برگزاری همایش ملی اخلاق و شیوه‌های نوین درمان ناباروری در جهرم

۱۳۹۴/۱۲/۲۶ - ۱۶:۵۳:۰۱
کد خبر: ۳۸۴۸۷۳
برگزاری همایش ملی اخلاق و شیوه‌های نوین درمان ناباروری در جهرم
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: چهارمین همایش ملی اخلاق و شیوه‌های نوین درمان ناباروری اردیبهشت 95 در دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری برنا ازفارس،رحیم رئوفی در جمع خبرنگاران از برگزاری چهارمین همایش ملی اخلاق و شیوه‌های نوین درمان ناباروری در اردیبهشت سال 95 خبر داد و اظهار داشت: مبانی فقهی و حقوقی تعیین نسب فرزندان حاصل از ART، مسئله نسب در اهدای گامت و جنین و چالش‌های آن، وضعیت هویتی فرزندان حاصل از ART در نظام ثبت احوال ایران و مشکلات اخلاقی، اجتماعی و روانی فرزندان در فرض معلوم یا مجهول بودن نسب محورهای این همایش را تشکیل می‌دهند.
وی افزود: این همایش چهارشنبه یکم اردیبهشت 95 با حضور اساتید علوم پزشکی، صاحب‌نظران حوزه دین، مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه علوم پزشکی جهرم برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم  با اشاره به اینکه بسیاری از علوم و مباحث فقهی، روانشناختی، اجتماعی و غیره در بحث شیوه‌های نوین تولید مثل دخیل بوده و باید علوم مختلف همزمان با علم پزشکی حرکت کرده تا نابسامانی به وجود نیاید، گفت: فقه پویای شیعه پاسخگوی بسیاری از سئوالات در رابطه با مسائل نوین پزشکی و درمان های ناباروری بوده و در این زمینه به نتایج خوب و دارای اهمیتی دست یافته است.
رئوفی با بیان اینکه تأکید مقام معظم رهبری در راستای رشد جمعیت کشور به موضوع این همایش رونق بهتری بخشیده است، خاطرنشان کرد: حرکت در راستای حل مشکلات اخلاقی جامعه با توجه به اینکه این مهم به عنوان یک بحث چالش برانگیز در جهان مطرح است، تبیین سخنان رهبر معظم انقلاب در رابطه با رشد جمعیت کشور و معرفی جهرم به عنوان مرکز و قطب درمان ناباروری در آینده با توجه به ظرفیت‌های موجود در این شهرستان، از اهداف برگزاری این همایش در جهرم است.
وی تصریح کرد: این همایش با همکاری مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، دانشگاه‌های علوم پزشکی شیراز و شهید بهشتی تهران و  بنیاد پژوهشی فرهنگی پیمان غدیر جهرم برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم بیان کرد: امتیاز بازآموزی و چاپ مقالات برتر در مجله دانشگاه از امتیازات حضور در این همایش است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز