مدیرکل بنیاد مسکن همدان

برخی مسکن های مهر فاقد متقاضی مؤثر هستند

۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۰:۴۷:۵۰
کد خبر: ۳۸۴۰۲۱
برخی مسکن های مهر فاقد متقاضی مؤثر هستند
حسن ظفری بیان کرد: یکی از مشکلاتی که امروزه گریبان گیر پروژه‌های مسکن مهر شده این است که تعدادی از این مساکن فاقد متقاضی مؤثر هستند به این معنا که این تعداد اگر متقاضی هم داشته باشند فاقد آورده مالی هستند که این نوع متقاضیان مؤثر محسوب نمی‌شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل بنیاد مسکن همدان با اشاره به اینکه استان همدان در زمینه مسکن مهر در شهرسازی زیر 25 هزار نفر پیشرفت مناسبی را دارد، اظهار داشت: از هفت هزار و 607 واحد سهمیه مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر همدان تاکنون پنج هزار و 338 واحد مسکونی به اتمام رسیده و تحویل متقاضیان شده است.

وی با اشاره به اینکه تنها راه پیشرفت پروژه‌های مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر تامین منابع مالی است، افزود: منابع مالی پروژه‌های مسکن مهر از دو محل منابع بانکی تحت عنوان تسهیلات کم‌بهره و آورده متقاضیان که بیشترین تأثیر را در پیشرفت پروژه‌ها دارد، تامین می‌شود.

ظفری تصریح کرد: عدم واریز به موقع آورده متقضیان موجب مسکوت ماندن پروژه‌های مسکن مهر شده است که متقاضیان باید عزم جدی در واریز آورده خود داشته باشند تا بتوان واحدهای باقی مانده را به سرعت تکمیل کرد.

وی با بیان اینکه بانک مسکن با اعطای تسهیلات و همکاری مناسب، زمینه را برای پیشرفت مناسب پروژه‌های مسکن مهر داشته است، عنوان کرد: اما در صورت عدم واریز مبالغ معین و یا به تعویق انداختن واریز مبالغ مربوطه توسط متقاضیان به طور قطع سبب تغییر و طولانی شدن زمان تحویل پروژه‌ها می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان همدان بیان کرد: هر پروژه‌ای با تزریق منابع مالی پیشرفت می‌کند، از این رو تنها راه پیشرفت فیزیکی پروژه‌ها منابع مالی است که از سهم آورده متقاضیان باید واریز شود.

وی اظهار داشت: نظارت فنی پروژه‌های مسکن مهر در سطح استان به عهده ناظران سازمان نظام مهندسی بوده و با تعامل بین ناظران و بنیاد مسکن در راستای اجرای مقررات ملی ساختمان متناسب با ضوابط و دستورالعمل اجرایی مسکن مهر اقدامات خوبی صورت گرفته است.

ظفری بیان کرد: یکی از مشکلاتی که امروزه گریبان گیر پروژه‌های مسکن مهر شده این است که تعدادی از این مساکن فاقد متقاضی مؤثر هستند به این معنا که این تعداد اگر متقاضی هم داشته باشند فاقد آورده مالی هستند که این نوع متقاضیان مؤثر محسوب نمی‌شوند.

وی تصریح کرد: متقاضی مؤثر کسی است که با آورده خود مطابق با آنچه در نظر گرفته شده جهت درخواست واحدها ثبت نام کند چراکه یک رکن پیشرفت و تحویل مسکنهای مهر همان آورده مالی است که متقاضی به همراه دارد.

مدیرکل بنیاد مسکن همدان بیان کرد: تعیین تکلیف پروژه‌های مسکن مهر فاقد متقاضی مؤثر نیازمند تأمین منابع مالی قابل ملاحظه است که در حال حاضر تأمین آن در سطح ملی کار بسیار سخت و سنگینی است و باید متناسب با توان مالی کشور در راستای حل اینگونه پروژه‌ها تصمیمات لازم اخذ و برای اجرا به استانها ابلاغ شود.

 

 

نظر شما