مدیرعامل انتقال خون استان همدان:

اهدای ۳۷ هزار و ۲۷۶ واحد خون طی سال‌جاری در همدان

۱۳۹۴/۱۲/۱۸ - ۱۰:۵۱:۱۰
کد خبر: ۳۸۲۲۰۹
اهدای ۳۷ هزار و ۲۷۶ واحد خون طی سال‌جاری در همدان
افشین محمدی از اهدای 37 هزار و 276 واحد خون طی سال‌جاری در استان خبر داد و عنوان کرد: مجموع مراجعه کنندگان به این مرکز 46 هزار و 503 نفر بوده‌اند

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان با بیان این‌که اهداکنندگان مستمر خون کمتر دچار بیماری می‌شوند، افزود: گرچه اهدای خون فواید بسیاری برای اهداکننده دارد و به ارتقاء سلامت او کمک می‌کند، اما سازمان انتقال خون از جنبه نجات افرادی که نیازمند خون هستند به این موضوع می‌نگرد.

وی با تاکید بر این‌که از ابتدای امسال تا کنون هیچ‌یک از اهداکنندگان به ویروس ایدز مبتلا نبوده‌اند، ادامه داد: مواردی از مبتلایان به هپاتیت در بین اهداکنندگان مشاهده شده که قریب به اتفاق آنها اهداکنندگان بار اول بوده‌اند که در همین راستا سازمان انتقال خون درنظر دارد، حساسیت‌های ویژه‌ای برای مراجعه‌کنندگان بار اول قائل شود.

مدیرعامل سازمان انتقال خون استان همدان از اهدای 37 هزار و 276 واحد خون طی سال‌جاری در استان خبر داد و عنوان کرد: مجموع مراجعه کنندگان به این مرکز 46 هزار و 503 نفر بوده‌اند که بیش از 95 درصد این افراد آقا و کمتر از 5 درصد نیز خانم‌ها بوده‌اند.

وی با تاکید بر این‌که 50 درصد از اهداکنندگان خون در استان همدان، اهداکنندگان مستمر هستند، بیان کرد: سیاست این سازمان در راستای حفظ اهداکنندگان مستمر بوده و برای اهداکنندگان بار اول حساسیت‌های ویژه‌ای را قائل می‌شود.

محمدی از رشد 10 درصدی اهدای خون طی 6 ماه ابتدای سال خبر داد و افزود: با توجه به این‌که سازمان انتقال خون استان شرایط مطلوبی را به لحاظ ذخیره‌های خونی داشت، به طوری که همواره به استان‌های تهران و خوزستان خون و فرآورده‌های خونی ارسال می‌کرد، بنابراین طی 6 ماه دوم توجه اصلی به حفظ اهداکنندگان مستمر معطوف شد و شاهد افزایشی در اهدای خون نسبت به سال گذشته در 6 ماهه دوم سال نبودیم، چرا که ذخایر کافی در استان وجود داشت.

وی در خصوص فرهنگ‌سازی لازم برای افزایش مراجعه‌کنندگان خانم برای اهدای خون گفت: ابتدا باید دلایل این موضوع در هر منطقه شناخته شود و با توجه به دلایل خاص شناخته شده در هر منطقه برنامه‌ها و فرهنگ‌سازی‌های مناسب در آن منطقه انجام بگیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز