آماده باش نوروزی دامپزشکی استان خراسان رضوی؛

۲۳۵ کارشناس در قالب ۱۱۶ تیم نظارت بر سلامت و امنیت غذایی را شدت می بخشند

۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۰۲:۳۸:۴۹
کد خبر: ۳۸۳۸۵۹
۲۳۵ کارشناس در قالب ۱۱۶ تیم نظارت بر سلامت و امنیت غذایی را شدت می بخشند
مدیر کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: با توجه به درپیش بودن تعطیلات نوروز و ورود خیل عظیم زائران و مسافران نوروزی به مشهدالرضا، طرح ویژه بازرسی و کنترل مراکز تولید، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در مشهد و سایر شهرستان‌های استان انجام می‌شود.

دکتر مجید روحانی نژاد در گقتگو با خبرنگار برنا در مشهد با اعلام خبر فوق افزود: در طرح مذکور که از  25 اسفندماه سال جاری شروع و تا پانزدهم فروردین ماه سال بعد با حضور 235 نفر کارشناس در قالب 116 اکیپ نظارتی اجرا خواهد شد، با توجه به وظیفه مندی دامپزشکی نسبت به نظارت بهداشتی بر مراحل مختلف تولید، نگهداری و عرضه فرآورده های خام دامی کارشناسان این اداره کل، کلیه مراکز یادشده اعم از رستوران‌های بین‌راهی و درون شهری، سردخانه‌های مواد پروتئینی، مراکز تولید، نگهداری و عرضه انواع گوشت سفید و قرمز، آشپزخانه‌ها، هتل ها و مهمان سراها، بیمارستان ها و ... را به طور مستمر بازدید خواهند نمود.

با توجه به خطر انتقال بیماری‌های مختلف در اثر عرضه غیر بهداشتی فرآورده‌های خام دامی توسط دستفروشان، اظهار داشت: با کلیه افرادی که به صورت دست فروش در حاشیه جاده‌ها، سطح شهر مشهد و بویژه اطراف حرم مطهر اقدام به عرضه غیر مجاز مواد پروتئینی از قبیل گوشت سفید و قرمز، کله پاچه، جگر و ... نمایند بطور جدی برخورد شده و پس از تشکیل پرونده برای متهمان، مراتب جهت رسیدگی به دستگاه قضایی تسلیم خواهد شد.

وی از کلیه شهروندان و زائران خواست از خرید گوشت مرغ یا قطعات ران و سینه فاقد بسته بندی، گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی،گوشت از پیش چرخ شده، آلایش مرغ بدون بسته‌بندی و یا فرآورده‌های خام دامی دارای بسته‌بندی با برچسب مخدوش خودداری نموده و هنگام خرید موارد بسته‌بندی به تاریخ تولید، انقضا و کد بهداشتی دامپزشکی توجه نمایند.

یادآور می گردد با توجه به اهمیت گزارش‌های مردمی در کشف و ضبط موارد غیر مجاز و نیز ارتقای سطح بهداشت عمومی، روابط عمومی دامپزشکی استان از کلیه شهروندان درخواست نموده تا در صورت مشاهده موارد یادشده و یا سایر تخلفات در عرضه فرآورده‌های خام دامی، مراتب را در مشهد، با شماره تلفن‌های 37250025و 37250035(شبکه دامپزشکی مشهد)، 1512(مرکز پیام اداره کل) و در شهرستان‌ها با شبکه دامپزشکی شهرستان در میان گذارند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز