آیت الله سبحانی:

دریافت سود وام خلاف شرع است

۱۳۹۵/۰۱/۱۱ - ۱۲:۳۹:۵۸
کد خبر: ۳۸۶۸۹۹
دریافت سود وام خلاف شرع است
آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید گفت: دریافت سود وام مساله ای خلاف شرع است که باید حذف شود و هر جا وجود دارد باید از بین برود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، آیت الله سبحانی امروز در دیدار شهردار قم با وی، بیان داشت: یکی از دلایلی که اقتصاد ما دچار توقف و رکود می باشد آن است که پول ها برای دریافت سود به بانک ها رفته و اگر سود در بانک ها یک درصد باشد مردم پول خود را از بانک بیرون آورده و آن را در عمران و آبادانی مصرف می کنند.

وی گفت: شهرداری قم نیز برای بازپرداخت بدهی های خود نباید به بانک ها سود بپردازد چراکه سود دهنده و سود گیرنده هر دو کاری خلاف شرع را انجام می دهند.

وی در ادامه ابراز داشت: شهرداری باید در حفظ باغ های موجود در شهر قم کوشا باشد و نباید با توسعه شهر شاهد آن باشیم که باغ ها از بین بروند.

آیت الله سبحانی اظهار داشت: باید برای حفظ بقیه باغ های موجود در شهر قم برنامه ریزی وجود داشته باشد تا تعادل در طبیعت را حفظ کنیم.

شهردار قم نیز در این دیدار با اشاره به اینکه این نهاد از ابتدای سال 95 اقدام به مطالعه و برنامه ریزی جهت طراحی یک نقشه راه برای دست یابی و رسیدن به چشم انداز و افق 1404 مورد نظر رهبر معظم انقلاب است، افزود: در این نقشه راه سعی می شود، کلیه تدابیر لازم جهت انجام امور مختلف شهری اتخاذ شود.

سید مرتضی سقائیان نژاد بیان داشت: شهرداری قم به دلیل دریافت اوراق مشارکت هم چنین قرض هایی که بابت بلوار پیامبر اعظم داشته است رقمی بالغ بر یک هزار و 650 میلیارد تومان بدهی دارد که به جز 800 میلیارد تومان، باقی این بدهی بابت سود دیرکرد وام است که باید به بانک ها پرداخته شود.

وی گفت: تا کنون برای تسویه 500 میلیارد تومان از بدهی شهرداری قم گره گشایی صورت گرفته است و تلاش می کنیم تا در سال جاری و پایان سال 96 کل بدهی شهرداری قم را تسویه کنیم.

وی افزود: 250 هکتار از شهر قم به تازگی زیر فضای سبز رفته و با توجه به این که سرانه فضای سبز شهر قم بسیار پایین است در تلاش هستیم تا 12 متر مربع به سرانه فضای سبز این شهر اضافه کنیم.

شهردار قم گفت: در تلاش هستیم تا سالانه سه متر مربع به سرانه فضای سبز قم اضافه شود و از درخت هایی برای کاشت استفاده کنیم که با اقلیم شهر قم همخوانی داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز