چاوشی در نشست فرمانداران استان تهران اظهار کرد:

مجلس دهم برای چابک سازی و کارآمدی نظام اداری موثر است

۱۳۹۴/۱۲/۲۱ - ۰۸:۴۶:۵۲
کد خبر: ۳۸۳۱۳۴
مجلس دهم برای چابک سازی و کارآمدی نظام اداری موثر است
معاون سیاسی و اجتماعی استانداری تهران گفت:‌ در سال های تصدی دولت اصلاحات، سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت با طرح تحول اداری کار خود در این مسیر را آغاز کرد اما انحلال این سازمان روند فوق را متوقف کرد.

به گزارش تهران، سیدشهاب الدین چاوشی در نشست فرمانداران شهرستان ها، معاونین و بخشداران استان تهران  از تلاش های فرمانداران، بخشداران، مجریان و ناظران انتخابات برای برگزاری انتخابات هفتم اسفندماه و ایجاد زمینه مشارکت حداکثری مردم برای تقویت نظام جمهوری اسلامی تقدیر کرد.

وی با انتقاد از اینکه در دولت گذشته برخلاف برنامه توسعه پنجم نه تنها از بار دولت و هزینه های آن کاسته نشد بلکه سازمان های عریض و طویل بر سیستم ناکارآمد موجود اضافه شدند عنوان کرد: بی تردید سازمان اداری موجود رنجورتر و ناتوان تر از آن است که در این قالب بتواند اهداف بزرگ جمهوری اسلامی را محقق کند.

معاون استاندار تهران تاکید کرد: کار مفید و بهره وری در کشور بسیار پایین است و تا زمانی که اشتغال تنها ورود به دستگاه های دولتی تلقی می شود نظام قادر به تحقق اهداف اساسی خود برای توسعه کشور نخواهد بود.

چاوشی با بیان اینکه نظام سیاسی و دولت با نظام اداری کارآمد و منظم جان می گیرد یادآور شد: در سال های تصدی دولت اصلاحات، سازمان مدیریت و برنامه ریزی وقت با طرح تحول اداری کار خود در این مسیر را آغاز کرد اما انحلال این سازمان روند فوق را متوقف کرد.

وی با بیان اینکه مجلس دهم می تواند برای چابک سازی نظام اداری گام بردارد افزود:‌در کنار بهبود اقتصاد و معیشت جامعه به عنوان اولویت های مجلس باید بسترهای لازم تحقق آن ها که همان نظام کارآمد اداری است، فراهم شود.

معاون استاندار تهران گفت: عملکرد برخی از دستگاه ها و قوانین خود عامل بیکاری و فقر در جامعه است که مجلس دهم باید به جای منازعات سیاسی این مشکلات را در دستور کار قرار دهد.

وی تاکید کرد: اصلاح و بازنگری انبوه قوانین موجود در کشور و شفاف سازی آن ها به منظور جلوگیری از دور زدن قانون امری بسیار حیاتی و تعیین کننده است.

معاون استاندار تهران با اشاره به اینکه تاکنون رفتارهای قیم مآبانه و خط و نشان کشیدن برای مردم و افکار عمومی جواب نداده است اظهار کرد: اگر نیروهای وفادار انقلاب اسلامی به دنبال حفظ نظام هستند باید در کنار اسلامیت در جذب افکار عمومی و اعتماد آنان به عنوان سرمایه مهم اجتماعی و سیاسی برنامه داشته و تلاش کنند.

وی تصریح کرد: قبل از انتخابات تاکید کردم که با حمله به دولت و بی اعتنایی به افکار عمومی، آرای جامعه به سوی یک جریان سیاسی متمایل نخواهد شد.

چاوشی افزود: پیامبر اکرم(ص) در حالی برانگیخته شد که هیچ پشتیبانی نداشت اما با تکیه بر فطرت انسان ها و جذب دل های آن ها در جزیره العرب تمدن نوینی را بر اساس اخلاق دینی و فرهنگ اسلامی پایه گذاری کرد.

وی یادآور شد: رفتارهای سیاسی و اجتماعی و حتی فردی پیامبر آن چنان مبتنی بر صداقت و عقلانیت بود که هر رهگذری را به سوی وی جذب می کرد.

معاون استاندار تهران با اشاره به انتخاب یک مجلس متکثر از همه سلایق در کشور، ابراز امیدواری کرد برآیند حضور نیروهای سیاسی و اجتماعی در مجلس دهم یک تحول بزرگ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را در توسعه همه جانبه کشور رقم بزند.

چاوشی تاکید کرد: نمایندگان جدید باید با مطالعه دقیق قانون اساسی و توجه به حقوق اساسی جامعه، نقش موثر و کلیدی مجلس را در اصلاح امور و نظارت همه جانبه به اجرای قوانین بازگردانند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز