استاندار هرمزگان در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان:

صنایع در رفع مشکلات هرمزگان مشارکت کنند

۱۳۹۴/۱۲/۲۶ - ۰۷:۳۷:۵۴
کد خبر: ۳۸۴۶۰۷
صنایع در رفع مشکلات هرمزگان مشارکت کنند
استاندار هرمزگان به طرح منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان اشاره کرد و گفت: فعال شدن صنایع مختلف در این منطقه موجب تحول و توسعه غرب هرمزگان می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، جاسم جادری در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان هرمزگان، عنوان کرد: در سال 94 کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید هرمزگان رتبه نخست کشور را کسب کرد و با اجرای بسیاری از مصوبات این کارگروه مشکلات بسیاری از واحدهای تولیدی در هرمزگان حل شد.

وی با اشاره به اجرای برنامه های توسعه متوازن شرق و غرب هرمزگان، ادامه داد: با توجه به اینکه تمامی صنایع بزرگ هرمزگان در بندرعباس متمرکز شده است ما برنامه خود را برای توسعه شرق و غرب هرمزگان قرار دادیم.

استاندار هرمزگان به طرح منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان اشاره کرد و افزود: فعال شدن صنایع مختلف در این منطقه موجب تحول و توسعه غرب هرمزگان می شود و نیاز است در احداث بندر منطقه ویژه پارسیان تسریع شود.

جادری در ادامه با بیان اینکه در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس در غرب بندرعباس نزدیک به 13 هزار نفر مشغول به کار هستند، اظهار داشت: وجود صنایع بزرگ در غرب بندرعباس علاوه بر مزیت هایی که برای استان دارد اما باری به مدیریت شهری در زمینه های ترافیک، آلودگی محیط زیست و مسائل درمانی اضافه می کند که نیاز است صنایع در رفع این مشکلات مشارکت کنند.

وی گفت: مطالعه احداث جاده مستقل و اختصاصی برای رفت و آمد به منطقه ویژه خلیج فارس و صنایع غرب بندرعباس باید انجام و این محور با مشارکت صنایع احداث شود تا از میزان ترافیک در این مسیر کاسته شود.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: از صنایع انتظار داریم در رفع مشکلات اجتماعی و شهری در بندرعباس مشارکت داشته و در این زمینه کمک کنند.

بیش از 50 هزار شغل در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان ایجاد می شود

شایان ذکراست؛ مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) نیز در این نشست با بیان اینکه منطقه ویژه خلیج فارس در بندرعباس جایگاه مهمی در سطح کشور و همچنین برای توسعه هرمزگان دارد، عنوان کرد: یکی از سیاست ها در این منطقه رسیدن به ظرفیت تولید 10 میلیون تن فولاد است و دو مسئله اساسی تامین برق و گاز در این منطقه وجود دارد که نیاز است این مسائل حل شود.

وی با اشاره به طرح منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان، افزود: طبق اعلام وزارت نفت برای تامین گاز در منطقه ویژه پارسیان محدودیتی وجود ندارد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: 15 متقاضی احداث کارخانه پتروشیمی برای این منطقه وجود دارد که یکی از آنها از شرکت های بزرگ پتروشیمی دنیاست و قرار است با استانداردهای بین المللی پتروشیمی خود را بسازد.

کرباسیان تصریح کرد: پروژه هایی همچون کارخانه آلومینیوم و دیگر پروژه ها نیز قرار است با سرمایه گذاری و مشارکت شرکت های خارجی و بخش خصوصی در این منطقه راه اندازی شود و در آینده برای بیش از50 هزار نفر و در خوش بینانه ترین حالت 75 هزار شغل در منطقه ویژه پارسیان ایجاد خواهد شد.

وی احداث بندر منطقه ویژه پارسیان را از طرح های اصلی در این منطقه دانست و بیان داشت: زیرساخت های آب، برق و گاز در منطقه ویژه پارسیان ایجاد شده و پس از اجرای برجام، دو شرکت خارجی برای سرمایه گذاری احداث بندر در این منطقه اعلام آمادگی کرده اند و مشکل تامین مالی برای آن نداریم و امیدواریم در سال 95 عملیات اجرایی بندر را آغاز کنیم چون بندر محور کار در این منطقه است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: فعالیت منطقه ویژه پارسیان در غرب استان هرمزگان تحولات اساسی ایجاد می کند و موجب توسعه این منطقه و اشتغالزایی برای مردم خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز