رشد ۲۰۰ درصدی اعتبارات سازمان جهاد‌کشاورزی خراسان‌جنوبی در سال ۹۴

۱۳۹۵/۰۲/۱۴ - ۱۳:۱۱:۳۳
کد خبر: ۳۸۷۴۳۹
رشد ۲۰۰ درصدی اعتبارات سازمان جهاد‌کشاورزی خراسان‌جنوبی در سال ۹۴
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی، گفت: در سال گذشته علی رغم محدودیت‌های مالی مبلغ اعتبار جذب شده از محل صندوق توسعه ملی 200درصد نسبت به سال 93 رشد داشته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری  برنا  هاشم ولی‌پور‌مطلق، امروز (14 فروردین ماه) در اولین جلسه شورای عمومی کارکنان سازمان جهاد کشاورزی و ادارات کل تابعه، گفت : سال 94 یک سال پر کار و پر از فراز و نشیبی بود که با تمام این شرایط از جمله خشکسالی، عدم اعتبار کافی تأثیر فراوانی در بخش کشاورزی داشت.

او  با بیان اینکه در سال 94 با جذب مبلغ 17 میلیارد و 800 میلیون تومان از محل اعتبارات تملکی که در مجموع 28 میلیارد تومان است، افزود: در این خصوص کار زیادی صورت گرفته، که نسبت  به 10 سال گذشته رشد قابل چشمگیری داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی، تصریح کرد: در سال گذشته 64 میلیارد تومان اعتبارات ملی مصوب بوده که نسبت به سال 93 میزان 40% رشد داشته است.

وی ادامه داد: در سال گذشته 68 هزار تن نهاده بصورت مدت‌دار بین کشاورزان توزیع شده است و این موفقیت ها حاصل تلاش همکاران و همچنین حمایت کشاورزان ازاین نهاده ها بوده است .

ایشان عنوان کرد: یکی از فعالیت‌های مهمی که درسال گذشته در سازمان صورت گرفته وجود ویدیو کنفرانس بوده که اولین دستگاه در سطح سازمان‌های جهاد کشاورزی کشور است و از مزایای آن می‌توان ارتباط مستقیم با مدیران همه شهرستان‌ها و همچنین کشاورزان شهرستان‌ها در مراکز خدمات کشاورزی اشاره کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی،  تاکید کرد: این کار باعث کاهش یافتن هزینه‌ها، سرعت عمل در فعالیت‌ها گردیده بطوری که تمام کارگاه‌های آموزشی از طریق این ویدیوکنفرانس برای فعالین بخش کشاورزی بطور همزمان صورت می‌گیرد.

ولی‌پورمطلق، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف اصلی سازمان در سال گذشته بحث تنظیم بازار بوده که از مراحل تولید تا بهره‌برداری، این وظیفه را به عهده داشتیم ولی ستاد تنظیم بازار که به سازمان ملحق شد مسائل بیرون از مزرعه، قیمت گذاری جزو وظایف این سازمان گردید، همچنین تنظیم در صادرات و واردات و دخالت در امور توزیع میوه‌ها وگوشت نیز از وظایف این سازمان است،که می‌بایست بازار فروش را فراهم کنیم.

وی با اشاره به سخنان دکتر نوبخت که چند روز اخیر اعلام کردند، وزارت جهاد کشاورزی در حوزه اقتصاد مقاومتی موفق‌ترین دستگاه در کشور بوده، یادآور شد: انشاا... بتوانیم امسال که به نام سال "اقتصاد مقاومتی،اقدام وعمل" نامگذاری شده تأثیر مستقیمی در اقتصاد و معیشت کشاورزان داشته باشیم.

 

نظر شما