وقتی ناآگاهی دست مایه جنجال های رسانه ای می شود / پاسخ جامع مطالب جوان مطالبه گر سیستان / برداشت های سطحی ،جهت دار و معکوس از یادداشت معاون استاندار / عمل به منویات رهبری برهمگان واجب است

۱۳۹۵/۰۱/۰۹ - ۲۰:۲۲:۴۲
کد خبر: ۳۸۶۶۱۰
وقتی ناآگاهی دست مایه جنجال های رسانه ای می شود / پاسخ جامع مطالب جوان مطالبه گر سیستان / برداشت های سطحی ،جهت دار و معکوس از یادداشت معاون استاندار / عمل به منویات رهبری برهمگان واجب است
برنا:در نخستین نماز جمعه سال جدید که به امامت حضرت حجت الاسلام کیخا، امام جمعه معزز زابل برگزار شد مطالبی بیان و در رسانه های مجازی و شبکه های اجتماعی منتشر گردید ،عده ای از کارشناسان بر این سخنان که بارها از این تریبون مقدس، عنوان گردیده است نقد کارشناسانه داشته اند از جمله بعداز سخنرانی این هفته ، معاونت امنیتی استانداری سیستان وبلوچستان به دلیل اهمیت مطالب عنوان شده و مربوط شدن بخش اعظم و مهم مطالب به حوزه کاری وی مطلبی چند خطی در فضای مجازی منتشر نمود که این یادداشت کوتاه را بی هیچ دخل و تصرفی در ادامه خواهیم خواند.

“به امام جمعه محترم زابل بفرمایید تجارت چمدانی که معطوف به واردات کالا است با سیاست مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی که واردات را هدف قرار میدهد و به تولید داخل لطمه میزند مغایرت دارد،

 آیا امام جمعه محترم چنین چیزی را هدف دارد یا میخواهد مردم عزیز سیستان کالای ایرانی صادر و از این راه به اقتصاد تولید و اشتغال کمک کنند ؟

اگر دومی هدف است هیچ مانعی وجود ندارد و دولت با تمام توان بدنبال تحقق آن است از طریق تسهیل مقررات و صادرات کالا توسط مردم و از طریق بازارچه های مرزی .

اگر اولی هدف امام جمعه محترم است با فرمایشات خودشان که همین امروز در خطبه ها گفتند در تناقض بوده و مغایرت دارد و دولت تمام اهداف خود را به تحقق منویات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی معطوف کرده آست و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی فقط برای دولت نیست . امام جمعه و مردم و بخش خصوصی و نمایندگان مجلس و همه کسانی که در کشور زندگی می کنند وظیفه دارند آن را اجرایی کنند.“

پس از انتشار یادداشت معاونت امنیتی استاندار به امام جمعه محترم زابل ، در فضای غیر رسمی، مطلبی با عنوان نقدی بر جوابیه علی اصغر میرشکار به سخنان امام جمعه زابل با نام جوانی مطالبه گر منتشر شد و آنچه در پی می آید نیز به عنوان نقدی بر مطالب منتشر شده جوانی است که خود را مطالبه گر سیستان معرفی نموده ، نظر وتوصیه ی کارشناسی معاون استاندار را به باد انتقاد گرفته است.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم عزیز سیستان

سلام

مطلبی در فضای رسانه ای محلی سیستان منتشر شد که در آن به صورت آشکارا از معاون امنیتی و مجموعه مدیریت استانداری استان و دولت تدبیر و امید و به صورت نا آشکار از برخی ارگان های نظامی در استان انتقاد می کند و همچنین با لباس مطالبه گری و دادخواهی هایی که سراسر غرور و مغلطه و سفسطه و شانتاژ را به همراه دارد با کنایه هایی نیش دار، علاوه بر انتقاد از معاون استاندار در آن به صورت زیرکانه سعی در القاکردن تبعیض بین شیعه وسنی شده است

با احترام به نظرات امام جمعه محترم شهرستان زابل و معاونت امنیتی استاندار بر خود لازم دانستم تا در این باره توضیحاتی را برای مردم شریف سیستان بازگو کنم . در این مقاله سعی شده تا به طور اجمالی به همه موارد اشاره شده توسط این جوان پاسخ داده شود .

پاس مرزی ،تجارت چمدانی و مبادلات تجاری با کارت مرز نشینی کاملا قانونی است و در همه مناطق مرزی کشور این قانون اجرا میشود

 

جناب آقا یا خانم جوان مطالبه گر سیستانی مطلبی

نوشته اید :

سوال اینجاست که آیا حق این مردم نیست که از پاس مرزی ، تجارت چمدانی و کارت مبادلات برخوردار شوند ؟

 

در جواب نیاز است  ابتدا تعریفی از برخی اصطلاحات داشته باشیم

پاس مرزی یعنی فردی این طرف مرز باشد و بخواهد به اقوام خود در آن سوی مرز مراجعه کند(در ایام شادی ویا غم ویابه هرعنوان دیگری) این مجوز کاملا قانونی را دولت صادر می کند که از مرز خارج شود و به امور خود رسیدگی کند و بازگردد.

آیا این مهم انجام نمی گیرد ؟این قانون است وامروز هم  این قانون پاس مرزی اجرا میشود و هیچ چیز جلوی اجرای این قانون را نمی تواند بگیرد، مسئولین هم هستند تا این چنین قوانین را اجرا کنند.

 

تجارت چمدانی یعنی هرکس رسما از کشور خارج بشود با گذرنامه و ویزا وقتی از آن طرف مرز باز میگردد حق دارد به اندازه یک چمدان کالا وارد کند  و این هم طبق قانون امروز یک قیمت دارد و قیمت آن هم ۸۰ دلار است

وهر دلاری هم اگر ۳هزار تومان وجه رایج مملکت درنظرگرفته بشود برابراست با ۲۴۰هزارتومان

چه کسی طبق این قانون به آن طرف مرز رفته است و در هنگام ورود نگذاشته اند چمدانی تجارت کند؟

اگر منظورتان را از تجارت چمدانی اینگونه تجارت است، این موضوع هم قانون است و هم اینکه هیچ کسی نمی تواند جلوی این تجارت را بگیرد.

اگر هم منظورتان خدای ناکرده خروج غیر قانونی از مرز به منظور اهدافی خاض ، به عنوان مثال(خارج کردن سوخت)از مرزهای کشور مانند گذشته و وارد کردن به عنوان مثال (در خوشبینانه ترین حالت) حیوانات اهلی از افغانستان به ایران است باید بگویم که اسم  این تجارت، چمدانی نیست

اسم این تجارت ، قاچاق است . موضوعی که  رهبر عظیم شان انقلاب در خصوص آن می فرمایند:

((مناسبات اقتصادى و اجتماعى غلط یعنى رواج قاچاق، رباخوارى، مصرف‏گرایىِ افراطى و گرایش به تفاخر در استفاده از مصنوعات خارجى.

این‏که ما تأکید کردیم که باید با مفاسد اقتصادى و قاچاق مبارزه شود، به‏خاطر این است که این پدیده‏ها، اساس پیشرفت کشور را دچار آسیبهاى جدى مى‏کنند.))

تعریف کارت مرز نشینی

مردمی که در نقاط مرزی قراردارند برابر مصوبه هیات دولت  تا شعاع ۵۰کیلومتر از این کارت برخوردارند و دارندگان این کارت ها  می توانند با یکدیگر یک تعاونی مرز نشینی تشکیل میدهند و چیزی حدود ۱۴۰قلم کالایی که دولت تعریف کرده است را با این کارت وارد کنند و از معافیت گمرکی خوبی هم برخوردار شوند.

 

دولت متصدی ورود کالا از طریق کارت مرز نشینی نیست

شاید این سوال هم در ذهن پیش آید که آیا به وسیله کارت مرزنشینی ، واردات هم امروزه در کشور انجام میشود یا خیر و چه کسی باید کالا وارد کند ؟

 

کارت مرز نشینی در دست مردم وبرای مردم است و قانون هم به مردم اجازه داده است با این کارت هایی که دارند،  تعاونی تشکیل داده و با هر تعداد(صد نفر، هزار نفر،ده هزار نفر ویا صد هزارنفر) مدیر عامل انتخاب کنند وبه وسیله نماینده ای که در این تعاونی دارند از آن ۱۴۰قلم کالایی که قانون مشخص کرده است به قیمت مناسب وارد کنند و بهره آن را ببرند.

امروز ۱۴تعاونی مرز نشینی در سیستان فعال هستند وجالب است بدانید این  تشکیل یا عدم تشکیل تعاونی هیچ ربطی به  هیچ دولت ویا دولت مردی  نداردکه از او سوال شود چرا کسی از این کارت استفاده نمیکند یا چرا از این کارت استفاده میکنند  دولت متصدی ورود کالا از طریق کارت مرز نشینی نیست شرایط فراهم است و مردم خود باید آستین بالا زده و از کارت خویش مانند ۱۴ تعاونی دیگر استفاده کنند .

 

یک نه بزرگ به سوالاتی که پاسخش را هر فرد مطلعی میداند 

 

سوال نموده بودید

ایا حق نیست که بخواهیم بودجه طرحی که در سیستان اجرا می شود در سیستان و دربانکهای سیستان نگهداری شود ؟

 

جواب این سوال یک نه بزرگ است

نه قانون این امکان را نمی دهد (قانون)

این ملبغ برای خزانه ی دولتی است و محل نگهداری آن، خزانه دولت است و بر اساس پیشرفت کار، پول تزریق خواهد شد. این قانون است دولت مجری قانون است اگر مطالبه ای داریم ابتدا روال قانونی آن را بررسی کنیم اگر به نظر شما این پول باید در حساب دولت در بانک های سیستان باشد مطالبه کنید تا قانونی وضع شود که  این پول به حساب هرجایی که دوست دارید واریز شود.

 

گمرک در میلک هیچ درآمدی ندارد و درآمد آن صفر است.

با احساس تمام و وبا آ وردن  کلمه حق سوال کرده اید:

 

ایا حق نیست که درخواست کنیم درآمد گمرک میلک در سیستان هزینه شود ؟ آیا حق نیست که سوال کنیم که چرا از ظرفیت عظیم میراث فرهنگی سیستان استفاده لازم صورت نمی گیرد ؟ 

 

با توجه به اطلاعاتی که  دارم عرض میکنم گمرک در میلک هیچ درآمدی ندارد و درآمد آن صفر است از مسئولین سوال شود شاید امروز درآمدی از پایانه میلک داشته باشند تا ماهم بدانیم.

هرکس کالایی صادر کند دولت به عنوان پاداش مبلغی هم طبق قانون به او پرداخت میکند چراکه توانسته کالایی صادر کند و ارز وارد کشور کند.

روی دیگر سکه ، اصلا  اگر دولت از گمرک میلک و یا هر گمرکی در کشور درآمد داشته باشد طبق قانون این درآمد باید به خزانهواریز شود، در تمامی ادارات دولتی قوانین به همین منوال است که هر نوع درآمدی باید به حساب خزانه مرکز ریخته و بر اساس آن درآمدهای کتاب بودجه نوشته شود.

درآمد های دولت از چیست؟یکی از منابع درآمد دولت برای هزینه هایی مانند حقوق کارمندانش از همین درآمد هاست آیا باید در این حد هم توضیح داده شود ؟؟

از ظرفیت های عظیم میراث فرهنگی گفته شد، بنظر بنده هم باید همه تلاش کنند ،رسانه ها هم باید  تلاش کنند ظرفیت های فرهنگی سیستان را به مردم داخل وخارج استان بشناسانند و این مهم در عید امسال با عملکرد خوب مدیران شبکه هامون به تصویر کشیده شد.

 

جوانی که نقد میکند باید در خواندن و تحلیل مطالب بیشتر دقت نمایند.

مطلب  معاون استاندار با رعایت کامل ادب و احترام دیپلماسی ونشان از مدیریتی کاملا فنی وکارشناسی است

در قسمت دیگر به معاون امنیتی استاندار گفته اید

بهتر بود در پایان این سخنان بیان می شد که اشکال این خواسته ها و مطالبات چیست که باید از گفتن آن هم خودداری شود ؟

در مطلب ارسالی معاونت محترم  امنیتی استاندار دقیقا همین سوالی که پرسیده شده پیش تر، آشکارا پاسخ داده شده نه در انتها بلکه در متن چند خطی که برای امام جمعه محترم نوشته اند پاسخ تان را داده اند،  لطفا  در خواندن و تحلیل مطالب بیشتر دقت نمایند.

آقای میرشکاری گفته اند:

((به امام جمعه محترم زابل بفرمایید تجارت چمدانی که معطوف به واردات کالا است با سیاست مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی که واردات را هدف قرار میدهد و به تولید داخل لطمه میزند مغایرت دارد،  آیا امام جمعه محترم چنین چیزی را هدف دارد ؟))

و در ادامه گفته اند

((اگر اولی هدف امام جمعه محترم است با فرمایشات خودشان که همین امروز در خطبه ها گفتند در تناقض بوده و مغایرت دارد و دولت تمام اهداف خود را به تحقق منویات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی معطوف کرده آست و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی فقط برای دولت نیست ))

 

مطلب ارائه شده اقای میرشکاری با رعایت کامل ادب و احترام دیپلماسی ومدیریتی کاملا فنی وکارشناسی میباشد و جای هیچ نقطه کوری باقی نمیگذاردو اگر هدف  واردات کالاست این با سیاست های کلی نظام وبا سیاست های رهبر معظم انقلاب در سال جدید کاملا متناقض است و اگر هدف صادرات کالاست خیلی عالیست و باید تا جایی که امکان دارد تسهیل شود.

 

 

آیا مسئولین حق دفاع از خودشان را ندارند؟

·         در قسمتی دیگر گفته شد

نوع تفکر و سخن به شکلیست که بنظر میرسد حتی اگر دستمان برسد به امام جمعه یک شهر هم اجازه نمیدهیم که فرصتی برای نقد و بیان مشکلات مردم داشته باشد ، این تفکر برای جامعه اسلامی بسیار خطرناک و باید اصلاح و نشان دهیم که ظرفیت نظام مردم سالار دینی جمهوری اسلامی ایران ، بسیار بالاتر ازاین حرفهاست و هرکس بخواهد می تواند نقددرست را بیان نماید.

 

این نوع تفکر مختص عده ای خاص میباشد واین را میرساند که سخت در اشتباهند (!) یک نظر کارشناسی ولو یک نظر شخصی ارائه کردن اینقدر شانتاژ ندارد!

ایا مسئولین حق دفاع از خودشان را ندارند؟

با نوشتن چنین مطالبی وگرفتن قیافه حق به جانب مطمعنا مردم حق را به جانب شما نمیدهند.

در تریبون مقدس نماز جمعه هر شهری مطالبی عنوان میشود و روز بعد از آن هم کارشناسان آن رشته پاسخ کارشناسی را بدون هیچ گونه تنشی داده ارایه می دهند.

با خدای خویش خلوت کنیم و  منصف باشیم  هیچ آدم با انصافی این گونه یک نظر کارشناسی را مورد نقد یکجانبه قرار نمیدهد و از آن تصویری با مضمون تلاش برای اجازه ندادن به نقد وبیان مشکلات مردم نمی سازد !

با این مطالب و ایجاد تنش در منطقه، امروز ، شیعه وسنی برای شان این سوال ایجاد شده که امام جمعه چه گفته و کارشناس حوزه ویا معاونت استاندار چگونه پاسخ داده و اگر فردی از نیت پاک امام جمعه شهر اطلاعی نداشته باشد، می پندارد که امام جمعه محترم شهر بحثی فرای تجارت چمدانی که اصلا فکر کردن  به آن به صلاح نیست دنبال می کند.

مردم عزیزی که این مطلب  را مطالعه میکنید

اقا یا خانم  محترمی که خود را مطالبه گر معرفی کرده راه را اشتباه انتخاب کرده مسیر شانتاژ قدیمی شده است مردم هوشیارند و سریعا به مطلب انتشار یافته از طرف مخاطب رجوع می کنند وحق را میبینند

این مطلب به اصطلاح دفاع از امام جمعه محترم کاملا نقض آشکار است، مگر به ساحت امام جمعه محترم توهینی شده؟اگر نقد است برای همه نقد است و توقع این بود  این جوان عزیز،  فرمایشات وسیاست های مقام معظم رهبری را در مورد صادرات ویا واردات  وقانون تجارت و چند خط مطلب کارشناسی معاون استاندار را در کنار هم گذاشته با هم مقایسه میکردکه آیا کدام یک نقد پذیر است ؟

راهش شانتاژ نیست که در ادامه انتشار مطلبشان گروهی به بی تقوایی و تهمت بپردازند و قلم فرسایی از سر بغض و تفکرات حزبی بسته داشته باشند.

در پاراگرافی دیگر گفته شده

معاون استاندار در سخنان خود تجارت چمدانی را معطوف به واردات و با فرمایشات مقام معظم رهبری مغایر دانسته و تاکید کرده اند که  دولت تمام اهداف خود را به تحقق منویات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی معطوف کرده آست !!! بفرض این حرف حتی اگر درست هم باشد ، اما نباید فراموش کنیم که شرایط سیستان از اقتصاد مقاومتی عبور کرده و با شرایطی که شما تعریف می کنید احتمالا باید به سمت ریاضت اقتصادی پیش برویم !

 

با این گفته ی تان کاملا موافق هستم.

دولت قانون را اجرا میکند وانشاالله نمایندگان جدیدی که در استان و کشور انتخاب شده اند(خصوصا در سیستان ، افرادی را به مجلس فرستاده اند که از توانمندی های بالقوه ی بالایی برخوردارند و اقدامات اولیه آنان، بسیار خوب و منطقی و حرکتی رو به جلو را نشان میدهد.) به مجلس که تشریف بردند قوانینی را وضع خواهند کرد که مجریان، مشکلات مردم را به وسیله قانون خوب حل کنند.

 

 

توصیه  محکم  رهبر معظم انقلاب به مردم مسئولین برای جلوگیری از قاچاق

در قسمت بعدی عنوان شده

علاوه برآن سوال این است که آیا حال که نوبت به سیستان رسیده دولت به فکر تحقق منویات مقام عظمی ولایت درخصوص اقتصاد مقاومتی افتاده است ؟

چطور زمانی که مرز در سراوان و سرباز و میرجاوه باز  و براحتی میلیونها لیتر سوخت قاچاق می شود و یا در بازارچه های جنوب استان تجارت چمدانی رونق دارد و به راحتی عبور و مرور صورت میگیرد دولت را درد دغدغه های رهبری نمی گیرد و حال که نوبت به دارالولایه رسیده است چنین سخنانی مطرح می شود ؟

 

با خواندن این مطلب واقعا انسان متاثر میشود روی صحبتم به سوی کسیست که این مطلب را نوشته است.

سخنان رهبری معظم انقلاب درمورد اقتصاد مقاومتی را دیگر با مطالبی که منتشر میکند زیر سوال نبرید

اقتصاد مقاومتی یک اصولی دارد ،رهبر انقلاب دستورات موکدی برای جلوگیری از قاچاق داده اند و از بیانات ایشان است، و عمل نمودن به این بیانات بر همه واجب است چراکه ایشان در این باره فتوای محکمی داده اند که از قاچاق جلوگیری شود.

در بحث سوخت قاچاق و این مطالب ایا شما مدرکی دارید که در استان از طرف دولت و با اجازه وکمک دولت در جنوب وهر جای استان سوخت قاچاق می شود ؟

آیا فقط دولت در مرزها مستقر و مرزبانی میکنند؟

آیا میدانید که ۳۰۰ کیلومتر ازمهمترین قسمت های مرز های استان را نیروهای جان برکف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اداره و پاسداری و مرزبانی میکنند و حفاظت قسمت های دیگر را دولت یانیروی انتظامی مدیریت میکنند؟

شما با این گونه مطالب دولت را فقط متهم نمیکنید ،نیروی محترم انتظامی و سپاه پاسداران هم در مرزبانی در این استان شراکت دارند.

لازم است بدانید سازمان بازرسی کل کشور ، دیوان محاسبات ، مجلس شورای اسلامی با تمام ظرفیت های خود مرزها و عملکرد دولت را کنترل و از ذره ای کوتاهی وتخلف دولت کوتاه نخواهند آمد.

 

معاون استاندار برای باز کردن گذرگاه مرزی شاهگل سیستان توبیخ شد

 

واقع بین باشید دولت در سیستان یک معبردر  شاهگل باز کرد اما به سرعت بسته شد آیا فکر کرده اید که چرا بسته شد؟

ایا توبیخ هایی که معاون امنیتی استاندار شد را  دیده اید و در نظر گرفته اید؟

همین استاندار و همین معاون امنیتی انتظامی که اینطور بر علیه او به ناروا شانتاژ خبری وتبلیغاتی میکنید برای سیستان وباز کردن معبر سیستان توبیخ شده اند.!

به نظر شما چه کسانی به خارج استان گزارش میکنند که معبر شاهگل باز شده است؟

اسم مرز سراوان را بردید ایا حق است که سپاه پاسداران را زیر سوال میبرید؟!

مرز سراوان وآن قسمت هایی که میتواند سوخت و خیلی موارد دیگر ردوبدل و قاچاق شود قسمتی را تشکیل می دهد که سپاه مستقر و مسئولیت آن برعهده این نهاد خدمتگزار است. متهم کردن اینچنینی ظلم بزرگیست

استاندار برای تصویب طرح های استانی خودش  به آب و آتش زد

استاندار خودش را به آب وآتش زد و یک منطقه آزاد مطرح و موافقت هیات دولت را گرفت این مصوبه برای تایید به مجلس رفت نمایندگان ما نتوانستد از آن دفاع کنند ایا در تریبون ها گفتیم چرا نمایندگان نتوانسند دفاع کنند ؟چرا در طول ۴سال نتوانستند چند نماینده مجلس را با خود همراه کنند یا هنوز هم تیتر میزنیم که سنگ اندازی دولت در مجلس باعث عدم تصوب منطقه آزاد سیستان شده است؟

 

۴ هزار کامیون وتریلی در مرز وپایانه میلک در حال تجارت هستند

در قسمتی دیگر سوال پرسیده اید که . . .

یا اینکه بیان شده که باید به سمت صادرات دراین بازارچه ها پیش برویم ، بفرمائید که کدام تولید را درمنطقه راه اندازی کرده اید که حال توقع صادرات آنرا به بیرون از کشور دارید ؟

برای پاسخ به این سوال لازم است معنی ومفهوم  تاجر وتجارتبازگو شود.

تاجر کالا تولید نمیکند تاجر کالا را از تولید کننده تهیه و صادرات یا واردات انجام میدهد بعد از این تعریف مگر قرار است فقط تولیدات سیستان از مرز سیستان خارج شود ایا در کشور و استان  تولیدات دیگری وجود ندارد که بشود با آن تجارت کرد؟

لازم است بدانید که طی تحقیقات بنده ۴۰۰۰ کامیون و کامیون دار، در میلک سیستان در حال تجارت هستند کالا وارد یا خارج میکنند چرا این کامیون ها که ظرفیتشان قابل توجه هست این عقیده شمارا نداشته؟چرا آنها میتوانند تجارت کنند و شما اینطور نشان می دهید که اصلا تجارتی وجود ندارد

لازم است گفته شود که :

۴۶هزار هکتار سطح زیر کشت در سیستان در طرح آبرسانی قرار دارد، دست پدر و رهبر عظیم شان انقلاب را هم می بوسیم که به پیشنهاد دولت مبنی بر این طرح مهر تایید زدند. ودلیل مجوز گرفتن آن،  هم اورژانسی بودن موضوع و هم عدم پیش بینی طرح در کتاب قانون بود و از رهبر انقلاب مجوز اخذ گردید تا که در دولت های بعدی ویا فرزندانمان دولت را خودسر و قانون گریز خطاب نکنند !

همین دولتی که شما  معاون آن را به باد انتقاد میگیرید  ۴۶هزار هکتار از اراضی سیستان را در این طرح قرار داده ،طرحی که در حال اجرا شدن هست . در این طرحی که به چشم تان نمی آید(!) دو هزار نفر در این زمینه به طور کاملا مستقیم ایجاد اشتغال شده است

همین دولت دستور داد تا لوله این طرح هم در سیستان تولید وعرضه شود  و ۱۵۰نفر هم در این کارخانه کار می کنند!

 

کارخانه ای که خواب احداث آن در چابهار دیده شده بود چطور شد که سر از سیستان در آورد؟

همین دولت یک کارخانه آنتیموان کلنگ میزند. کارخانه آنتیموانی که در زمان انتشار، خبر کلنگ زنی اش برای برخی جای سوال بود که آنتیموان چی هست.

همین دولت کلنگ کارخانه ی لاستیک سازی را درسیستان بر زمین میزند که همین الان ۱۰۰نفر در روند احداث آن به صورت مستقیم شاغل  هستند.

کارخانه ای که آقای وزیر خواب احداث آن را به دلایلی که کارشناسانش عنوان کرده بودند در چابهار دیده بود اما استاندار با تمام توان ایستادگی کرد که باید در سیستان احداث شود .

درست است که اثرات این کلنگ سه سال دیگر نمایان میشود ولی اگر دولت قبل که ۸سال دولت داری کرد بفکر سیستان می بود و در دولتش کلنگ آن را بر زمین میزد امروز شاهد تجارت لاستیک در سیستان و اشتغال ۱۰۰۰نفر دیگر درآن بودیم

ظرف دوسال ۴ طرح تولیدی بزرگ در سیستان رقم میخورد کاش دولت  پول دار گذشته یک طرح بیشتر، مانند این ، در سیستان کلید میزد.

 

پروژه های عمرانی واحداثی برای تکمیل شدن وبهره وری  به زمان نیاز دارد

·         در قسمتی دیگر گفته اید…

بله قبلا هم عرض شد دست دولتمردان درد نکند ، ممنوون هستیم و شکرگزار که کلنگی برزمین خورد و کارخانه لوله سازی هم راه اندازی شد  و بقول شما دو هزار شغل هم ایجاد خواهد شد ، اما بفرمایید آیا باید سالها بنشینیم تا شاید این کلنگ ثمره دهد و پس از آن تولیداتش را به خارج صادر کنیم ؟

 

جواب این سوال هم یک بله بزرگ و یک حقیقتی انکار ناپذیر است (!) ساخت کارخانه همین هست ، قرار نیست کارخانه ای تخریب شود که بتوان در ثانیه ای آن را تخریب کرد ، ساختمان در دست احداث است و مطمعنا پروژه های عمرانی واحداثی برای تکمیل شدن وبهره وری ، به زمان نیاز دارد. سیستان یک روزه و یک ساله به این دردها گرفتار نشده است ، دولتها پشت سر گذاشته است ،چرا دیگران حتی گلنگی بر زمین نزده تا سیستان استفاده بهتری میبرد.

 

دولت ومسئولین آن بارها اعلام کرده اند مردم ولی نعمت آنها هستند

لزوم  امید دادن به مردم و بازگو کردن اقدامات امید بخش دولت

در قسمت بعدی گفته شد

همچنین بنظر میرسد لازم است ، زمانی که دولتمردان  منت اجرای طرح آبرسانی لوله ای به مزارع سیستان را برسرمان میگذارند ، فراموش نکنند که تامین بودجه از سوی مقام معظم رهبری دلیل اصلی اجرایی شدن این طرح می باشد و الا این طرح هم به سرنوشت شوم و سیاه ، اتوبان زابل به زاهدان ، گازرسانی به سیستان و چندین طرح بزرگ و کوچک دیگر دچار می شد.

دولت ومسئولین آن بارها اعلام کرده اند مردم ولی نعمت آنها هستند پس نیست کسی که بر ولی نعمت خویش منت گذارد

گفتن اقدامات دولت هم در پاسخ به انتقادهاییست که گاها از اطراف منتشر میشود و نیاز است جهت امید دادن به مردمی که ممکن است  به کل نا امید از آینده سیستان هستند اقدامات امید بخش را یادآوری کنند.

ای کاش گاز میتوانست پرواز کند

من هم موافقم که گاز میخواهیم

ولی گاز برای رسیدن به سیستان پرواز که نمیتواند بکند. و ای کاش گاز میتوانست پرواز کند!

گاز ابتدا باید به زاهدان برسد بعد به سیستان  این هم مطمعنا نیازمند زمان است و زمانبندی آن هم از زمان استارت ۲ساله بوده است.

جاده زابل زاهدان هم تقریبا تا سه راه دشتک حجم بیشترآن  عملیات آن اجرا شده ، مسافت هایی هم افتتاح شده وفراموش نکنیم که دولت قبلی بشکه ای ۱۴۰دلار نفت میفروخت  این دولت ۳۰ دلار میفروشد. مطمعنا اختلاف ۱۴۰ دلاری و ۳۰ دلار قابل درک استپس به همین دلیل است که توان عمرانی دولت کاسته شده است .

در دولت محترم اقای احمدی نژاد که کلنگ آن را بر زمین زد با همان درامد بایستی آن را به اتمام می رساند !

اگرچه نقد شما در حقیقت اانتقاد بجایی است من هم باشما موافق آرزویی هستم که هیچ وقت محقق نشد. واقعا به سیستان  ظلم وناجوان مردی کردند

 

در بخش دیگری گفته بودید …

در جایی دیگر از سوی معاون استاندار ایراد سیستانیها را بیان گلایه و سخنان به زعم شما نیش دارد بیان شده ، درصورتی که این سخنان نه گلایه است و نه سخنان نیشدار ، بلکه تماما درد دل مردم سیستان است که به یک گفتمان عمومی مبدل شده و از تریبون مقدس نماز جمعه بیان می شود و اگر بیان نشود بی شک مردم از آن گریزان خواهند شد ، پس هرکس که دلسوز سیستان و سیستانیست باید تلاش کند که این تریبون مطالبه گر باقی بماند تا شاید اثرات منفی سالها سکوت از بین برود.

اگر می بینید که امروزه استقبال مردم از نماز جمعه زابل بیش از هرزمان دیگریست علت اصلی همان بیان مشکلات بدون هیچ کم و کاستی می باشد.

 

در پاسخ این مطلب این نکته را از سعدی بزرگ یاد آور میشوم که  ((دو صد گفته چون نیم کردار نیست ))

من هم موافقم که باید انتقاد شود اما در کنار این انتقاد هرمقام محترمی که تریبون دارد همراه تریبونش میتواند اتاق فکر تشکیل دهد و صاحبان اندیشه و نخبگان جوانان را دعوت کند، طرح ارایه دهند و صاحبان نقدینگی و سرمایه گزاران را هم بیاورند و طرح های مصوب خویش را اجرا بکنند

 

 

جانا سخن از زبان ما میگویید

بلعکس شما معتقدیم ایراد سیستانیها دراین است که برای خود زود شاخ و شانه می کشند و برای دیگران زود نرم می شوند و بجای اینکه تلاش کنیم مشکلی را حل کنیم ، سعی داریم فرافکنی کنیم و بقول معروف و با حرکتی زیرکانه توپ را درمیدان حریف بیاندازیم غافل از اینکه اینجا کسی حریف کسی نیست و همه دریک تیم میجنگیم.

 

جناب مطالبگر سیستان

خیلی قشنگ گفتید جانا سخن از زبان ما میگویید

اما باید حواسمان باشد که ما بر پایه احساس و به دور از منطق سخن نگوییم، علمی سخن بگوییم و دست از شانتاژ و سیاه نمایی و با تخریب چهره های تاثیر گذار که در جهت خدمت به مردم گام برمیدارند، برداریم خود را مطرح نکنیم و لقب مطالبگر به خود ندهیم و اینگونه به مردم نیز ایراد وارد نکنیم ، مردم سیستان عزت نفس دارند!

 

 

هیچ شاخ و شانه کشیدنی از طرف معاون امنیتی استاندار در یادداشت وی مشاهده نمیشود

شما مطلبی را منتشر نموده اید که در بیشتر پاراگرافها سراسر مغلطه وشانتاژ موج میزند و شیطنت رسانه ای برای تشویش اذهان عمومی در سطر سطر آن برای مطلعین جامعه مشهود است در حالی که یادداشت ارسالی که شما آن را نقد کرده اید هیچ شاخ و شانه کشیدنی از طرف معاونت امنیتی استاندار در آن مشاهده نمیشود

 

در بخشی دیگر این سوال را مطرح کرده بودید که …

سوال دیگر این است که آیا فقط و فقط امام خامنه ای  دراین مدت  یک ربع قرن تنها و تنها همین یک کلام را بیان فرموده اند که باید از تولید داخل و صادرات حمایت شود و دیگر هیچ نگفته اند که  دولت آنرا سرلوحه کارخود قرار دهد؟

ایشان از مقابله با تبعیض ویا از مقابله با رانت خواری  هیچ نگفته اند ؟ از مقابله با فساد هیچ نفرموده اند ؟ اینکه درمرز دهها هزار نفر برای لقمه ای نان محتاجند و برخی ها اندازه کل این دهها هزار نفر از همین مرز درآمد دارند و یا وجود دهها هزار جوان کشاورز زاده ، دامدار زاده و صیاد زاده تحصیلکرده بیکار ، هیچ مساله را درذهن زنده نمی کند ؟ و سخنی از سخنان گهربار مقام عظمی ولایت را به یاد دولتمردان نمی آورد که بدان واکنش نشان دهند و حرکات مثبت دیگری را باعث شود؟

 

در جواب باید بگویم امام خامنه ای در زمینه قاچاق مرتبا به  احاد مردم ، ارگان ها و دولت ها توصیه ها وحتی فتواهایی داشته اند

مقام معظم رهبری دستور همدلی وهم زبانی داده اند وتوصیه می کنند که هم دل وهم زبان باشید

اری ایشان دستور داده اند روی تولید داخل سرمایه گذاری وتوجه شود  اری مقام عظمای ولایت دستورداده اند با همسایگان رابطه مناسب داشت اری مقام معظم رهبری در زمینه اتحاد بین شیعه و سنی هم سخنان فراوانی  داشته اند.

بله درست است هر سخن جایی دارد و هر نکته مکانی

انروز معاونت استاندار نظر کارشناسی خود را با دلایل کاملا روشن ومنطقی عنوان کرده و مطمعنا هر کس که احساس مسئولیت میکند و در در حیطه وظیفه  و مدیریت و تخصص او باشد باید نظر بدهد

بهتر است با هم تعامل داشته باشیم ابتدا از اندیشه و برنامه دیگران جویا شویم و در چهارچوب قوانینی که مجلس تصویب کرده است ودولت در حال اجرای آن است همراهی و همدلی را پیشه کنیم!

 

رهبر انقلاب می فرمایند

((ممکن است کسی نظر مخالف ولی فقیه داشته باشد که اشکالی ندارد((

آیا یک توصیه ونظر کارشناسی به امام جمعه محترم شهری از بین رفتن جایگاه مقدس ایشان است؟

در قسمتی دیگر از حفظ جایگاه وتریبون امام جمعه محترم سوال کرده بودید

چگونه می شود چنین ریزبینانه سخنان حکیمانه رهبر فقید انقلاب را گوش دهید اما بخاطر نیاورید که ایشان توصیه می کنند که (( همگان جایگاه امام جمعه را حفظ نمایند وامام جمعه باید خطبه های نمازجمعه را براساس نیازهای جامعه بیان نماید و حقایق را تبیین و روشن کند))

در جواب باید گفت

اتقافا خیلی عالی است

باید اینگونه باشد ولی بهتر هست امام جمعه محترم جلسات کارشناسی هم با مسئولین برگزار کنند و این جلسات را بیشتر کنند و در تریبون مقدس نماز جمعه که قابل نقد هم میباشد مطالب کارشناسی تری عنوان کند.

رهبر انقلاب می فرمایند

((در این بین ممکن است کسی نظر مخالف ولی فقیه داشته باشد که اشکالی ندارد))

 

حضرت علی (ع) می‌فرمایند: از من در آشکارا و پنهان انتقاد کنید و با من مثل پادشاهان و ستمکاران صحبت نکنید. این فرموده نیز نشان می‌دهد که گاهی نگاه‌ها و برداشت‌های غلطی وجود دارد.

اگر کسی به امام جمعه محترم شهری توصیه کارشناسی کند این موضوع به معنای از بین رفتن جایگاه مقدس نیست

 

دوباره به چند خط منتشر شده ازسوی معاونت استاندار رجوع کنید ، به راستی اگر انصاف باشد ، مطلبی که نشان میدهد ایشان جایگاه امام جمعه را زیر سوال برده اند کدام جمله است؟ صد بار هم به مطلب رجوع کنیم چیزی جز احترام و توصیه ای کارشناسی و عقلایی و هماهنگ با منویات مقام معظم رهبری در آن نمی بینیم.

 

در قسمتی دیگر از زبان امام جمعه محترم زابل گفته شده

آیا اینکه امام جمعه زابل گفت :  ((در جنوب استان بودجه ها به راحتی هزینه می شود و طرح ها بخوبی پیش میرود)) نادرست است ؟ آیا بجز این  است که پلی صد متری در سیستان (پل نهراب) سالهاست به بهانه عدم وجود بودجه تعطیل شده و پل های جنوب یکی پس از دیگری ساخته می شود ؟ البته که ما هم معتقد بر توسعه بلوچستان هستیم اما انتظار داریم که بقول و گفته جناب کیخا امام جمعه زابل ، دولت نگاهی هم به شمال استان داشته باشد.

 

جواب این سوال خیلی ساده است

برای دولت شمال و جنوب استان  فرقی نمیکند و نخواهد کرد.

اگر میگویید درجنوب استان طرح هایی اجرای میشود که در سیستان نیست دلایل کارشناسی خود را دارد به عنوان مثال دولت در سیستان خانه های بهداشتش را کامل کرده اما در جنوب استان هنوز در این زمینه جای کار بسیار است بهداشت مسئله ای شمال جنوبی نیست مسئله ای ملیست.

در بلوچستان با همین اعمال تفکرات و سیاست های  غلط گذشته ی (شمال ، جنوبی یا شیعه و سنی )، ۳۰ درصد مردم در جنوب استان بیسواد هستند و آیا این مسئله ای سیستانی یا بلوچستانی است یا معضلی ملی؟!

در سیستان راههای اصلی روستایی آن هم آسفالت است اما در بلوچستان در بخشهایی راههای بین شهرستان های آن آسفالت نیست  وراه دسترسی با توجه به بعد مسافت و نرخ وسعت مناسب نیست .

 

آخرین پاراگراف منتشر شده هم جواب آن در مطالب قبلی آشکار است و این دیدگاه زاییده ذهن و نظراتی شخصیست

در کلام آخر باید گفت در مطلب منتشر شده از سوی معاون امنیتی استانداری هیچ گونه مطلبی که در آن آشکارا یا به صورت نهان نشان دهد که هدفشان تهدید تریبون نماز جمعه و بی احترامی به این نهاد مقدس است ، یافت نمیشود .

واقعیت این است که باز گشایی مرز سیستان و گذرگاههای مرزی نیاز به قانون دارد که امید است در مجلس اینده این قانون تصویب شود تا مسئولین استان برای بازگشایی توبیخ نشوند.

اینگونه سطحی برخورد کردن با مسائل، جز آنکه جامعه ای را ملتهب کند و دلهای آرام دوستانی دیرین را از یکدیگر فاصله دهد ثمر دیگری ندارد .

کمپین راه انداختن و عکس گرفتن و پرداختن به مسائل حاشیه ای و دور شدن از اصل ماجرا ، استفاده ابزاری از نام وشخصیت هایی که برای همه محترم اند و به نوعی طلایه دارند شیوه ای منسوخ برای بازی های حزبی و جناحی است .

قطع یقین مبرهن است که اگر از هر انسان آزاده و آزاداندیش مسلمانی بپرسید ،نظرتان در مورد تضعیف جایگاه نماز جمعه چیست ؟ بی آنکه بداند اصل ماجرا چه بوده است ! این مهم را به شدت محکوم خواهد کرد و از کسی که چنین موضوعی را مطرح کرده است تبری می جوید (چرا که این مهم یکی از فروع دین در مذهب ماست ) خواه آن شخص هر کسی که می خواهد باشد !

