فرمانده انتظامی استان خبر داد؛

کاهش ۳۳ درصدی جرائم خشن در قزوین

۱۳۹۴/۱۲/۲۰ - ۰۹:۳۵:۵۵
کد خبر: ۳۸۲۹۲۰
کاهش ۳۳ درصدی جرائم خشن در قزوین
سردار محمودی: جرائم خشن در استان قزوین کاهش ۳۳ درصدی داشته است که در این راستا شاهد کاهش ۵۰ درصدی آدم ربایی و ۹ درصدی وقوع قتل هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، سردار مهدی محمودی در نشست با جمعی از خبرنگاران استان قزوین که در محل مجتمع شهید آقایی فرماندهی انتظامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری شاهد ارتقا امنیت اجتماعی بودیم.

وی در خصوص فعالیت های مهم پلیس ۱۱۰ بیان کرد: در رویکرد جدید چند محور اساسی را در اولویت های برنامه های پلیس ۱۱۰ قرار داده ایم که امور راهوری، جرایم علیه اموال، نزاع و درگیری، مفاسد اجتماعی و سرقت از آن جمله است.

سردار محمودی با تاکید بر اینکه تامین نظم و امنیت چهارشنبه آخر سال و تعطیلات نوروزی به عنوان مهمترین اولویت کاری پلیس در این ایام است خاطرنشان کرد: پلیس با رانندگان خودروهایی که موجب برهم زدن نظم و امنیت شهر شوند علاوه بر اعمال قانون و توقیف خودرو، راننده خاطی را نیز تا پایان تعطیلات نوروزی بازداشت خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان قزوین از کاهش ۱۷درصدی وقوع سرقت در استان خبر داد و بیان کرد: نیروی انتظامی استان قزوین طرح مبارزه با سارقان حرفه ای را در دستور کار قرار داد و در این راستا توانست ۹۷۹سارق حرفه ای و ۶۳نفر مال خر را دستگیر و ۵۲دستگاه خودروی مسروقه، ۷۰دستگاه موتورسیکلت و مقادیر زیادی اقلام مسروقه را کشف و ضبط کند.

وی یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون میزان سوانح درون‌ شهری در استان در مجموع ۱۹درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

سردار محمودی افزود: همچنین میزان کاهش تصادفات درون شهری منجربه فوت با ۹درصد، جرحی چهار درصد و خسارتی نیز با ۳۷درصد کاهش همراه بوده است.

وی بیان کرد: در خصوص کشف و دستگیری‌ در حوزه مبارزه با موادمخدر فرماندهی انتظامی استان با قاطعیت وارد کار شده به طوری که از ابتدای سال جاری میزان کشفیات موادمخدر ۴۲درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به آمار سرقت به عنف در استان گفت: با تلاش ماموران پلیس از ابتدای سال جاری تاکنون سرقت به عنف ۲۰درصد کاهش یافته که بیانگر موفقیت پلیس در انجام برنامه های محوله است.

وی یادآور شد: در مجموع جرائم خشن در استان قزوین کاهش ۳۳درصدی داشته است که در این راستا شاهد کاهش ۵۰درصدی آدم ربایی و ۹درصدی وقوع قتل هستیم.

محمودی در خصوص تماس ها و گزارش مردمی به پلیس ۱۱۰ نیز بیان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲۲هزار و ۹۸۲ تماس با پلیس ۱۱۰ برقرار شده که از این تعداد ۱۷۴هزار مورد عملیاتی، ۱۰۷هزار مورد راهنمایی و ارشاد و ۱۲درصد از این تماس ها هم غیر قابل رسیدگی بوده است.

سردار محمودی همچنین گفت: تعداد تماس های مردمی با پلیس ۱۱۰ نسبت به سال گذشته یک درصد افزایش داشته که این افزایش در زمینه عملیاتی، حدود ۷درصد و در زمینه ارشاد و راهنمایی هم ۱۰درصد بوده است.

فرمانده انتظامی استان قزوین در ادامه از راه اندازی مرکز فوریت های رسیدگی به فضای مجازی در استان خبر داد.

فرمانده انتظامی استان قزوین از رشد ۳۰۰درصدی کشفیات مواد محترقه نسبت به مقدار مشابه در سال گذشته با کشف بیش از ۶۱۰هزار عدد انواع مواد محترقه و دستگیری ۱۴۳نفر در این خصوص در استان خبر داد.

وی بیان کرد: استان قزوین با داشتن محورهای مواصلاتی ملی جایگاه شاخصی در کشور دارد لذا برای تامین آسایش و ایمنی مسافرانی که از این محورها عبور می کنند تمهیدات ویژه ای اندیشیده شده که با اجرای آن خدمات مورد نیاز مردم در ایام نوروز به خوبی ارائه خواهد شد.

سردار محمودی گفت: پلیس با اخلالگران در نظم و امنیت چهارشنبه آخر سال با هماهنگی دستگاه قضایی برخورد قاطع خواهد کرد.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به اینکه در موضوع چهارشنبه آخر سال در گام ابتدایی، اولویت پلیس ارتقاء آگاهی، آموزش والدین و مردم نسبت به خطر استفاده از مواد محترقه است، افزود: از جوانان و نوجوانان درخواست می کنیم با فکر کردن به عواقب تلخ بازی با مواد محترقه، آسایش و آرامش را از خود و شهروندان سلب نکرده و شادی و سلامتی خود را فدای استفاده از موادمحترقه نکنند.

وی افزود: امیدواریم امسال همانند سال های قبل با همکاری خوب مردم و والدین گرامی، جوانان و نوجوانان که نقش بسزایی در پیشگیری از تلفات و خطرات استفاده از این مواد دارند، شاهد کاهش تلفات و حوادث ناگوار چهارشنبه آخرسال باشیم.

فرمانده انتظامی استان قزوین تاکید کرد: نیروی انتظامی قزوین با آمادگی کامل و انجام اقدامات اطلاعاتی برای شناسایی و دستگیری افرادی که در زمینه تهیه، تولید و توزیع مواد محترقه فعالیت می کنند، تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا این روز با امنیت کامل و رضایت خاطر مردم سپری شود.

سردار محمودی افزود: وظیفه پلیس در این روزها همراهی با مردم در شادمانی های آن هاست به نحوی که با برخوردی مناسب و دلسوزانه، مردم را به سمت رفتارهای منطقی و قانون مند سوق داده و با جلب مشارکت عمومی حوادث و مسائل اجتماعی را مدیریت کند تا فضایی آکنده از امنیت و آرامش برای شهروندان مهیا شود.

فرمانده انتظامی استان قزوین تصریح کرد: برخورد قاطعانه با افراد معدودی که با رفتارهای غیرقانونی، ناهنجار و پرخطر، ایجاد راهبندان، سد معبر، ایجاد مزاحمت و پرتاب مواد محترقه و آتش زا، نظم و امنیت عمومی شهرها را مختل می کنند، از وظایف پلیس است.

وی گفت: مطالبه‌ به حق آحاد مردم از متولیان اصلی برقراری نظم و امنیت است و به استناد قانون مجازات اسلامی، هر گونه قاچاق، خرید و فروش مواد محترقه به طور غیرمجاز جرم محسوب و مرتکب آن به مجازات مندرج در قانون محکوم می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز