کلانتری دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه

تامین و رهاسازی ۴۴۰ میلیون متر مکعب آب برای دریاچه ارومیه

۱۳۹۴/۱۲/۱۷ - ۱۵:۴۹:۳۷
کد خبر: ۳۸۱۹۵۰
تامین و رهاسازی ۴۴۰ میلیون متر مکعب آب برای دریاچه ارومیه
عیسی کلانتری دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در بیست و سومین جلسه کمیته هماهنگی از تامین و رهاسازی 440 میلیون متر مکعب آب برای دریاچه ارومیه از طریق رهاسازی آب پشت سد ها خبر داد .

به گزارش برنا آذربایجان غربی، دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در بیست و سومین جلسه کمیته هماهنگی که بررسی رهاسازی مازاد آورد رودخانه های حوضه آبریز دریاچه ارومیه دستور کار این جلسه بود، از تامین و رهاسازی 440 میلیون متر مکعب آب برای دریاچه ارومیه از طریق رهاسازی آب پشت سد ها خبر داد و گفت: خبری خوش است که ما را در رسیدن به اهداف امیدوارتر می کند.

وی افزود: تغییر شرح وظیفه مصوب سازمان های اجرایی در منطقه را علت اصلی حرکت کند برنامه ها دانست و افزود پس از گذشت یکسال سازمانهای منطقه با اکراه جهت برنامه ها را قبول کرده اند و از سرعت آرام پیشرفت کارها گلایه و بار دیگر بر عزم بیشتر و جدی تر سازمان های منطقه تاکید کرد .دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه همچنین از قول مساعد معاون اول رییس جمهور و رییس کل خزانه داری کل در مورد تخصیص بخش عمده ی اعتبارات تا پایان سال جاری خبر داد .

دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه در ادامه با اشاره به نتایج مسرت بخش برنامه ها که با همکاری خوب وزارت نیرو و شرکت مدیریت منابع آب ایران به میزان 440 میلیون متر مکعب آب از طریق صرفه جویی آب کشاورزی و مازاد آورد سدها برای دریاچه تخصیص یافته که از نظر ما یک موفقیت بزرگ محسوب می شود .

مسعود تجریشی مدیر دفتر برنامه ریزی و تلفیق ستاد نیز گفت متاسفانه هنوز شاهد برنامه ها و تصمیمات توسعه بخش کشاورزی و برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت تولید کارخانجات قند استان آذربایجان غربی در برخی نقاط حوضه دریاچه ارومیه هستیم که این موضوع بر خلاف مصوبات هیات محترم دولت است. وی همچنین اعلام کرد به گرو ه های پایش و نظارت ستاد مستقر در منطقه ابلاغ شده در اسرع وقت نسبت به رصد و معرفی واحد های متخلف و برخورد قانونی اقدام کنند.

وی رئیس کارگروه علمی ستاد همچنین افزود: بعد از تجربه رهاسازی 136 میلیون متر مکعب از منابع آب مازاد سدهای حوضه آبریز دریاچه در سال آبی گذشته به عنوان راه کار کوتاه مدت برای ایام تثبیت پس از هفت ماه بررسی های کارشناسی و تمهیدات لازم میزان 200 میلیون متر مکعب از محل صرفه جویی 16 درصدی آب کشاورزی و از طریق سد های زولا، حسنلو، بوکان، ساروق و قلعه چای مجموعاً 440 میلیون متر مکعب به دریاچه سرازیر می شود که این میزان حاصل همکاری های صمیمانه شرکت های آب منطقه ای و ستاد می باشد که در آستانه سال نو هدیه ای ارزشمند از سوی ستاد به مردم کشور به ویژه ساکنین حوضه خواهد بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز