مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین:

طرح استقبال از بهار آغاز شد

۱۳۹۴/۱۲/۲۴ - ۱۴:۰۷:۱۲
کد خبر: ۳۸۴۱۵۵
طرح استقبال از بهار آغاز شد
منتظری: سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین در آستانه سال جدید با رویکرد شهروندمداری و ارتقای سطح خدمات رسانی به شهروندان و مسافرین اقدام به اجرای طرح استقبال از بهار نمود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، مجتبی منتظری با اشاره به برنامه های سازمان مدیریت پسماند در طرح استقبال از بهار اظهار کرد: همانند سال های گذشته پاکسازی و نظافت ویژه شهر یکی از مهم ترین ماموریت های سازمان مدیریت پسماند در طرح استقبال از بهار است به طوری که طبق برنامه ریزی های انجام شده در نظر داریم شرایط و فضایی مناسب و در خور شهروندان و مسافرین نوروزی را در شهر فراهم آوریم.

وی افزود: در راستای اجرای طرح استقبال از بهار، برنامه هایی همچون نظافت معابر، خیابان های اصلی، فرعی و محلات، شستشوی مخازن و معابر شهر، پاکسازی المان شهری، جمع آوری نخاله های تخلیه شده در معابر، شستشوی انهار و کانال های سطح شهر، پاکسازی پوسترهای نصب شده بر دیوارها، ساماندهی و برخورد ویژه و قانونی با زباله گردها، تخلیه مخازن زباله سه بار در شبانه روز، تخلیه و جمع آوری مخازن تفکیک در منازل و معابر و... در دستور کار قرار گرفته است.

منتظری با اشاره به افزایش پسماندهای خشک و‌ تر و در روزهای پایانی سال گفت: افزایش حجم زباله های شهر به 700تن در روزهای پایانی سال موجب می شود تا سازمان مدیریت پسماند برای پاکیزه کردن شهر از این دورریختنی ها کلیه نیروهای اجرایی خود را به حالت آماده باش درآورد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین اضافه کرد: یکی دیگر از خدمات سازمان در برنامه استقبال از بهار، طرح جمع آوری زباله های حجیم می باشد که هر ساله سازمان در اسفند ماه به اجرا می گذارد. شهروندان و همشهریانی که پسماند حجیم دارند قبل از انتقال و خارج نمودن از منزل می توانند با شماره تلفن 33327565 و یا 33245070 تماس بگیرند تا زباله حجیم آن ها از درب منزل و به صورت رایگان حمل شود.

وی اضافه کرد: توزیع 10هزار کیسه زباله پارچه ای در روز 13فروردین در پارک ها، تفرجگاه ها و مبادی شهر، تخلیه و جمع آوری پسماند خشک مخازن دوقلو و مخازن تحویل شده به شهروندان درطرح تفکیک زباله از منازل، یکی دیگر از مهم ترین برنامه های این سازمان در طرح استقبال از سال جدید محسوب می شود. این در حالی است که سازمان مدیریت پسماند در اسفند ماه به صورت شبانه روزی اقدام به جمع آوری زباله ها و پسماندهای حجیم می کند.

منتظری همچنین از نصب مخازن مکانیزه نو و لایروبی کانال های دفع آب های سطحی خبر داد و بیان کرد: پاکسازی ورودی و خروجی شهر، جمع آوری و ساماندهی خاک و نخاله های رها شده توسط شهروندان ازدیگر برنامه های سازمان مدیریت پسماند در این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: اجرای این طرح با حضور و نظارت مستمر حوزه اجرایی سازمان و کنترل دقیق مسئولان ایستگاه های ششگانه و توسط 6ستاد استقبال از بهار شامل 420نفر نیروی انسانی به همراه خودروهای مکانیزه انجام می گیرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قزوین خواستار همکاری، همیاری و احساس مسئولیت شهروندان در قبال مسائل شهری شد و گفت: این تعامل و همکاری بین شهروندان و سازمان مدیریت پسماند می تواند گامی موثر در آبادانی هر چه بهتر سطح شهر شود.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی سال به سر می بریم و معمولا حجم زباله ها در این ایام دو برابر روزهای عادی افزایش می یابد، گفت: شهروندان می توانند با تفکیک پسماند خشک در مبدا در منازل خود و جمع آوری جداگانه زباله های تر و خشک در کاهش حجم زباله ها در روزهای پایانی سال تاثیرگذار باشند.

نظر شما