پس از ۲۹ سال فراق

پیکر مطهر شهید «شهید آزادبخت» در تویسرکان آرام گرفت

۱۳۹۴/۱۲/۲۲ - ۱۱:۵۴:۴۸
کد خبر: ۳۸۳۴۹۰
پیکر مطهر شهید «شهید آزادبخت» در تویسرکان آرام گرفت
امروز پیکر شهید معلم، هاشم آزادبخت پس از 29 سال فراق از دیار بر روی دستان مردم تویسرکان تشییع و در گلزار شهدا آرام گرفت.

به گزارش خبرگزاری برنا از تویسرکان، پیش از ظهر امروز پیکر مطهر شهید هاشم آزادبخت از میدان امام(ره) به سمت میدان شهید فرشیدهرمزی بر روی دستان مردم غیور و شهید‌پرور تویسرکان تشییع شد، سپس با امامت حجت‌الاسلام صدوقی پدر دو شهید دوران دفاع مقدس، بر پیکر این شهید بزرگوار نماز اقامه شد.

پس از اقامه نماز، پیکر مطهر شهید معلم، هاشم آزادبخت با همراهی مردم همیشه در صحنه تویسرکان به گلزار شهدا انتقال داده شد، در این میان تعداد زیادی از عاشقان شهید و شهادت مسیر را با ندای «یا زهرا(س)» با پای پیاده طی کردند.

مسئولان شهرستان نیز با همراهی حجت‌الاسلام مرتضی موحدی امام جمعه و حبیب مومیوند فرماندار تویسرکان در این مراسم حضور داشتند، مزار این شهید از قبل به عنوان مفقودالاجسد در گلزار شهدای تویسرکان زیارت می‌شد، اما امروز دیگر همه بر پیکر پاک شهید حاضر شده و سلام و درود می‌فرستند.

بدن مطهر شهید آسمانی، هاشم آزادبخت بر روی دستان عاشقان و دوستداران فرهنگ ایثار و گذشت به مزارش رسانده شد، خانواده شهید با فرزندشان وداع کردند و پیکر شهید پس از 29 سال فراق، در وطن خود آرام گرفت.

شهید آزادبخت پس از 29 سال دوری از خانواده به دیار تویسرکان بازگشت، او در سال 41 در تویسرکان متولد شده بود، پس از فراغت از تحصیل در مقطع فوق دیپلم به عنوان معلم روستای ازنا از علی‌گودرز به خدمت مشغول شد. شهید آزادبخت به هنگام جنگ به فرمان امام(ره) و مقتدایش لبیک گفته و راهی جبهه شد.

این شهید بزرگوار سرانجام در منطقه حاج عمران در 28 اردیبهشت 65 در راه دین و شریعت شهید شد، طبق گفته مردم محله جولستان، محله‌ای که این شهید بزرگوار در آن متولد و بزرگ شده امروز به نام «شهید هاشم آزادبخت » مزین شده است.

شب گذشته هم به همت مسئولان و پایگاه مقاومت مسجد اعظم تویسرکان نیز مراسم وداع با شهید آزادبخت برگزار شده بود.

امروز نیز مراسم یادبود شهید آزادبخت همزمان با یادواره شهدای دانش‌آموزی و فرهنگی در مصلی نماز جمعه تویسرکان واقع در میدان آزادی برگزار می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز