در دومین جلسه کمیته انتقال خون استان قزوین مطرح شد؛

لزوم استانداردسازی فضاهای بانک خون در تمام مراکز درمانی

۱۳۹۴/۱۲/۲۰ - ۱۴:۰۵:۵۱
کد خبر: ۳۸۳۰۲۴
لزوم استانداردسازی فضاهای بانک خون در تمام مراکز درمانی
در دومین جلسه کمیته انتقال خون استان قزوین بر لزوم استانداردسازی فضاهای بانک خون در تمام مراکز درمانی و نظارت و مدیران بیمارستان نسبت به فعالیت های بانک خون تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، دومین جلسه کمیته استانی انتقال خون با حضور دکتر محمدحسین برادران مدیرکل انتقال خون استان قزوین و دکتر منوچهر مهرام رییس دانشگاه علوم پزشکی استان، رؤسا و نمایندگان بیمارستان های دولتی، تامین اجتماعی و خصوصی استان قزوین و نمایندگان بیمه های سلامت و تامین اجتماعی در سالن ابن سینای دانشکده پزشکی قزوین برگزار شد.

در این نشست که در راستای آیین نامه کمیته های استانی انتقال خون و به منظور همکاری های بیشترانتقال خون و بیمارستان های استان قزوین برگزار شد، شاخص های مورد ارزیابی در زنجیره مصرف خون بیمارستان ها و همچنین مصرف بهینه خون و فرآورده ها در استان  مورد بررسی قرار گرفت و پیرامون نقاط ضعف و قوت هر یک بحث و تبادل نظر شد.

2

برادران دبیر کمیته و مدیرکل انتقال خون استان در ابتدای جلسه ابراز امیدواری کرد با برگزاری منظم جلسات کمیته استانی انتقال خون و سیاست گذاری های قابل اجرا به افزایش کیفیت خدمات بانک خون های بیمارستانی کمک کنیم.

3

مهرام رییس کمیته انتقال خون هم با بیان اینکه باید فضاهای بانک خون، در تمام مراکز درمانی استانداردسازی شود خواستار نظارت رؤسا و مدیران بیمارستان نسبت به فعالیت های بانک خون و مدیریت مصرف صحیح خون و فرآورده های خونی شد.

در ادامه خانم دکتر احمدی معاون فنی انتقال خون به تشریح ملزومات اجرای هموویژیلانس و استانداردهای بانک خون بیمارستان ها پرداخت و خواستار اهتمام بیشتر مسئولان مراکز درمانی نسبت به مصرف بهینه خون و فرآورده های خونی شد.

آقای معروفی مسئول پخش خون و نظارت بیمارستانی انتقال خون استان نیز گزارشی از آمار فرآورده های تولید و توزیع شده و نیز ضایعات بازگشتی در بیمارستان های استان قزوین پرداخت و اعلام کرد: تقریبا همه درخواست فرآورده های خونی بیمارستان ها توسط انتقال خون استان پاسخ داده شده است.

جلسه با طرح مسائل مختلف از سوی رؤسای بیمارستان ها و پاسخ رییس دانشگاه و مدیرکل انتقال خون قزوین ادامه یافت که در آن رؤسای بیمارستان ها دغدغه های خود را در خصوص خدمات پلاسما فرزیس موردنیاز بیمارستان ها و تعرفه گذاری فرآورده های خونی مطرح کردند.

در پایان از روسای بیمارستان های قدس و تامین اجتماعی تاکستان و نیز کارشناسان بانک خون بیمارستان های قدس و ولایت به دلیل مدیریت مناسب مصرف خون و فرآورده های خونی در سال 94 تقدیر شد.

کمیته های استانی انتقال خون با هدف نظارت برمصرف بهینه و منطقی خون، مدیریت خون بیمار و اطمینان از وجود جایگزین های خون آلوژن در مراکز درمانی، بررسی گزارش عملکرد کارگروه های انتقال خون مراکز درمانی، تدوین و ارائه گزارش سالانه کارگروه ها در شورای عالی سازمان و معاونت درمان وزرات، تدوین و اجرای برنامه های بازآموزی و نوآموزی در زمینه انتقال خون، بررسی و پیگیری گزارش عوارض انتقال خون و ارائه راه کارهای مرتبط با کاهش عوارض انتقال خون برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز