رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

لرستان با وجود استعدادهای فراوان با محرومیت های مزمنی مواجه است

۱۳۹۴/۱۲/۲۳ - ۱۲:۱۵:۴۷
کد خبر: ۳۸۳۲۱۹
لرستان با وجود استعدادهای فراوان با محرومیت های مزمنی مواجه است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مراسم افتتاح تخت های ICU گفت :لرستان با پتانسیل بالا و نیروهای متخصص لایق شایسته توجهات بیشتری است.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در مراسم افتتاح همزمان 1757 تخت ICU کشور که در تالار ابن سینای بیمارستان شهید رحیمی برگزار شد گفت: استان لرستان بواسطه برخورداری از ظرفیت های ویژه و نیروهای لایق و کارآمد شایسته توجهات بیشتری است.

 

دکتر ساکی گفت" این استان با وجود استعدادهای فراوان با محرومیت های مزمنی مواجه است بطوریکه در طول تاریخ استان تا کنون تنها 102 تختICU در آن راه اندازی شده و به تناسب شاخصهای کشور میزان تخت های فعال باید 10 درصد آنها تخت ICU باشد، به 60 تخت دیگر نیازمند است و در 5/1 سال گذشته تلاش شده که این کمبود جبران شود . 

وی افزود : امروز به لطف خداوند و با اجرای برنامه تحول نظام سلامت، 100 تخت ICU معادل 37 سال گذشته، آماده بهره برداری است و این تختها به میزان 100 درصد افزایش یافته اند که این در جای خود گامی مهم و در خور تحسین است.

دکتر ساکی گفت: به طور متوسط برای احداث و ایجاد هریک تخت ICU که امروز افتتاح شد بالغ بر 250 میلیارد ریال هزینه شده و 50 تخت دیگر نیز طی 2 الی 3 ماه آینده نیز به بهره برداری خواهند رسید و استان از این حیث بی نیاز خواهد شد.

رئیس دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود به معجزه نیکوکاران سلامت و کمک های قابل توجه آنها اشاره کرد و گفت: طی 5/1 سال گذشته بیش از 350 میلیارد ریال توسط خیرین و نیکوکاران سلامت به بهداشت و درمان استان کمک خیرخواهانه شده است که در طول تاریخ لرستان بی نظیر است و این تلاش تا تکمیل تمام نیازهای بهداشتی درمانی استان بطور مستمر ادامه خواهد داشت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز