مدیرکل میراث فرهنگی همدان:

۱۹۱ هزار نفر در استان همدان اسکان داده شدند

۱۳۹۵/۰۱/۱۴ - ۱۱:۵۶:۵۶
کد خبر: ۳۸۷۳۸۶
۱۹۱ هزار نفر در استان همدان اسکان داده شدند
علی مالمیر از اسکان بیش از ۱۹۱ هزار نفر در مراکز اقامتی استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان اظهار داشت: از 28 اسفند ماه تا 13 فروردین ماه 191 هزار و 230 نفر در اماکن اقامتی همدان از جمله هتلها، مهمانپذیرها و سایر مراکز اقامتی اسکان داده شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه چهار هزار و 420 نفر در هتلهای استان همدان اسکان داده شده‌اند، گفت: همچنین در این ایام چهار هزار و 12 نفر جمعیت در مهمانپذیرها و 81 هزار و 138 نفر در کمپهای موقت استان همدان که شامل سوئیتهای گنجنامه، عباس آباد و چادرهای هلال احمر می‌شود، اسکان داده‌ شده‌اند.

وی با بیان اینکه امسال از ظرفیت منازل استیجاری دارای مجوز برای اسکان مسافران نوروزی استفاده شده است، تصریح کرد: از 28 اسفند ماه تا پایان روز گذشته 22 هزار و 763 نفر در منازل استیجاری همدان اسکان داده شده‌اند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان همدان با اعلام اینکه در ایام نوروز 95532  نفر در هتل آپارتمانهای همدان اقامت داشتند، اظهار داشت: در شبانه‌روز ظرفیت اسکان حداقل 16 هزار نفر و حداکثر 30 هزار نفر وجود داشته و مشکلی در زمینه اسکان مسافران نوروزی در استان همدان وجود نداشت.

وی با بیان اینکه ظرفیت لازم برای اسکان اضطراری مسافران نوروزی پیش‌بینی شده بود، گفت: مسافران نوروزی که قصد سفر به همدان را دارند نگران تامین فضا برای اقامت نبودند چراکه تمهیدات لازم برای اسکان مسافران اندیشیده شده بود.

مالمیر با اشاره به اینکه ظرفیت لازم برای اسکان مسافران در پارک‌ها و امکان چادرزنی ایجاد شده بود، گفت: شهرداری همدان قبل از نوروز 95 بوستانهای شهروند، نماز، ارم، باغ ایرانی و اردوگاه ابوذر را برای نصب چادر توسط مسافران مشخص کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان اظهار داشت: مسافران نوروزی  برای نصب چادر باید در این پارکها اقدام می‌کردند چرا که نصب چادر در سایر پارکهای شهر همدان ممنوع بوده و اجازه نصب چادر در آنها داده نمی‌شد.

وی از برپایی 26 بازارچه صنایع دستی در استان همدان خبر داد و گفت: بازارچه‌های صنایع دستی در نوروز 95 در نقاط مختلف استان همدان برپا شده بود تا مسافران و گردشگران نوروزی برای خرید سوغات و صنایع دستی با مشکلی مواجه نشوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز