معاون عمرانی استاندار قزوین:

بحث حمل و نقل در بودجه شهرداری ها پررنگ تر دیده شود

۱۳۹۴/۱۲/۱۶ - ۱۰:۰۰:۱۰
کد خبر: ۳۸۱۳۱۲
بحث حمل و نقل در بودجه شهرداری ها پررنگ تر دیده شود
حبیبی: بحث حمل و نقل را باید با جدیت بیشتری در اعتبارات و بودجه ها لحاظ کنیم و انتظار می رود این موضوع در بودجه شهرداری‌ ها پررنگ ‌تر دیده شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، منوچهر حبیبی در جلسه شورای ترافیک استان قزوین اظهار کرد: آمار تلفات جانی ناشی از سوانح جاده‌ای در 11ماهه گذشته امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، 33درصد کاهش یافته که جای قدردانی از تمام مدیران و دستگاه های اجرایی مرتبط دارد.

وی افزود: علی رغم اینکه حتی یک مورد تلفات جانی ناشی از سوانح رانندگی زیاد بوده اما دستیابی به این نتیجه به دلیل اقداماتی است که مجموعه شهرداری ها و پلیس راهور انجام داده اند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین افزود: شهرداری هایی که بیشتر کاهش را در تلفات جانی ناشی از سوانح داشته اند باید از سوی شورای ترافیک استان قزوین مورد تقدیر قرار گیرد.

حبیبی با بیان اینکه استان قزوین یکی از استان‌ هایی است که آمار بالایی در تلفات جانی ناشی از سوانح رانندگی دارد، ادامه داد: در شهر صنعتی البرز نیز نصب دوربین کنترل سرعت در محور خلیج فارس حائز اهمیت است بنابراین از مسئولان امر انتظار می رود هرچه سریع تر نسبت به این مهم اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: امروز اولویت اصلی در شهر ما توجه ویژه به بحث حمل و نقل و ترافیک است چراکه این موضوع در مسائل محیط‌ زیست، زمان و روان مردم اثر گذاشته و علاوه‌ بر آن به لحاظ اقتصادی نیز برای مردم حائز اهمیت است بنابراین باید سهم بیشتری به حمل و نقل عمومی اختصاص دهیم چراکه می تواند این موضوعات را زیر پوشش قرار دهد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین تصریح کرد: بحث حمل و نقل را باید با جدیت بیشتری در اعتبارات و بودجه ها لحاظ کنیم و انتظار می رود این موضوع در بودجه شهرداری‌ ها پررنگ ‌تر دیده شود.

حبیبی گفت: با توجه به رشد فزاینده جمعیت شهری نیازمند افزایش تعداد وسایل حمل و نقل عمومی هستیم که شهرداری ها باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در ادامه گفت: تصمیمات ما در حوزه حمل و نقل تصمیماتی است که با زندگی مردم گره خورده است بنابراین باید کارشناسی شده، فنی و دقیق باشد تا بخش اعظم مردم از تصمیم ما رضایت داشته باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین افزود: با توجه به اینکه طرح جامع حمل و نقل و ترافیک در اختیار داریم تمام برنامه ها و اقدامات ما در حوزه حمل و نقل باید براساس این طرح جامع باشد.

حبیبی عنوان کرد: از سوی دیگر به دلیل اهمیت حفظ هویت شهری باید ملاحظات و تأثیرات اجتماعی اجرای پروژه ‌های حمل و نقل مدنظر قرار گیرد البته بحث های کارشناسی نباید تحت الشعاع این امر باشد.

وی خاطرنشان کرد: به این منظور باید کار کارشناسی علمی و دقیقی در مورد تغییر وضعیت میدان 22بهمن به تقاطع داشته باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین با بیان اینکه شهر قزوین یک شهر تاریخی است که تمام جاذبه های تاریخی آن در مرکز شهر قرار دارد، مطرح کرد: با توجه به این موضوع مهم تمام ورودی‌های شهر باید وضعیت بهتری برای هدایت گردشگران و مسافران به مرکز شهر داشته باشد.

حبیبی با تاکید بر لزوم انجام اقدامات مورد نیاز برای ایام نوروز 95 عنوان کرد: تابلوهای راهنمای مسیر و خط‌ کشی های معابر باید در اسرع وقت انجام شود.

وی تصریح کرد: شهرداری ها باید آمادگی کامل برای استقبال از مسافران و مهمانان نوروزی داشته باشند تا بتوانیم خاطره خوشی را در ذهن مسافران نوروزی ایجاد کنیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قزوین یادآور شد: نمایندگان بیمه‌ ها نیز باید در عوارضی های استان قزوین مستقر شوند تا در صورت بروز تصادف مسافران با مشکلی برای پیدا کردن دفاتر بیمه روبرو نشوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز