مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد خبر داد:

جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز ۱۲ محور مشهد

۱۳۹۴/۱۲/۱۶ - ۱۴:۳۴:۱۲
کد خبر: ۳۸۱۶۲۲
جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز ۱۲ محور مشهد
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد با اشاره به جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز 12 محور مشهد از اجرایی شدن طرح تفصیلی تابلوهای تبلیغاتی در سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، احمد محبی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص ساماندهی تابلوهای تبلیغات شهری بیان کرد: تابلوهای تبلیغات شهری به صورت استند، بیلبورد، تلویزیون‌های شهری و پل‌های عابر یپاده در سطح شهر وجود دارد.

وی بیان کرد: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد و با همکاری مراجع قضایی برای ساماندهی تابلوهای تبلیغات شهری در محورهای مشهد ورود پیدا کردیم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: در این اقدام تاکنون تابلوهای تبلیغاتی در محورهای بولوار وکیل‌آباد تا انتهای خیابان نخریسی، پایانه مسافربری امام رضا(ع) تا حرم مطهر رضوی، چهارراه ابوطالب تا میدان شهدا و انتهای بولوار مصلی و همچنین محور میدان 15 خرداد تا فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد ساماندهی و موارد غیرمجاز جمع‌آوری شد.

محبی با یبان اینکه اخطاریه‌های مربوطه قبل از جمع‌آوری به صاحبان تابلوهای تبلیغاتی ارائه شده است، تصریح کرد: خوشبختانه با ارسال اخطاریه شهروندان زیادی نسبت به جمع‌آوری تابلوی خود اقدام کردند اما با این حال در محورهای ذکر شده 201 مورد تابلوی غیرمجاز جمع‌آوری شد.

وی همچنین در خصوص برنامه شهرداری برای اجرای طرح ساماندهی دیگر محورهای شهر گفت: با مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد 12 محور دیگر که هر کدام محورهای مهم مناطق شهر مشهد می‌باشد انتخاب و برای ساماندهی تابلوهای تبلیغاتی آن کارگزار معرفی شده است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: برای جمع‌آوری تابلوهای تبلیغاتی غیرمجاز 13 تیم گشتی در سطح شهر حضور دارند.

محبی در خصوص استاندارد تابلوهای تبلیغاتی ادامه داد: براساس مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد نصب تابلوی تبلیغاتی بر روی پشت بام‌ها غیرمجاز و شهروند در نصب تابلوی تبلیغاتی واحد صنفی خود باید به عرض معبر، عرض ملک و ارتفاع ملک توجه داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر در حال تهیه طرح تفصیلی تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر مشهد هستیم که بتوانیم با اجرا شدن آن در سال آینده با یک برنامه‌ریزی دقیق و جانمایی مناسب تابلوهای تبلیغاتی را در سطح شهر مشهد نصب کنیم.

اجرای طرح تنظیم بازار در بازارهای شهرداری مشهد در آستانه عید نوروز

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد همچنین به برنامه‌های بازارهای شهرداری برای ارائه محصولات در آستانه عید نوروز اشاره کرد و در این خصوص گفت: در آستانه سال جدید همزمان با سال‌های گذشته طرح تنظیم بازار در بازارهای میوه و تره‌بار و ارزاق عمومی شهرداری مشهد اجرایی خواهد شد.

محبی ادامه داد: در این طرح سیب با 2400 و پرتغال با 2800 تومان یعنی 10 الی 15 درصد بالاتر از قیمت کف میدان بار و به عبارتی 50 تا 70 درصد کمتر از واحدهای صنفی سطح شهر به شهروندان عرضه می‌شود.

وی گفت: همچنین مرغ و گوشت نیز با بسته‌بندی شهرداری با برند شهرما 350 تومان ارزان‌تر از قیمت بازار عرضه می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد در خصوص عرضه آجیل و خشکبار نیز بیان کرد: آجیل و خشکبار نیز در 25 بازار ارزاق عمومی شهر مشهد با 20 تا 30 درصد تخفیف به شهروندان عرضه می‌شود.

محبی اضافه کرد: طرح تنظیم بازار در بازارهای شهرداری تا 17 اسفندماه تمدید شده است اما در مرحله بعدی این طرح از 24 تا 27 اسفندماه اجرایی خواهد شد.

بهره‌برداری از 25امین بازار ارزاق عمومی و میوه‌ و تره‌بار شهرداری مشهد

وی در خصوص احداث بازارهای میوه و تره‌بار و ارزاق عمومی در سطح شهر مشهد بیان کرد: این بازارها به منظور ارائه محصولاتی با کیفیت و قیمت مناسب و همچنین کاهش سفرهای زائد درونشهری توسط شهرداری احداث می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: تاکنون 24 بازار میوه و تره‌بار و ارزاق عمومی در سطح شهر مشهد احداث شده که به زودی شاهد بهره‌برداری ار بازار مهرگان در شهرک مهرگان به عنوان 25امین بازار خواهیم بود.

محبی گفت: همچنین دو بازار توس در بولوار توس و غدیر در پایانه غدیر نیز در دست احداث است.

وی تصریح کرد: از سیاست‌های شهرداری در احداث بازار پراکنش مناسب آن است لذا بازار راه ابریشم با 2000 مترمربع مساحت در پایانه مسافربری راه ابریشم رو به روی میدان بار رضوی در حال احداث است.

محبی اضافه کرد: همچنین شهرداری مشهد تاکنون 16 بازار میوه و تره‌بار سازه سبک در سطح شهر مشهد احداث کرده است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد بیان کرد: این اقدام به منظور کاهش حضور دست فروشان میوه در سطح شهر انجام شده که خوشبختانه در این زمینه توانسته‌ایم موفق عمل کنیم.

کاهش قیمت محصولات با حدف واسطه‌ها و دلالان

محبی با بیان اینکه هدف شهرداری مشهد حدف واسطه‌ها در ارائه محصولات به شهروندان است، تصریح کرد: در این راستا تمام تلاش ما خرید و تهیه محصولات به صورت مستقیم از تولید کننده است تا بتوان محصولات مورد نظر را با قیمتی کمتر به شهروندان ارائه کرد.

وی عنوان کرد: تاکنون برنج، سیب و پرتغال را به طور مستقیم از تولید کننده خریداری کرده‌ایم و در شب یلدا نیز توانستیم کیوی، انار و هندوانه را بدون واسطه از تولید کننده خریداری کنیم؛ در سال آینده شهروندان شاهد خواهند بود که بسیاری از محصولات بازارهای شهرداری بدون واسطه از تولید کننده تهیه می‌شود.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد همچنین در خصوص خرید میوه از میدان بار شهر مشهد گفت: متاسفانه در مشهد میدان بار تحت نظارت شهرداری نیست لذا نمی‌توان روی قیمت میوه‌های آن نیز نظارت داشت.

محبی تصریح کرد: با توجه به اینکه ارائه محصولاتی با کیفیت و با قیمت مناسب در بازارهای شهرداری برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد لذا به دنبال احداث میدان بار مرکزی هستیم.

وی در این خصوص توضیح داد: این میدان بار با مشارکت بخش خصوصی توسط شهرداری مشهد احداث خواهد شد.

توجه به مسائل زیست محیطی در بازارهای شهرداری

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد گفت: یکی از معضلات موجود برای محیط زیست استفاده بیش از اندازه از نایلون برای خریدهای روزانه است.

محبی تصریح کرد: در این راستا شهرداری مشهد برای توجه بیشتر به مسائل زیست محیطی اقدام به عرضه تابلوهای زیست تجزیه‌پذیر در بازارهای خود کرده است.

وی اضافه کرد: در کنار این اقدام پایش محصولات بازارهای شهرداری برای عرضه محصول سالم به شهروندان نیز در حال انجام است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد به عرضه محصولات بازارها به صورت اینترنتی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر فروش محصولات به صورت اینترنتی در تمامی بازارهای شهرداری مشهد راه‌اندازی شده و تبلیغات آن نیز در سه ماهه اول سال آینده انجام خواهد گرفت.

ساماندهی دست فروشان با راه‌اندازی بازارهای سیار

محبی همچنین در خصوص اجرای طرح ساماندهی دست فروشان سطح شهر بیان کرد: در این اقدام 18 بازار سیار در قالب روزبازار، عصربازار، شب بازار و جمعه‌بازار کتاب در سطح شهر مشهد احداث شده است.

وی ادامه داد: در کنار آن شهرداری مشهد نیز به طور جدی از صاحبان مشاغل خانگی نیز حمایت می‌کند و این آمادگی را دارد که در صورت زیاد بودن تعداد افراد متقاضی دارای محصولات خانگی برای این افراد بازاری مستقل احداث کند.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد در خصوص احداث جمعه‌ازار خودروی مجیدیه نیز گفت: این جمعه بازار که در حال حاضر روزهای پنجشنبه نیز به شهروندان ارائه خدمت می‌کند به منظور کاهش ترافیکی که روزهای جمعه در میدان نمایشگاه بین‌المللی بود، احداث شده است.

محبی تصریح کرد: جمعه بازار خودرو در زمینی به مساحت 30 هکتار در بولوار مجیدیه احداث شده و شهروندان می‌توانند با پرداخت مبلغ ورودی 8 هزار تومان خودروی خود را با استفاده از تمام خدمات شامل کارشناسی بیمه، رنگ، بدنه، قولنامه، پرداخت عوارض و ... به فروش برسانند.

وی عنوان کرد: همچنین در این جمعه بازار پارکینگی با گنجایش 5000 خودرو نیز احداث شده است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر این بازار خودرو در روزهای جمعه و پنجشنبه به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند لذا به دنبال این هستیم که در طول ایام هفته نیز بتوان از فضای آن برای ایجاد بازارهای مرتبط با وسایل نقلیه استفاده کرد.

محبی ادامه داد: طبق بررسی انجام شده شهر مشهد به یک جمعه بازار دیگر نیز نیاز دارد که در تلاش هستیم این جمعه‌بازار خودرو را در شرق مشهد و در شش ماهه اول سال آینده احداث کنیم.

وی در بخش دیگری از این نشست به کیوسک‌های مطبوعاتی و نان رضوی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 182 کیوسک مطبوعاتی و تعدادی کیوسک نان رضوی در سطح شهر مشهد وجود دارد که سازمان میادین به دنبال افزایش آن نیست.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین در اقدامی دیگر گلفروشان چهارراه‌های مشهد نیز ساماندهی شده‌اند که این افراد با لباس دارای نشان شهرداری مشهد فعالیت دارند.

احداث 4 پل گالری جدید در مشهد

محبی در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه احداث و مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده اشاره کرد و گفت: در سال جاری قرارداد احداث 4 پل عابر پیاده با مشارکت بخش خصوصی به امضا رسید که در حال حاضر 3 پل از این تعداد احداث شده است.

وی بیان کرد: همچنین تاکنون 6 پل عابر پیاده به آسانسور مجهز شده است.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد ادامه داد: در حال حاضر مزایده احداث 21 پل عابر پیاده دیگر نیز برگزار شده که 7 پل از این تعداد برای احداث به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی در خصوص احداث پل گالری نیز گفت: در این بخش نیز 4 پل عابر پیاده در مشهد مانند پل عابر پیاده سراه راهنمایی به گالری تبدیل خواهد شد که در سال آینده شاهده بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

شناسایی زمین برای انتقال جمعه‌بازار مهرآباد

محبی همچنین در خصوص انتقال جمعه‌بازار مهرآباد بیان کرد: در حال حاضر دو قطعه زمین در بولوار 75 متری رضوی و انتهای بولوار طبرسی شناسایی شده است تا هر چه سریعتر شاهد انتقال این جمعه‌بازار باشیم.

مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار و ساماندهی مشاغل شهری شهرداری مشهد در خصوص ساماندهی مشاغل مزاحم مشهد نیز گفت: در این اقدام پروژه البرز در مساحتی بالغ بر 30 هکتار برای ساماندهی مشاغل در جاده کلات در دست احداث است.

وی خاطرنشان کرد: در حوزه ساماندهی مشاغل مزاحم شهری تاکنون 10 مجتمع احداث و 10 تا 15 مجتمع دیگر نیز با تشکیل تعاونی در دست احداث است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز