استاندار:

خراسان رضوی قطب گردشگری زیارتی کشور است

۱۳۹۵/۰۱/۰۴ - ۱۰:۰۰:۱۴
کد خبر: ۳۸۵۷۷۱
خراسان رضوی قطب گردشگری زیارتی کشور است
با حضور استاندار خراسان رضوی و معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور نخستین جلسه ی ستاد اجرایی خدمات سفر استان در سال 1395 برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی رضا رشیدیان در این جلسه ضمن تبریک سال نو و تقدیر از تلاش ها و فعالیت های دست اندرکاران ستاد خدمات سفر گفت: خراسان رضوی قطب گردشگری زیارتی در کشور محسوب می شود و خوشبختانه برای خدماتی که به مسافران نوروزی در این استان ارائه می شود برنامه ریزی مناسبی شده است.

وی با بیان این که خدمت رسانی به زائران و مسافران منحصر به ایام نوروز نیست و این ستاد باید به صورت دائمی فعالیت کند؛ از رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور خواست تا برای تحقق این مهم ردیف اعتباری مشخصی در نظر گرفته شود.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به انتخاب مشهد در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگ جهان اسلام، اضافه کرد: دایمی شدن ستاد اجرایی خدمات سفر استان با ساختاری ثابت می تواند به برگزاری هرچه بهتر این رویداد در مشهد مقدس کمک کند.

رشیدیان در ادامه سخنان خود آماری نیز از ورود و خروج گردشگران و مسافران نوروزی ارائه کرد و گفت: در حوزه ی ریلی و هوایی تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته به ترتیب دو و 11 درصد افزایش ورود گردشگر را داشته ایم.

وی ادامه داد: در حوزه ی زمینی شاهد کاهش دو درصدی ورود مسافران از طریق اتوبوس و سایل نقلیه عمومی هستیم. ضمن اینکه 10 درصد نیز افزایش ورود وسایل نقلیه شخصی را شاهد بوده ایم.

استاندار خراسان رضوی اظهار داشت: سال گذشته ظرفیت اسکان در استان 250 هزار نفر شب بود که امسال این رقم به 390 هزار نفر شب افزایش یافته است.

رئیس ستاد اجرایی خدمات سفر خراسان رضوی افزود: طرح هایی مانند طرح مبداء به مبداء و نیز اجرای طرح ماه عسل برای زوج های جوان از جمله طرح هایی است که این ستاد برای افزایش میزان ورود مسافر و نیز افزایش میزان ماندگاری آنان در استان برنامه ریزی کرده است.

وی خاطر نشان کرد: ستاد اجرایی خدمات سفر به دنبال توزیع سفر و افزایش میزان ماندگاری مسافران در استان خراسان رضوی است.

مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری و رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور نیز در این جلسه با اشاره به اینکه خوشبختانه در استان خراسان رضوی اقدامات بسیار خوبی در خصوص ارائه خدمات به مسافران نوروزی و زائران بارگاه ملکوتی امام علی بن موسی الرضا (ع)، انجام شده است گفت: این فعالیت های ارزشمند نشان دهنده توانمندی ستاد و فعالیت مسئولان، فعالان، دست اندرکاران و کارشناسان این ستاد است.

وی تاکید کرد: با توجه به جایگاه خراسان رضوی باید فعالیت های ستاد به شکل ویژه ای ارتقا یابد و همچنین استعدادها و امکانات موجود، با هدف تبلیغات واحد تجمیع شوند.

رحمانی موحد افزود: امسال به لطف خداوند متعال تمامی امکانات برای خدمت رسانی به گردشگران و مسافران بسیج شده و در سراسر کشور چهار میلیون واحد اقامتی آماده خدمت رسانی به گردشگران هستند.

وی اظهارداشت: ضمن اینکه 10 هزار پایگاه امداد و نجات، 11 هزار نفر بازرس به همراه هزاران نفر از مسئولان و دست اندرکاران ستادهای خدمات سفر در استان های مختلف و شهرهای گوناگون آماده ارائه خدمات به گردشگران می باشند.

وی افزود: امسال 21 هزار رویداد و برنامه فرهنگی در شهرهای مختلف اجرای خواهد شد ضمن اینکه 1500 نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی نیز برپا می شود.

رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به افزایش تعداد مسافران گفت: از 25 الی 28 اسفندماه 1394 شاهد افزایش 12 درصدی ورود گردشگر و از 28 اسفند 94 الی 1 فرودین ماه 95 شاهد افزایش 17 درصدی اقامت در استان های مختلف بوده ایم.

وی همچنین گفت: خدمت رسانی به مسافران نوروزی امسال از 25 اسفندماه 94 با برگزاری مانور خدمت در سراسر کشور آغاز شده و تا پایان نیمه اول فروردین ماه ادامه دارد.

وی افزود: خوشبختانه تمهیدات لازم برای ارائه خدمات شایسته به مسافران نوروزی اندیشیده شده است و برنامه ریزی ها در استان های مختلف خصوصا استان خراسان رضوی به شکل بسیار مطلوبی در حال پیگیری است.

رحمانی موحد خاطر نشان کرد: مهمترین اهداف ستاد هماهنگی خدمات سفر ایجاد شرایط مناسب و تسهیل در ارائه خدمات به گردشگران و مسافران نوروزی است.

حسین زارع صفت دبیر ستاد اجرایی خدمات سفر استان نیز با ارائه گزارشی از آمادگی کامل این استان برای میزبانی زا زائران بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) و ارائه خدمات شایسته به آنان خبر داد.

گفتنی ست؛ روسای کمیته های عضو ستاد اجرایی خدمات سفر استان نیز هر کدام به ارائه گزارش های خود در این جلسه پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز