آمادگی شهرستان لارستان برای استقبال از مسافران نوروزی

۱۳۹۴/۱۲/۲۶ - ۱۶:۴۴:۰۸
کد خبر: ۳۸۴۸۷۰
آمادگی شهرستان لارستان برای استقبال از مسافران نوروزی
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان از آمادگی این شهرستان برای استقبال از مسافران نوروزی خبرداد.
به گزارش خبرگزاری برنا فارس به نقل از  روابط عمومی فرمانداری ویژه لارستان،علی اصغر علی پوراظهارداشت:براساس دستورالعمل هیات دولت در تشکیل ستاد ساماندهی و ارتقاء خدمات ویژه نوروزی در سال 1395، فرمانداری ویژه لارستان نیز جلسات ستاد ساماندهی خدمات سفرهای دائمی شهرستان را بصورت 15 روز یکبار و با حضور کلیه اعضا ستاد و کمیته های 10 گانه زیر مجموعه تشکیل داد.
وی گفت: با توجه به شرح وظایف ابلاغی به کمیته ها ،دستگاهای اجرایی مکلف به اتخاذ تمهیدات لازم جهت بسط ، توسعه گردشگری ، ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب برای رفاه حال مسافران و گردشگران در حوزه لارستان بزرگ و همچنین مدیریت یکپارچه ،سیاست گذاری،برنامه ریزی،ساماندهی و نظارت بر انجام فعالیت های سفر گردیدند.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان با بیان اینکه اقداماتی در جهت رفاه حال مسافران و گردشگران و در راستای تامین محل های اسکان ،کمپ های انتظامی ،امدادی و خدماتی در ورودی شهرها صورت پذیرفته است ؛افزود:در این خصوص در لارستان 46 مدرسه،دو خوابگاه تربیت بدنی،4 سالن ورزشی در موقع بارندگی،8 پارک و بوستان،بمنظور اسکان مسافرین در نظر گرفته شده است.
علی پور ادامه داد: در این ایام همچنین برنامه های فرهنگی از جمله برپایی نمایشگاه صنایع دستی؛نمایشگاه عکس،برپایی جنگ شادی،برگزاری شب شعر،اجرای برنامه موسیقی و تاترهای خیابانی،اجرای برنامه نقاشی همگانی،غبار روبی گلزار شهدا ، برگزای مراسم سال تحویل در گلزار شهدا، اجرای برنامه های شاد و فرهنگی و هنری در باغ نشاط،برپایی جشن استقبال از بهار در سطح شهرستان انجام می شود.
وی ابراز داشت: ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان لارستان، پایگاه امداد و  نجات در چهار برکه،پایگاه کوهستانی  در کوه شب و پایگاه امداد هوایی توسط یک بالگرد از طریق هلال احمر هم پیش بینی کرده است و تمامی بیمارستانها ، درمانگاهها و مراکز درمانی ، بهداشتی واورژانس های دهکویه،هرمود مهرخویی و بریز و در مرکز شهر و بخش های منطقه هم در آمادگی کامل به سر می برند.
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری ویژه لارستان بیان کرد:علاوه بر اینکه ماشین آلات آتشنشانی در کمپ ورودی جویم،محور لطیفی و شهر خور هم مستقر است، یک پایگاه امداد خودرویی دیگر هم جهت کمک به مسافران عزیز اسقرار می یابد.
علی پور تاکید کرد: در این مدت همچنین بروشورهای با موضوع معرفی شهرستان نیز به چاب رسیده است که به مهمانان تقدیم می گردد و بنرهای راهنمای مسافرین، همراه با شماره تلفن های ضروری نیز در سطح شهرستان نصب گردیده است.
وی در پایان سخنانش گفت:در این راستا ستادهای بخشی نیز به ریاست بخشداران تابعه تشکیل شده است.
نظر شما