چگونه است که به راحتی هرچه تمام تر فردی که سالهاست لباس خدمت به نظام را در عرصه های مختلف به تن کرده ، تنها به جرم اینکه منش فکری متفاوتی با شما دارد را به تضعیف جایگاه رفیع نمازجمعه و تلاش برای زدودن روحیه نقادی در جامعه متهم می کنید ! آن هم با تعابیری سطحی که پاسخ مشروحش در سطور پیشین به سمع و نظر مردم فرهیخته سیستان رسید .

با آبروی مردم بازی کردن اگرچه کار ساده ای است چرا که گره کور ایجاد کردن به سادگی هرچه تمام انجام می شود و باز کردن آن زمان زیادی را طلب خواهد، اما عواقب دنیوی واخروی خاص خود را نیز به دنبال دارد .

حق جو ، با انصاف و حق طلب باشیم.

 

“به امام جمعه محترم زابل بفرمایید تجارت چمدانی که معطوف به واردات کالا است با سیاست مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی که واردات را هدف قرار میدهد و به تولید داخل لطمه میزند مغایرت دارد،

 آیا امام جمعه محترم چنین چیزی را هدف دارد یا میخواهد مردم عزیز سیستان کالای ایرانی صادر و از این راه به اقتصاد تولید و اشتغال کمک کنند ؟

اگر دومی هدف است هیچ مانعی وجود ندارد و دولت با تمام توان بدنبال تحقق آن است از طریق تسهیل مقررات و صادرات کالا توسط مردم و از طریق بازارچه های مرزی .

اگر اولی هدف امام جمعه محترم است با فرمایشات خودشان که همین امروز در خطبه ها گفتند در تناقض بوده و مغایرت دارد و دولت تمام اهداف خود را به تحقق منویات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی معطوف کرده آست و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی فقط برای دولت نیست . امام جمعه و مردم و بخش خصوصی و نمایندگان مجلس و همه کسانی که در کشور زندگی می کنند وظیفه دارند آن را اجرایی کنند.“

پس از انتشار یادداشت معاونت امنیتی استاندار به امام جمعه محترم زابل ، در فضای غیر رسمی، مطلبی با عنوان نقدی بر جوابیه علی اصغر میرشکار به سخنان امام جمعه زابل با نام جوانی مطالبه گر منتشر شد و آنچه در پی می آید نیز به عنوان نقدی بر مطالب منتشر شده جوانی است که خود را مطالبه گر سیستان معرفی نموده ، نظر وتوصیه ی کارشناسی معاون استاندار را به باد انتقاد گرفته است.

 

بسم الله الرحمن الرحیم

مردم عزیز سیستان

سلام

مطلبی در فضای رسانه ای محلی سیستان منتشر شد که در آن به صورت آشکارا از معاون امنیتی و مجموعه مدیریت استانداری استان و دولت تدبیر و امید و به صورت نا آشکار از برخی ارگان های نظامی در استان انتقاد می کند و همچنین با لباس مطالبه گری و دادخواهی هایی که سراسر غرور و مغلطه و سفسطه و شانتاژ را به همراه دارد با کنایه هایی نیش دار، علاوه بر انتقاد از معاون استاندار در آن به صورت زیرکانه سعی در القاکردن تبعیض بین شیعه وسنی شده است

با احترام به نظرات امام جمعه محترم شهرستان زابل و معاونت امنیتی استاندار بر خود لازم دانستم تا در این باره توضیحاتی را برای مردم شریف سیستان بازگو کنم . در این مقاله سعی شده تا به طور اجمالی به همه موارد اشاره شده توسط این جوان پاسخ داده شود .

پاس مرزی ،تجارت چمدانی و مبادلات تجاری با کارت مرز نشینی کاملا قانونی است و در همه مناطق مرزی کشور این قانون اجرا میشود

 

جناب آقا یا خانم جوان مطالبه گر سیستانی مطلبی

نوشته اید :

سوال اینجاست که آیا حق این مردم نیست که از پاس مرزی ، تجارت چمدانی و کارت مبادلات برخوردار شوند ؟

 

در جواب نیاز است  ابتدا تعریفی از برخی اصطلاحات داشته باشیم

پاس مرزی یعنی فردی این طرف مرز باشد و بخواهد به اقوام خود در آن سوی مرز مراجعه کند(در ایام شادی ویا غم ویابه هرعنوان دیگری) این مجوز کاملا قانونی را دولت صادر می کند که از مرز خارج شود و به امور خود رسیدگی کند و بازگردد.

آیا این مهم انجام نمی گیرد ؟این قانون است وامروز هم  این قانون پاس مرزی اجرا میشود و هیچ چیز جلوی اجرای این قانون را نمی تواند بگیرد، مسئولین هم هستند تا این چنین قوانین را اجرا کنند.

 

تجارت چمدانی یعنی هرکس رسما از کشور خارج بشود با گذرنامه و ویزا وقتی از آن طرف مرز باز میگردد حق دارد به اندازه یک چمدان کالا وارد کند  و این هم طبق قانون امروز یک قیمت دارد و قیمت آن هم ۸۰ دلار است

وهر دلاری هم اگر ۳هزار تومان وجه رایج مملکت درنظرگرفته بشود برابراست با ۲۴۰هزارتومان

چه کسی طبق این قانون به آن طرف مرز رفته است و در هنگام ورود نگذاشته اند چمدانی تجارت کند؟

اگر منظورتان را از تجارت چمدانی اینگونه تجارت است، این موضوع هم قانون است و هم اینکه هیچ کسی نمی تواند جلوی این تجارت را بگیرد.

اگر هم منظورتان خدای ناکرده خروج غیر قانونی از مرز به منظور اهدافی خاض ، به عنوان مثال(خارج کردن سوخت)از مرزهای کشور مانند گذشته و وارد کردن به عنوان مثال (در خوشبینانه ترین حالت) حیوانات اهلی از افغانستان به ایران است باید بگویم که اسم  این تجارت، چمدانی نیست

اسم این تجارت ، قاچاق است . موضوعی که  رهبر عظیم شان انقلاب در خصوص آن می فرمایند:

((مناسبات اقتصادى و اجتماعى غلط یعنى رواج قاچاق، رباخوارى، مصرف‏گرایىِ افراطى و گرایش به تفاخر در استفاده از مصنوعات خارجى.

این‏که ما تأکید کردیم که باید با مفاسد اقتصادى و قاچاق مبارزه شود، به‏خاطر این است که این پدیده‏ها، اساس پیشرفت کشور را دچار آسیبهاى جدى مى‏کنند.))

تعریف کارت مرز نشینی

مردمی که در نقاط مرزی قراردارند برابر مصوبه هیات دولت  تا شعاع ۵۰کیلومتر از این کارت برخوردارند و دارندگان این کارت ها  می توانند با یکدیگر یک تعاونی مرز نشینی تشکیل میدهند و چیزی حدود ۱۴۰قلم کالایی که دولت تعریف کرده است را با این کارت وارد کنند و از معافیت گمرکی خوبی هم برخوردار شوند.

 

دولت متصدی ورود کالا از طریق کارت مرز نشینی نیست

شاید این سوال هم در ذهن پیش آید که آیا به وسیله کارت مرزنشینی ، واردات هم امروزه در کشور انجام میشود یا خیر و چه کسی باید کالا وارد کند ؟

 

کارت مرز نشینی در دست مردم وبرای مردم است و قانون هم به مردم اجازه داده است با این کارت هایی که دارند،  تعاونی تشکیل داده و با هر تعداد(صد نفر، هزار نفر،ده هزار نفر ویا صد هزارنفر) مدیر عامل انتخاب کنند وبه وسیله نماینده ای که در این تعاونی دارند از آن ۱۴۰قلم کالایی که قانون مشخص کرده است به قیمت مناسب وارد کنند و بهره آن را ببرند.

امروز ۱۴تعاونی مرز نشینی در سیستان فعال هستند وجالب است بدانید این  تشکیل یا عدم تشکیل تعاونی هیچ ربطی به  هیچ دولت ویا دولت مردی  نداردکه از او سوال شود چرا کسی از این کارت استفاده نمیکند یا چرا از این کارت استفاده میکنند  دولت متصدی ورود کالا از طریق کارت مرز نشینی نیست شرایط فراهم است و مردم خود باید آستین بالا زده و از کارت خویش مانند ۱۴ تعاونی دیگر استفاده کنند .

 

یک نه بزرگ به سوالاتی که پاسخش را هر فرد مطلعی میداند 

 

سوال نموده بودید

ایا حق نیست که بخواهیم بودجه طرحی که در سیستان اجرا می شود در سیستان و دربانکهای سیستان نگهداری شود ؟

 

جواب این سوال یک نه بزرگ است

نه قانون این امکان را نمی دهد (قانون)

این ملبغ برای خزانه ی دولتی است و محل نگهداری آن، خزانه دولت است و بر اساس پیشرفت کار، پول تزریق خواهد شد. این قانون است دولت مجری قانون است اگر مطالبه ای داریم ابتدا روال قانونی آن را بررسی کنیم اگر به نظر شما این پول باید در حساب دولت در بانک های سیستان باشد مطالبه کنید تا قانونی وضع شود که  این پول به حساب هرجایی که دوست دارید واریز شود.

 

گمرک در میلک هیچ درآمدی ندارد و درآمد آن صفر است.

با احساس تمام و وبا آ وردن  کلمه حق سوال کرده اید:

 

ایا حق نیست که درخواست کنیم درآمد گمرک میلک در سیستان هزینه شود ؟ آیا حق نیست که سوال کنیم که چرا از ظرفیت عظیم میراث فرهنگی سیستان استفاده لازم صورت نمی گیرد ؟ 

 

با توجه به اطلاعاتی که  دارم عرض میکنم گمرک در میلک هیچ درآمدی ندارد و درآمد آن صفر است از مسئولین سوال شود شاید امروز درآمدی از پایانه میلک داشته باشند تا ماهم بدانیم.

هرکس کالایی صادر کند دولت به عنوان پاداش مبلغی هم طبق قانون به او پرداخت میکند چراکه توانسته کالایی صادر کند و ارز وارد کشور کند.

روی دیگر سکه ، اصلا  اگر دولت از گمرک میلک و یا هر گمرکی در کشور درآمد داشته باشد طبق قانون این درآمد باید به خزانهواریز شود، در تمامی ادارات دولتی قوانین به همین منوال است که هر نوع درآمدی باید به حساب خزانه مرکز ریخته و بر اساس آن درآمدهای کتاب بودجه نوشته شود.

