تولیت آستان قدس رضوی:

احسن احوال با تمسک به ولایت اهل بیت(ع) محقق می شود

۱۳۹۵/۰۱/۰۱ - ۰۸:۳۳:۴۴
کد خبر: ۳۸۵۴۵۸
احسن احوال با تمسک به ولایت اهل بیت(ع) محقق می شود
تولیت آستان قدس رضوی در مراسم تحویل سال در جمع زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) گفت: احسن احوال انسان با تمسک به ولایت اهل بیت(ع) محقق می شود و علم صائب، عمل صالح و دلدادگی به خدا ، بشر را به قله کمال انسانی می‌رساند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین رئیسی ضمن تبریک حلول سال جدید به زائران مضجع شریف حضرت امام رضا(ع) گفت: نوشدن طبعیت، گردش ایام، تحول نباتات و روئیدن شکوفه ها بر شاخسار درختان نشانه و آیه ای بزرگ از اراده پروردگار متعال و دست توانای حضرت حق است.

وی با اشاره نقش و جایگاه انسان در این برهه زمانی که طبیعت رو به کمال میرود، اظهار داشت: گردش کامل زمین به دور خورشید، سالی را بر عمر انسانها می افزاید و این نیز جای شکرگذاری و خوشحالی دارد که این نعمت و رحمت با قدرت لایزال الهی محقق شده است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره فراز «حول حالنا الی احسن الحال» در دعای تحویل سال، افزود: آنچه که مهم است تحولی است که انسان با این نوشدن طبیعت و با اراده خود ایجاد می کند و این احسن احوال وقتی به منصه ظهور می رسد که زمین وجود او بر گرداگرد خورشید ولایت بچرخد و به سیره اهل بیت(ع) نزدیکتر شود.

وی با گرامیداشت ایامی که متعلق به ساحت مقدس بانوی دوعالم حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) است، اذعان داشت: احسن حالات انسانی زمانی رقم می خورد که به سیره و سبک زندگی فاطمی و رضوی نزدیک تر شود زیرا آنان در قله عبودیت و بندگی هستند و امروز بهترین حال ها را وجود نازنین امام عصر(عج) دارند.

وی خطاب به زائران و مجاوران حضرت امام رضا(ع) که در لحظات آغازین سال جدید توفیق حضور در بارگاه ملکوتی رضوی را دارند، گفت: زائران عزیزی که در کنار مضجع شریف حضرت ثامن الائمه(ع) سال جدید را آغاز می‌کنند بایستی این تحول را با نزدیک تر شدن به اهل بیت(ع) ایجاد کرده و با سیره امام رضا(ع) بیشتر آشنا شوند.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در ادامه برخی از مصادیق سبک زندگی و سیره امام رضا(ع) را برشمرد و اظهار داشت: عبودیت پروردگار، ضدیت با دشمنان دین، دوستی و محبت با دوستان و برادران دینی، مهربانی، کناز گذاشتن کدورت ها و کینه ها، کسب روزی حلال، تلاش، جهاد ، سعی و کوشش برای ساختن یک زندگی سالم و آبادانی کشور و از همه مهتر توجه به دیگران و دگرخواهی در پرتو خداخواهی از مهمترین محورهای سیره رضوی است.

وی گفت: در لحظات توسل به این جایگاه نورانی همانطور که در زیارت جامعه کبیره نیز آمده است بایستی زائر آنچه در دل دارد و قلبش را به اهل بیت(ع) تسلیم کند و در دلش یک دلدار و آن حضرت امام رضا(ع)باشد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: مردم دلداده به ساحت اهل بیت(ع)، مهمترین مولفه قدرت در نظام اسلامی هستند و اقتدار و عزت ایران اسلامی مرهون این عشق و ارادت مردم به خاندان عصمت و طهارت است.

وی با اشاره به برگزاری سخنرانی مقام معظم رهبری در حرم مطهر رضوی اظهار داشت: امروز از بیانات راهبردی و ارزشمند معظم له بهره مند خواهیم شد و در مراسم سخنرانی ایشان حضور خواهیم یافت.

عضو مجلس خبرگان رهبری با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله واعظ طبسی؛ تولیت فقید آستان قدس رضوی در پایان گفت: امیدواریم سال جدید پر از برکت و موفقیت برای همه هموطنان و مسلمانان باشد و تمامی بلاها از ملت بزرگ ایران اسلامی دور باشد و این ملت همچون همیشه سرافراز و عزتمند در عالم بدرخشد.

 

نظر شما