مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین تاکید کرد؛

نقش موثر دانش آموزان در مدیریت مصرف آب

۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۱:۲۰:۵۳
کد خبر: ۳۸۴۰۴۰
نقش موثر دانش آموزان در مدیریت مصرف آب
مهندس قزوینی: اگر نوجوانان و دانش آموزان را در مدارس با پیامدهای مصرف بی رویه آب و منابع آلوده کننده آشنا کنیم آن ها می توانند نقش موثری در این زمینه ایفا کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، آیین اختتامیه طرح ملی دانش آموزی نجات آب در سالن اجتماعات شرکت آب منطقه ای قزوین برگزار شد.

در ابتدای این مراسم مهندس حمید قزوینی، مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین با تقدیر از اجرای موفق طرح، ضمن اشاره به وضعیت آب در جهان به نقش آب در حیات بشریت اشاره کرد و گفت: آب مایه حیات و زندگی است و با توجه به موقعیت اقلیمی و آب و هوایی کشور، بحران آب در آینده جدی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین تصریح کرد: در کنار همه کارهای در دست اجرا در شرکت از جمله تغذیه آب های زیرزمینی، نصب کنتورهای هوشمند، استفاده از پساب های صنعتی، تبلیغات محیطی و رسانه ای، معتقدیم که باید با فرهنگ سازی و آگاه سازی نسل جوان و نوجوان که آینده کشور را در دست خواهند گرفت، مصرف بهینه آب را در جامعه نهادینه کنیم.

قزوینی یادآور شد: اگر بتوانیم نوجوانان و دانش آموزان را در مدارس با پیامدهای مصرف بی رویه، منابع آلوده کننده و چالش های پیش رو آشنا کنیم، می توانیم امیدوار باشیم که دانش آموزان همیار شرکت آب منطقه ای باشند و در مدیریت مصرف نقش موثری را ایفا کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای قزوین در ادامه به پیامدهای کاهش منابع آب استان اشاره و تصریح کرد: افت 1.5متری سالیانه آب های زیرزمینی در سنوات گذشته در استان موجب فرونشست زمین، پیشروی جبهه آب شور و تحمیل هزینه های سنگین کف شکنی و پیامدهای ناگوار دیگری شده است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: کسانی که مسئولیت نسل های آینده را برعهده دارند معتقدند که بهترین مشارکت، فرهنگ سازی است و در این میان مدارس و فضاهای آموزشی بهترین مکان برای تحقق این کار اصولی است.

مهندس قزوینی اضافه کرد: در سال سوم برگزاری طرح ملی دانش آموزی نجات آب(داناب) بیش از 32هزار دانش آموز در 250واحد آموزشی در طرح داناب مشارکت کرده اند و این مراسم پایان کار نیست و آغاز راهی مداوم است.

در سال تحصیلی 94-93 از میان آثار رسیده 188 اثر به عنوان اثر برتر انتخاب شد که با اهداء لوح و هدایایی ارزنده از ارائه کنندگان طرح و ایده های نو و معلمین برتر تقدیر و تشکر به عمل آمد.

طرح ملی دانش آموزی نجات آب(داناب) با همکاری شرکت آب منطقه ای و اداره کل آموزش و پرورش قزوین برای سومین سال پیاپی در استان اجرا شد.

نظر شما