درآمد های دولت از چیست؟یکی از منابع درآمد دولت برای هزینه هایی مانند حقوق کارمندانش از همین درآمد هاست آیا باید در این حد هم توضیح داده شود ؟؟

از ظرفیت های عظیم میراث فرهنگی گفته شد، بنظر بنده هم باید همه تلاش کنند ،رسانه ها هم باید  تلاش کنند ظرفیت های فرهنگی سیستان را به مردم داخل وخارج استان بشناسانند و این مهم در عید امسال با عملکرد خوب مدیران شبکه هامون به تصویر کشیده شد.

 

جوانی که نقد میکند باید در خواندن و تحلیل مطالب بیشتر دقت نمایند.

مطلب  معاون استاندار با رعایت کامل ادب و احترام دیپلماسی ونشان از مدیریتی کاملا فنی وکارشناسی است

در قسمت دیگر به معاون امنیتی استاندار گفته اید

بهتر بود در پایان این سخنان بیان می شد که اشکال این خواسته ها و مطالبات چیست که باید از گفتن آن هم خودداری شود ؟

در مطلب ارسالی معاونت محترم  امنیتی استاندار دقیقا همین سوالی که پرسیده شده پیش تر، آشکارا پاسخ داده شده نه در انتها بلکه در متن چند خطی که برای امام جمعه محترم نوشته اند پاسخ تان را داده اند،  لطفا  در خواندن و تحلیل مطالب بیشتر دقت نمایند.

آقای میرشکاری گفته اند:

((به امام جمعه محترم زابل بفرمایید تجارت چمدانی که معطوف به واردات کالا است با سیاست مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی که واردات را هدف قرار میدهد و به تولید داخل لطمه میزند مغایرت دارد،  آیا امام جمعه محترم چنین چیزی را هدف دارد ؟))

و در ادامه گفته اند

((اگر اولی هدف امام جمعه محترم است با فرمایشات خودشان که همین امروز در خطبه ها گفتند در تناقض بوده و مغایرت دارد و دولت تمام اهداف خود را به تحقق منویات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی معطوف کرده آست و فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی فقط برای دولت نیست ))

 

مطلب ارائه شده اقای میرشکاری با رعایت کامل ادب و احترام دیپلماسی ومدیریتی کاملا فنی وکارشناسی میباشد و جای هیچ نقطه کوری باقی نمیگذاردو اگر هدف  واردات کالاست این با سیاست های کلی نظام وبا سیاست های رهبر معظم انقلاب در سال جدید کاملا متناقض است و اگر هدف صادرات کالاست خیلی عالیست و باید تا جایی که امکان دارد تسهیل شود.

 

 

آیا مسئولین حق دفاع از خودشان را ندارند؟

·         در قسمتی دیگر گفته شد

نوع تفکر و سخن به شکلیست که بنظر میرسد حتی اگر دستمان برسد به امام جمعه یک شهر هم اجازه نمیدهیم که فرصتی برای نقد و بیان مشکلات مردم داشته باشد ، این تفکر برای جامعه اسلامی بسیار خطرناک و باید اصلاح و نشان دهیم که ظرفیت نظام مردم سالار دینی جمهوری اسلامی ایران ، بسیار بالاتر ازاین حرفهاست و هرکس بخواهد می تواند نقددرست را بیان نماید.

 

این نوع تفکر مختص عده ای خاص میباشد واین را میرساند که سخت در اشتباهند (!) یک نظر کارشناسی ولو یک نظر شخصی ارائه کردن اینقدر شانتاژ ندارد!

ایا مسئولین حق دفاع از خودشان را ندارند؟

با نوشتن چنین مطالبی وگرفتن قیافه حق به جانب مطمعنا مردم حق را به جانب شما نمیدهند.

در تریبون مقدس نماز جمعه هر شهری مطالبی عنوان میشود و روز بعد از آن هم کارشناسان آن رشته پاسخ کارشناسی را بدون هیچ گونه تنشی داده ارایه می دهند.

با خدای خویش خلوت کنیم و  منصف باشیم  هیچ آدم با انصافی این گونه یک نظر کارشناسی را مورد نقد یکجانبه قرار نمیدهد و از آن تصویری با مضمون تلاش برای اجازه ندادن به نقد وبیان مشکلات مردم نمی سازد !

با این مطالب و ایجاد تنش در منطقه، امروز ، شیعه وسنی برای شان این سوال ایجاد شده که امام جمعه چه گفته و کارشناس حوزه ویا معاونت استاندار چگونه پاسخ داده و اگر فردی از نیت پاک امام جمعه شهر اطلاعی نداشته باشد، می پندارد که امام جمعه محترم شهر بحثی فرای تجارت چمدانی که اصلا فکر کردن  به آن به صلاح نیست دنبال می کند.

مردم عزیزی که این مطلب  را مطالعه میکنید

اقا یا خانم  محترمی که خود را مطالبه گر معرفی کرده راه را اشتباه انتخاب کرده مسیر شانتاژ قدیمی شده است مردم هوشیارند و سریعا به مطلب انتشار یافته از طرف مخاطب رجوع می کنند وحق را میبینند

این مطلب به اصطلاح دفاع از امام جمعه محترم کاملا نقض آشکار است، مگر به ساحت امام جمعه محترم توهینی شده؟اگر نقد است برای همه نقد است و توقع این بود  این جوان عزیز،  فرمایشات وسیاست های مقام معظم رهبری را در مورد صادرات ویا واردات  وقانون تجارت و چند خط مطلب کارشناسی معاون استاندار را در کنار هم گذاشته با هم مقایسه میکردکه آیا کدام یک نقد پذیر است ؟

راهش شانتاژ نیست که در ادامه انتشار مطلبشان گروهی به بی تقوایی و تهمت بپردازند و قلم فرسایی از سر بغض و تفکرات حزبی بسته داشته باشند.

در پاراگرافی دیگر گفته شده

معاون استاندار در سخنان خود تجارت چمدانی را معطوف به واردات و با فرمایشات مقام معظم رهبری مغایر دانسته و تاکید کرده اند که  دولت تمام اهداف خود را به تحقق منویات مقام معظم رهبری در رابطه با اقتصاد مقاومتی معطوف کرده آست !!! بفرض این حرف حتی اگر درست هم باشد ، اما نباید فراموش کنیم که شرایط سیستان از اقتصاد مقاومتی عبور کرده و با شرایطی که شما تعریف می کنید احتمالا باید به سمت ریاضت اقتصادی پیش برویم !

 

با این گفته ی تان کاملا موافق هستم.

دولت قانون را اجرا میکند وانشاالله نمایندگان جدیدی که در استان و کشور انتخاب شده اند(خصوصا در سیستان ، افرادی را به مجلس فرستاده اند که از توانمندی های بالقوه ی بالایی برخوردارند و اقدامات اولیه آنان، بسیار خوب و منطقی و حرکتی رو به جلو را نشان میدهد.) به مجلس که تشریف بردند قوانینی را وضع خواهند کرد که مجریان، مشکلات مردم را به وسیله قانون خوب حل کنند.

 

 

توصیه  محکم  رهبر معظم انقلاب به مردم مسئولین برای جلوگیری از قاچاق

در قسمت بعدی عنوان شده

علاوه برآن سوال این است که آیا حال که نوبت به سیستان رسیده دولت به فکر تحقق منویات مقام عظمی ولایت درخصوص اقتصاد مقاومتی افتاده است ؟

چطور زمانی که مرز در سراوان و سرباز و میرجاوه باز  و براحتی میلیونها لیتر سوخت قاچاق می شود و یا در بازارچه های جنوب استان تجارت چمدانی رونق دارد و به راحتی عبور و مرور صورت میگیرد دولت را درد دغدغه های رهبری نمی گیرد و حال که نوبت به دارالولایه رسیده است چنین سخنانی مطرح می شود ؟

 

با خواندن این مطلب واقعا انسان متاثر میشود روی صحبتم به سوی کسیست که این مطلب را نوشته است.

سخنان رهبری معظم انقلاب درمورد اقتصاد مقاومتی را دیگر با مطالبی که منتشر میکند زیر سوال نبرید

اقتصاد مقاومتی یک اصولی دارد ،رهبر انقلاب دستورات موکدی برای جلوگیری از قاچاق داده اند و از بیانات ایشان است، و عمل نمودن به این بیانات بر همه واجب است چراکه ایشان در این باره فتوای محکمی داده اند که از قاچاق جلوگیری شود.

در بحث سوخت قاچاق و این مطالب ایا شما مدرکی دارید که در استان از طرف دولت و با اجازه وکمک دولت در جنوب وهر جای استان سوخت قاچاق می شود ؟

آیا فقط دولت در مرزها مستقر و مرزبانی میکنند؟

آیا میدانید که ۳۰۰ کیلومتر ازمهمترین قسمت های مرز های استان را نیروهای جان برکف سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اداره و پاسداری و مرزبانی میکنند و حفاظت قسمت های دیگر را دولت یانیروی انتظامی مدیریت میکنند؟

شما با این گونه مطالب دولت را فقط متهم نمیکنید ،نیروی محترم انتظامی و سپاه پاسداران هم در مرزبانی در این استان شراکت دارند.

لازم است بدانید سازمان بازرسی کل کشور ، دیوان محاسبات ، مجلس شورای اسلامی با تمام ظرفیت های خود مرزها و عملکرد دولت را کنترل و از ذره ای کوتاهی وتخلف دولت کوتاه نخواهند آمد.

 

معاون استاندار برای باز کردن گذرگاه مرزی شاهگل سیستان توبیخ شد

 

واقع بین باشید دولت در سیستان یک معبردر  شاهگل باز کرد اما به سرعت بسته شد آیا فکر کرده اید که چرا بسته شد؟

ایا توبیخ هایی که معاون امنیتی استاندار شد را  دیده اید و در نظر گرفته اید؟

همین استاندار و همین معاون امنیتی انتظامی که اینطور بر علیه او به ناروا شانتاژ خبری وتبلیغاتی میکنید برای سیستان وباز کردن معبر سیستان توبیخ شده اند.!

به نظر شما چه کسانی به خارج استان گزارش میکنند که معبر شاهگل باز شده است؟

اسم مرز سراوان را بردید ایا حق است که سپاه پاسداران را زیر سوال میبرید؟!

مرز سراوان وآن قسمت هایی که میتواند سوخت و خیلی موارد دیگر ردوبدل و قاچاق شود قسمتی را تشکیل می دهد که سپاه مستقر و مسئولیت آن برعهده این نهاد خدمتگزار است. متهم کردن اینچنینی ظلم بزرگیست

استاندار برای تصویب طرح های استانی خودش  به آب و آتش زد

استاندار خودش را به آب وآتش زد و یک منطقه آزاد مطرح و موافقت هیات دولت را گرفت این مصوبه برای تایید به مجلس رفت نمایندگان ما نتوانستد از آن دفاع کنند ایا در تریبون ها گفتیم چرا نمایندگان نتوانسند دفاع کنند ؟چرا در طول ۴سال نتوانستند چند نماینده مجلس را با خود همراه کنند یا هنوز هم تیتر میزنیم که سنگ اندازی دولت در مجلس باعث عدم تصوب منطقه آزاد سیستان شده است؟

 

۴ هزار کامیون وتریلی در مرز وپایانه میلک در حال تجارت هستند

در قسمتی دیگر سوال پرسیده اید که . . .

یا اینکه بیان شده که باید به سمت صادرات دراین بازارچه ها پیش برویم ، بفرمائید که کدام تولید را درمنطقه راه اندازی کرده اید که حال توقع صادرات آنرا به بیرون از کشور دارید ؟

برای پاسخ به این سوال لازم است معنی ومفهوم  تاجر وتجارتبازگو شود.

تاجر کالا تولید نمیکند تاجر کالا را از تولید کننده تهیه و صادرات یا واردات انجام میدهد بعد از این تعریف مگر قرار است فقط تولیدات سیستان از مرز سیستان خارج شود ایا در کشور و استان  تولیدات دیگری وجود ندارد که بشود با آن تجارت کرد؟

لازم است بدانید که طی تحقیقات بنده ۴۰۰۰ کامیون و کامیون دار، در میلک سیستان در حال تجارت هستند کالا وارد یا خارج میکنند چرا این کامیون ها که ظرفیتشان قابل توجه هست این عقیده شمارا نداشته؟چرا آنها میتوانند تجارت کنند و شما اینطور نشان می دهید که اصلا تجارتی وجود ندارد

لازم است گفته شود که :

۴۶هزار هکتار سطح زیر کشت در سیستان در طرح آبرسانی قرار دارد، دست پدر و رهبر عظیم شان انقلاب را هم می بوسیم که به پیشنهاد دولت مبنی بر این طرح مهر تایید زدند. ودلیل مجوز گرفتن آن،  هم اورژانسی بودن موضوع و هم عدم پیش بینی طرح در کتاب قانون بود و از رهبر انقلاب مجوز اخذ گردید تا که در دولت های بعدی ویا فرزندانمان دولت را خودسر و قانون گریز خطاب نکنند !

همین دولتی که شما  معاون آن را به باد انتقاد میگیرید  ۴۶هزار هکتار از اراضی سیستان را در این طرح قرار داده ،طرحی که در حال اجرا شدن هست . در این طرحی که به چشم تان نمی آید(!) دو هزار نفر در این زمینه به طور کاملا مستقیم ایجاد اشتغال شده است

همین دولت دستور داد تا لوله این طرح هم در سیستان تولید وعرضه شود  و ۱۵۰نفر هم در این کارخانه کار می کنند!

 

کارخانه ای که خواب احداث آن در چابهار دیده شده بود چطور شد که سر از سیستان در آورد؟

همین دولت یک کارخانه آنتیموان کلنگ میزند. کارخانه آنتیموانی که در زمان انتشار، خبر کلنگ زنی اش برای برخی جای سوال بود که آنتیموان چی هست.

همین دولت کلنگ کارخانه ی لاستیک سازی را درسیستان بر زمین میزند که همین الان ۱۰۰نفر در روند احداث آن به صورت مستقیم شاغل  هستند.

کارخانه ای که آقای وزیر خواب احداث آن را به دلایلی که کارشناسانش عنوان کرده بودند در چابهار دیده بود اما استاندار با تمام توان ایستادگی کرد که باید در سیستان احداث شود .

درست است که اثرات این کلنگ سه سال دیگر نمایان میشود ولی اگر دولت قبل که ۸سال دولت داری کرد بفکر سیستان می بود و در دولتش کلنگ آن را بر زمین میزد امروز شاهد تجارت لاستیک در سیستان و اشتغال ۱۰۰۰نفر دیگر درآن بودیم

ظرف دوسال ۴ طرح تولیدی بزرگ در سیستان رقم میخورد کاش دولت  پول دار گذشته یک طرح بیشتر، مانند این ، در سیستان کلید میزد.

 

پروژه های عمرانی واحداثی برای تکمیل شدن وبهره وری  به زمان نیاز دارد

·         در قسمتی دیگر گفته اید…

بله قبلا هم عرض شد دست دولتمردان درد نکند ، ممنوون هستیم و شکرگزار که کلنگی برزمین خورد و کارخانه لوله سازی هم راه اندازی شد  و بقول شما دو هزار شغل هم ایجاد خواهد شد ، اما بفرمایید آیا باید سالها بنشینیم تا شاید این کلنگ ثمره دهد و پس از آن تولیداتش را به خارج صادر کنیم ؟

 

جواب این سوال هم یک بله بزرگ و یک حقیقتی انکار ناپذیر است (!) ساخت کارخانه همین هست ، قرار نیست کارخانه ای تخریب شود که بتوان در ثانیه ای آن را تخریب کرد ، ساختمان در دست احداث است و مطمعنا پروژه های عمرانی واحداثی برای تکمیل شدن وبهره وری ، به زمان نیاز دارد. سیستان یک روزه و یک ساله به این دردها گرفتار نشده است ، دولتها پشت سر گذاشته است ،چرا دیگران حتی گلنگی بر زمین نزده تا سیستان استفاده بهتری میبرد.

 

دولت ومسئولین آن بارها اعلام کرده اند مردم ولی نعمت آنها هستند

لزوم  امید دادن به مردم و بازگو کردن اقدامات امید بخش دولت

در قسمت بعدی گفته شد

همچنین بنظر میرسد لازم است ، زمانی که دولتمردان  منت اجرای طرح آبرسانی لوله ای به مزارع سیستان را برسرمان میگذارند ، فراموش نکنند که تامین بودجه از سوی مقام معظم رهبری دلیل اصلی اجرایی شدن این طرح می باشد و الا این طرح هم به سرنوشت شوم و سیاه ، اتوبان زابل به زاهدان ، گازرسانی به سیستان و چندین طرح بزرگ و کوچک دیگر دچار می شد.

دولت ومسئولین آن بارها اعلام کرده اند مردم ولی نعمت آنها هستند پس نیست کسی که بر ولی نعمت خویش منت گذارد

گفتن اقدامات دولت هم در پاسخ به انتقادهاییست که گاها از اطراف منتشر میشود و نیاز است جهت امید دادن به مردمی که ممکن است  به کل نا امید از آینده سیستان هستند اقدامات امید بخش را یادآوری کنند.

ای کاش گاز میتوانست پرواز کند

من هم موافقم که گاز میخواهیم

ولی گاز برای رسیدن به سیستان پرواز که نمیتواند بکند. و ای کاش گاز میتوانست پرواز کند!

گاز ابتدا باید به زاهدان برسد بعد به سیستان  این هم مطمعنا نیازمند زمان است و زمانبندی آن هم از زمان استارت ۲ساله بوده است.

جاده زابل زاهدان هم تقریبا تا سه راه دشتک حجم بیشترآن  عملیات آن اجرا شده ، مسافت هایی هم افتتاح شده وفراموش نکنیم که دولت قبلی بشکه ای ۱۴۰دلار نفت میفروخت  این دولت ۳۰ دلار میفروشد. مطمعنا اختلاف ۱۴۰ دلاری و ۳۰ دلار قابل درک استپس به همین دلیل است که توان عمرانی دولت کاسته شده است .

در دولت محترم اقای احمدی نژاد که کلنگ آن را بر زمین زد با همان درامد بایستی آن را به اتمام می رساند !

اگرچه نقد شما در حقیقت اانتقاد بجایی است من هم باشما موافق آرزویی هستم که هیچ وقت محقق نشد. واقعا به سیستان  ظلم وناجوان مردی کردند

 

در بخش دیگری گفته بودید …

در جایی دیگر از سوی معاون استاندار ایراد سیستانیها را بیان گلایه و سخنان به زعم شما نیش دارد بیان شده ، درصورتی که این سخنان نه گلایه است و نه سخنان نیشدار ، بلکه تماما درد دل مردم سیستان است که به یک گفتمان عمومی مبدل شده و از تریبون مقدس نماز جمعه بیان می شود و اگر بیان نشود بی شک مردم از آن گریزان خواهند شد ، پس هرکس که دلسوز سیستان و سیستانیست باید تلاش کند که این تریبون مطالبه گر باقی بماند تا شاید اثرات منفی سالها سکوت از بین برود.

اگر می بینید که امروزه استقبال مردم از نماز جمعه زابل بیش از هرزمان دیگریست علت اصلی همان بیان مشکلات بدون هیچ کم و کاستی می باشد.

 

در پاسخ این مطلب این نکته را از سعدی بزرگ یاد آور میشوم که  ((دو صد گفته چون نیم کردار نیست ))

من هم موافقم که باید انتقاد شود اما در کنار این انتقاد هرمقام محترمی که تریبون دارد همراه تریبونش میتواند اتاق فکر تشکیل دهد و صاحبان اندیشه و نخبگان جوانان را دعوت کند، طرح ارایه دهند و صاحبان نقدینگی و سرمایه گزاران را هم بیاورند و طرح های مصوب خویش را اجرا بکنند

 

 

جانا سخن از زبان ما میگویید

بلعکس شما معتقدیم ایراد سیستانیها دراین است که برای خود زود شاخ و شانه می کشند و برای دیگران زود نرم می شوند و بجای اینکه تلاش کنیم مشکلی را حل کنیم ، سعی داریم فرافکنی کنیم و بقول معروف و با حرکتی زیرکانه توپ را درمیدان حریف بیاندازیم غافل از اینکه اینجا کسی حریف کسی نیست و همه دریک تیم میجنگیم.

 

جناب مطالبگر سیستان

خیلی قشنگ گفتید جانا سخن از زبان ما میگویید

اما باید حواسمان باشد که ما بر پایه احساس و به دور از منطق سخن نگوییم، علمی سخن بگوییم و دست از شانتاژ و سیاه نمایی و با تخریب چهره های تاثیر گذار که در جهت خدمت به مردم گام برمیدارند، برداریم خود را مطرح نکنیم و لقب مطالبگر به خود ندهیم و اینگونه به مردم نیز ایراد وارد نکنیم ، مردم سیستان عزت نفس دارند!

 

 

هیچ شاخ و شانه کشیدنی از طرف معاون امنیتی استاندار در یادداشت وی مشاهده نمیشود

شما مطلبی را منتشر نموده اید که در بیشتر پاراگرافها سراسر مغلطه وشانتاژ موج میزند و شیطنت رسانه ای برای تشویش اذهان عمومی در سطر سطر آن برای مطلعین جامعه مشهود است در حالی که یادداشت ارسالی که شما آن را نقد کرده اید هیچ شاخ و شانه کشیدنی از طرف معاونت امنیتی استاندار در آن مشاهده نمیشود

 

در بخشی دیگر این سوال را مطرح کرده بودید که …

سوال دیگر این است که آیا فقط و فقط امام خامنه ای  دراین مدت  یک ربع قرن تنها و تنها همین یک کلام را بیان فرموده اند که باید از تولید داخل و صادرات حمایت شود و دیگر هیچ نگفته اند که  دولت آنرا سرلوحه کارخود قرار دهد؟

ایشان از مقابله با تبعیض ویا از مقابله با رانت خواری  هیچ نگفته اند ؟ از مقابله با فساد هیچ نفرموده اند ؟ اینکه درمرز دهها هزار نفر برای لقمه ای نان محتاجند و برخی ها اندازه کل این دهها هزار نفر از همین مرز درآمد دارند و یا وجود دهها هزار جوان کشاورز زاده ، دامدار زاده و صیاد زاده تحصیلکرده بیکار ، هیچ مساله را درذهن زنده نمی کند ؟ و سخنی از سخنان گهربار مقام عظمی ولایت را به یاد دولتمردان نمی آورد که بدان واکنش نشان دهند و حرکات مثبت دیگری را باعث شود؟

 

در جواب باید بگویم امام خامنه ای در زمینه قاچاق مرتبا به  احاد مردم ، ارگان ها و دولت ها توصیه ها وحتی فتواهایی داشته اند

مقام معظم رهبری دستور همدلی وهم زبانی داده اند وتوصیه می کنند که هم دل وهم زبان باشید

اری ایشان دستور داده اند روی تولید داخل سرمایه گذاری وتوجه شود  اری مقام عظمای ولایت دستورداده اند با همسایگان رابطه مناسب داشت اری مقام معظم رهبری در زمینه اتحاد بین شیعه و سنی هم سخنان فراوانی  داشته اند.

بله درست است هر سخن جایی دارد و هر نکته مکانی

انروز معاونت استاندار نظر کارشناسی خود را با دلایل کاملا روشن ومنطقی عنوان کرده و مطمعنا هر کس که احساس مسئولیت میکند و در در حیطه وظیفه  و مدیریت و تخصص او باشد باید نظر بدهد

بهتر است با هم تعامل داشته باشیم ابتدا از اندیشه و برنامه دیگران جویا شویم و در چهارچوب قوانینی که مجلس تصویب کرده است ودولت در حال اجرای آن است همراهی و همدلی را پیشه کنیم!

 

رهبر انقلاب می فرمایند

((ممکن است کسی نظر مخالف ولی فقیه داشته باشد که اشکالی ندارد((

آیا یک توصیه ونظر کارشناسی به امام جمعه محترم شهری از بین رفتن جایگاه مقدس ایشان است؟

در قسمتی دیگر از حفظ جایگاه وتریبون امام جمعه محترم سوال کرده بودید

چگونه می شود چنین ریزبینانه سخنان حکیمانه رهبر فقید انقلاب را گوش دهید اما بخاطر نیاورید که ایشان توصیه می کنند که (( همگان جایگاه امام جمعه را حفظ نمایند وامام جمعه باید خطبه های نمازجمعه را براساس نیازهای جامعه بیان نماید و حقایق را تبیین و روشن کند))

در جواب باید گفت

اتقافا خیلی عالی است

باید اینگونه باشد ولی بهتر هست امام جمعه محترم جلسات کارشناسی هم با مسئولین برگزار کنند و این جلسات را بیشتر کنند و در تریبون مقدس نماز جمعه که قابل نقد هم میباشد مطالب کارشناسی تری عنوان کند.

رهبر انقلاب می فرمایند

((در این بین ممکن است کسی نظر مخالف ولی فقیه داشته باشد که اشکالی ندارد))

 

حضرت علی (ع) می‌فرمایند: از من در آشکارا و پنهان انتقاد کنید و با من مثل پادشاهان و ستمکاران صحبت نکنید. این فرموده نیز نشان می‌دهد که گاهی نگاه‌ها و برداشت‌های غلطی وجود دارد.

اگر کسی به امام جمعه محترم شهری توصیه کارشناسی کند این موضوع به معنای از بین رفتن جایگاه مقدس نیست

 

دوباره به چند خط منتشر شده ازسوی معاونت استاندار رجوع کنید ، به راستی اگر انصاف باشد ، مطلبی که نشان میدهد ایشان جایگاه امام جمعه را زیر سوال برده اند کدام جمله است؟ صد بار هم به مطلب رجوع کنیم چیزی جز احترام و توصیه ای کارشناسی و عقلایی و هماهنگ با منویات مقام معظم رهبری در آن نمی بینیم.

 

در قسمتی دیگر از زبان امام جمعه محترم زابل گفته شده

آیا اینکه امام جمعه زابل گفت :  ((در جنوب استان بودجه ها به راحتی هزینه می شود و طرح ها بخوبی پیش میرود)) نادرست است ؟ آیا بجز این  است که پلی صد متری در سیستان (پل نهراب) سالهاست به بهانه عدم وجود بودجه تعطیل شده و پل های جنوب یکی پس از دیگری ساخته می شود ؟ البته که ما هم معتقد بر توسعه بلوچستان هستیم اما انتظار داریم که بقول و گفته جناب کیخا امام جمعه زابل ، دولت نگاهی هم به شمال استان داشته باشد.

 

جواب این سوال خیلی ساده است

برای دولت شمال و جنوب استان  فرقی نمیکند و نخواهد کرد.

اگر میگویید درجنوب استان طرح هایی اجرای میشود که در سیستان نیست دلایل کارشناسی خود را دارد به عنوان مثال دولت در سیستان خانه های بهداشتش را کامل کرده اما در جنوب استان هنوز در این زمینه جای کار بسیار است بهداشت مسئله ای شمال جنوبی نیست مسئله ای ملیست.

در بلوچستان با همین اعمال تفکرات و سیاست های  غلط گذشته ی (شمال ، جنوبی یا شیعه و سنی )، ۳۰ درصد مردم در جنوب استان بیسواد هستند و آیا این مسئله ای سیستانی یا بلوچستانی است یا معضلی ملی؟!

در سیستان راههای اصلی روستایی آن هم آسفالت است اما در بلوچستان در بخشهایی راههای بین شهرستان های آن آسفالت نیست  وراه دسترسی با توجه به بعد مسافت و نرخ وسعت مناسب نیست .

 

آخرین پاراگراف منتشر شده هم جواب آن در مطالب قبلی آشکار است و این دیدگاه زاییده ذهن و نظراتی شخصیست

در کلام آخر باید گفت در مطلب منتشر شده از سوی معاون امنیتی استانداری هیچ گونه مطلبی که در آن آشکارا یا به صورت نهان نشان دهد که هدفشان تهدید تریبون نماز جمعه و بی احترامی به این نهاد مقدس است ، یافت نمیشود .

واقعیت این است که باز گشایی مرز سیستان و گذرگاههای مرزی نیاز به قانون دارد که امید است در مجلس اینده این قانون تصویب شود تا مسئولین استان برای بازگشایی توبیخ نشوند.

اینگونه سطحی برخورد کردن با مسائل، جز آنکه جامعه ای را ملتهب کند و دلهای آرام دوستانی دیرین را از یکدیگر فاصله دهد ثمر دیگری ندارد .

کمپین راه انداختن و عکس گرفتن و پرداختن به مسائل حاشیه ای و دور شدن از اصل ماجرا ، استفاده ابزاری از نام وشخصیت هایی که برای همه محترم اند و به نوعی طلایه دارند شیوه ای منسوخ برای بازی های حزبی و جناحی است .

قطع یقین مبرهن است که اگر از هر انسان آزاده و آزاداندیش مسلمانی بپرسید ،نظرتان در مورد تضعیف جایگاه نماز جمعه چیست ؟ بی آنکه بداند اصل ماجرا چه بوده است ! این مهم را به شدت محکوم خواهد کرد و از کسی که چنین موضوعی را مطرح کرده است تبری می جوید (چرا که این مهم یکی از فروع دین در مذهب ماست ) خواه آن شخص هر کسی که می خواهد باشد !

چگونه است که به راحتی هرچه تمام تر فردی که سالهاست لباس خدمت به نظام را در عرصه های مختلف به تن کرده ، تنها به جرم اینکه منش فکری متفاوتی با شما دارد را به تضعیف جایگاه رفیع نمازجمعه و تلاش برای زدودن روحیه نقادی در جامعه متهم می کنید ! آن هم با تعابیری سطحی که پاسخ مشروحش در سطور پیشین به سمع و نظر مردم فرهیخته سیستان رسید .

با آبروی مردم بازی کردن اگرچه کار ساده ای است چرا که گره کور ایجاد کردن به سادگی هرچه تمام انجام می شود و باز کردن آن زمان زیادی را طلب خواهد، اما عواقب دنیوی واخروی خاص خود را نیز به دنبال دارد .

حق جو ، با انصاف و حق طلب باشیم.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز