استاندار لرستان خبرداد:

صرف یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی خطوط راه آهن لرستان

۱۳۹۴/۱۲/۲۱ - ۱۴:۲۷:۵۰
کد خبر: ۳۸۳۲۵۰
صرف یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای بازسازی خطوط راه آهن لرستان
استاندار لرستان با اشاره به فرسوده بودن خطوط راه آهن استان و وقوع حوادث ریلی گفت: در این راستا طی فعالیت دولت یازدهم در استان، 95 کیلومتر از این خطوط با اعتبار یکهزار و 100 میلیارد ریال بازسازی شده است.

 به گزارش خبرگزاری برنا از لرستان ،هوشنگ بازوند در سیزدهمین جلسه شورای اداری استان لرستان گفت: رسیدن به کشاورزی صنعتی و اقتصادی از اهداف اصلی بشمار می رود که عبور از کشاورزی معیشتی در این مسیر از چالش های جدی است.
وی اظهار داشت: طی دو سال اخیر بیش از 10 هزار هکتار اراضی دیم به آبی تبدیل شده و با عبور از آبیاری سنتی به مکانیزه، 140 میلیون متر مکعب آب به اندازه یک سد بزرگ در استان صرفه جویی شده است.
وی با بیان اینکه سطح اراضی آبی لرستان در مقایسه با کشور مطلوب نیست تصریح کرد: هم اکنون متوسط این اراضی در استان و کشور به ترتیب 25 و 45 درصد می باشد.
استاندار لرستان با تاکید بر آبی شدن سالیانه هشت هزار هکتار اراضی دیم به آبی گفت: همچنین باید در سال 10 هزار هکتار آبیاری سنتی به مکانیزه تبدیل شود تا این راندماناز 35 درصد فعلی به 65 درصد افزایش یابد.
بازوند اضافه کرد: لرستان شرایط مطلوبی برای پرورش ماهی در قفس دارد وبرنامه سال آینده برای این مهم 500 تن تدوین شده است.
وی همچنین از تولید 89 درصدی رشد گندم استان طی دو سال اخیر خبر داد و افزود: تولید این محصول استراتژیک در سالهای 91 تا 94 به ترتیب 135، 220، 327 و 345 هزار تن برآورد می شود.
***اختصاص ماهیانه بیش از 100 میلیارد ریال توسط دولت در راستای اجرای طرح تحول سلامت در لرستان
استاندار لرستان همچنین گفت: دولت ماهیانه برای اجرای طرح تحول سلامت بیش از 100 میلیارد ریال به استان کمک می کند.
بازوند افزود: 60 درصد مبالغی که مردم باید برای درمان پرداخت کنند توسط دولت تامین می شود و در 40 درصد مابقی نیز دولت کمک های قابل توجهی برای ماندگاری پزشک مقیم، هتلینگ و بازسازی بیمارستان ها انجام داده است.
وی همچنین با تاکید بر افزایش تخت مراقبت های ویژه در استان گفت: 122 تخت استان طی دو سال اخیر حدود 90 درصد رشد داشته و روز گذشته نیز 50 تخت مراقبت های ویژه از طریق ویدئو کنفرانس وتوسط وزیر بهداشت درمان آموزش پزشکی در لرستان افتتاح شد.
وی اضافه کرد: در تفاهم نامه ای با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ع) نیز 50 هزار متر مربع مراکز بهداشتی درمانی طی سال آینده در استان ایجاد می شود.
استاندار لرستان با اشاره به اینکه لرستان توانایی تبدیل شدن به مقصد گردشگری کشور را دارد ادامه داد: در حال حاضر یکهزار و433 تخت هتل و مراکز اقامتی در استان موجود است که ظرفیت این میزان باید تا پایان سال 1397 به سه هزار نفر افزایش یابد.
بازوند با تاکید بر ایجاد جاذبه های مصنوعی در استان گفت: همچنین باید 860 تخت فعلی خرم آباد در سال 97 به یکهزار و 700 افزایش یابد که در حال حاضر اضافه کردن 700 تخت با برآورد اعتبار یکهزار و 840 میلیارد ریال در دست اجرا است.
وی با اشاره به اجرای پارک شاپوری خرم آباد گفت: این مهم به عنوان یک جاذبه مصنوعی و دست ساز، موجب تحول بزرگی در گردشگری استان می شود.
استاندار لرستان بیان کرد: این پارک در زمینی به مساحت 15 هکتار، تنها طرح گردشگری کشوربشمار می رود که چشم انداز آن میان دواثر تاریخی قلعه فلک الافلاک و پل شکسته واقع شده است.
بازوند ادامه داد: در این طرح، پارک مینیاتوری با هدف شبیه سازی آثار تاریخی استاندر ابعاد کوچک احداث و هشت هکتار دریاچه نیز ایجاد می شود.
***بیش از شش هزار میلیارد ریال، پیشنهاد بودجه عمرانی لرستان در سال 95
استاندار لرستان همچنین در خصوص اعتبارات عمرانی استان گفت: بودجه سال آینده، شش هزار و 20 میلیارد ریال پیشنهاد شده است.
بازوند بودجه عمرانی استان در سال های 91 تا 94 را به ترتیب دو هزار و 610، دو هزار و 750، سه هزار و 320 و چهار هزار و 260 میلیارد ریال برشمرد و افزود: در افزایش درصدی بودجه پیشنهادی ، لرستان درردیف سوم کشور قرار دارد.
به گفته وی در حدود 30 ماه گذشته، 200 وزیر، معاون وزیر، مسئول و مقام ارشد کشور به استان سفر کرده اند که این میزبانی لرستان تاثیر بسزایی در افزایش بودجه پیشنهادی استان داشته است.
استاندار لرستان اضافه کرد: در این مدت مالیات و عوارض ارزش افزوده استان 39 درصد و نرخ مشارکت اقتصادی مردم در تابستان امسال از 34 به 37 درصد افزایش داشته است.
***واگذاری 151 هکتار زمین شهرک های صنعتی/اخذ مجوز منطقه اقتصادی، بندر خشک و شهرک پتروشیمی
بازوند همچنین بیان داشت: میزان واگذاری زمین شهرک های صنعتی لرستان در دولت های نهم، دهم و یازدهم به ترتیب 34، 41 و 151 هکتار بوده است.
وی گفت: همچنین در دولت یازدهم، مجوزهای لازم برای ایجاد شهرک صنعتی شماره 3 بروجرد، شماره 2 دورود، منطقه ویژه اقتصادی و بندر خشک خرم آباد وشهرک صنعتی پتروشیمی دریافت شده است.
وی تامین اخذ این مجوزها را لازمه حضور بخش خصوصی در استان دانست و افزود: راه اندازی صنایع بزرگ از اهداف اصلی در استان بشمار می رود.
استاندار لرستان تصریح کرد: در این راستا ستاد احیا ظرفیت های راکد استان راه اندازی و تاکنون 38 واحد نیز با رفع مشکلات پیش رو، به چرخه تولید بازگشته اند.
بازوند اضافه کرد: همچنین با گذشت بیش از شش ماه از تولید آزمایشی پتروشیمی لرستان، این واحد فروردین امسال به طور رسمی به بهره برداری می رسد.
بازوند تصریح کرد:قرار گرفتن لرستان در مسی بزرگراه بازرگان به بندر امام، تملک اراضی احداث راه آهن دورود – بروجرد، اقدامات انجام شده برای احداث فاز دوم راه آهن خرم آباد – اندیمشک، فعالیت طرح احداث آزادراه خرم آباد – اراک، احداث ساختمان جدید استانداری، رشد 17 برابری اعتبارات لرستان از صندوق توسعه ملی، گازرسانی به 407 روستا و سه شهر، اجرای طرح توسعه فرودگاه و اخذ مجوز مرز هوایی تحت عنوان فرودگاه بین المللی خرم آباد از دیگر اقدامات انجام شده طی 30 ماه گذشته بشمار می رود.

 

نظر شما