهرداری های استان را اعتبار دولتی و ارزش افزوده تشکیل می دهد گفت: این امر بیانگر خلا در آمدی در این نهادها است .
استاندارلرستان اظهار داشت: به همین منظور و با توجه به محدودیت منابع اقتصادی و سرانه پایین در آمدی مردم تلاش می شود اعتبارات شهرداری های کوچک استان تخصیص یابد.

استاندار لرستان با تاکید بر ضرورت اجرای طرح های عمران شهری گفت: در این راستا تفاهم نامه ای به ارزش سه هزار 500 میلیارد ریال برای اجرای طرح های عمران شهری خرم آباد و بروجرد با همکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) در دست اقدام است.
بازوند با بیان اینکه چنانچه روش سنتی در آمدی شهرداری های بزرگ ادامه یابد به هیچ وجه قادر به توسعه نیستیم ، افزود:برای اجرای طرح های قرارگاه 70 درصد منابع از املاک شهرداری ها و 30 درصد از اعتبارات عمرانی تامین می شود.
وی ادامه داد: در این راستا شهرداری و شوراهای شهر باید در راستای تصویب هر چه سریع تر این طرح ها تلاش کنند چرا که این مهم یک فرصت بی بدیل برای توسعه استان است.
استاندار گفت: در فاز دوم همکاری با قرارگاه خاتم الانبیا (ص) نیز قرار داد های جداگانه ای تا سقف دو هزار میلیارد ریال با سازمان همیاری شهرداری استان تنظیم و اجرایی می شود.
وی با اشاره به اینکه تاکنون 12هزار میلیارد ریال عوارض بابت ساختمان جدید استانداری به شهرداری خرم آباد پرداخت شده تاکید کرد:شهرداری ها باید از ساخت و ساز بدون پروانه دستگاههای دولتی جلوگیری کنند.

استاندار لرستان با بیان اینکه مرز بین شورا و شهرداری را قانون مشخص می کند گفت: این دو نهاد باید بر اساس اصول قانونی با یکدیگر ارتباط داشته باشند چراکه در غیر اینصورت آفت و خلا بزرگی در مدیریت شهری ایجاد می شود.
وی همچنین ادامه داد :ورودی خرم آباد از محل پارک دانشجو تا فرودگاه حدود 10کیلومتر به عنوان یک معبر اصلی است که باید با توجه به قرار گرفتن این مسیر در محور خوزستان و لرستان ، روابط خاص گردشگری و نوسازی برای آن در شورای شهر مطرح شود.
بازوند گفت:در این راستا باید امتیازهای خاصی برای مشارکت مردم از جمله صدور پروانه رایگان، اعطای تسهیلات ، کاهش عوارض و یا افزایش تراکم مجاز در نظر گرفته شود که این مهم به مصابه مدیریت مدرن تلقی می شود.

استاندار لرستان همچنین با تقدیر بر حضور آگاهانه مردم در انتخابات هفتم اسفندماه گفت: در مجموع همکاری شهرداران استان در این راستا قابل قبول است.
بازوند اظهار داشت: متاسفانه سه تن از شهرداران استان از داوطلبان خاص حمایت کردند که با توجه به اینکه اعتبارات شهرداری از محل منابع عمومی بوده این اقدام شهرداران ظلم در حق مردم و گناه نابخشودنی است.

 

نظر شما