اسکان پنج هزار و ۸۸۱ زائر غیر ایرانی در واحدهای اقامتی قم

۱۳۹۵/۰۱/۱۲ - ۱۴:۲۴:۲۰
کد خبر: ۳۸۷۰۸۷
اسکان پنج هزار و ۸۸۱ زائر غیر ایرانی در واحدهای اقامتی قم
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم از اسکان پنج هزار و881 زائر غیر ایرانی و مسافر نوروزی از ۲۷ اسفندماه سال گذشته تا یازدهم فروردین در قم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، عیسی رضایی با اشاره به وضعیت اسکان زائران غیر ایرانی گفت: ۲2 هزار و 888 نفر در واحدهای اقامتی استان قم اسکان داشته اند که از این تعداد پنج هزار و 881 زائر غیر ایرانی در واحدهای اقامتی قم از جمله هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر و خانه مسافر اسکان یافتند.

وی با اشاره به اینکه حدود 696 هزار و 520 نفر در طرح نوروزی در قم اسکان یافته اند گفت: از این تعداد در مدارس قم 447 هزار و 484 نفر و در کمپ های موقت 143 هزار و 146 نفر اسکان پیدا کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم، ادامه داد: در سایر مراکز اقامتی از جمله مهمانسراهای ادارات، خوابگاه‌های دانشجویی، سالن‌های ورزشی و چادرهای مسافرتی در بوستان‌ها 83 هزار و دو نفر اقامت یافتند.

رضایی با اشاره به اینکه روزانه نظارت از تاسیسات گردشگری قم صورت می گیرد گفت: سه اکیپ برای نظارت از تاسیسات گردشگری روزانه فعالیت می کنند که این اکیپ ها به صورت مشترک با مرکز بهداشت، اداره کل تعزیرات حکومتی و اداره نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی استان قم و همکاری انجمن بین راهی، پذیرایی و گردشگری نظارت ها را انجام می دهند.

وی افزود: این تیم ها 784 مورد نظارت از تاسیسات گردشگری را انجام داده اند که 63 مورد اخطار کتبی، 217 مورد تذکر، 61 مورد تشویق و ۵ مورد تعطیلی و تعلیق برای این تاسیسات صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه در استان قم حدود ۴۰۰ واحد تاسیسات گردشگری وجود دارد گفت: از این تعداد ۳۰ واحد هتل، ۲۴ واحد هتل آپارتمان، ۵۴ مورد مهمانپذیر، ۵۹ دفتر خدمات مسافرتی، ۱۲۸ مجتمع بین راهی، پذیرایی و گردشگری، ۱۵۰ واحد خانه مسافر  فعال است که شاهد استقبال زائران نوروزی از این اماکن بوده ایم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز