رئیس اداره سواد آموزی ناحیه یک بندرعباس:

اولویت کاری مدیران مدارس باید اهتمام در جذب اولیاء بیسواد باشد

۱۳۹۵/۰۱/۱۵ - ۰۸:۵۳:۳۷
کد خبر: ۳۸۷۵۹۱
اولویت کاری مدیران مدارس باید اهتمام در جذب اولیاء بیسواد باشد
رئیس اداره سواد آموزی آموزش وپرورش ناحیه یک بندرعباس در اولین جلسه بهبود کیفیت سواد آموزی این ناحیه آموزشی در سال 95 گفت: یکی از اولویت کاری تمامی مدیران مدارس باید در راستای جذب اولیاء بیسواد باقی مانده باشد.

به گزارش خبرگزاری برنا در بندرعباس، نجمه قنبرنیا با اشاره به اولویت کاری وزارت آموزش وپرورش در باسواد نمودن اولیاء بیسواد، اظهار داشت: اولیاء یکی از ارکان تعلیم و تربیت محسوب می شوند و سطح سواد اولیاءنقش موثری در میزان مشارکت آنها در فعالیت مدرسه و پیشرفت تحصیلی و تربیتی فرزندان آنان دارد.

وی افزود: مدیران بواسطه آشنایی، رابطه درگیرانه و نزدیک تر با اولیاء دانش آموزان ،نقش بسزایی در شناسایی و جذب اولیاء بیسواد می توانند داشته باشند که در این راستا سواد آموزی اولیاء باید در اولویت کاری آنها قرار داشته باشد.

قنبرنیا ضمن تقدیر از مدیرانی که نسبت به تهیه و تکمیل فرم های اولیاء بیسواد و ارسال به اداره نهضت سواد آموزی اقدام نمودند، بیان کرد: با توجه به تأکید برنامه تحول نظام آموزش و پرورش بر ریشه کنی بیسوادی ،هیچ گونه سهل انگاری و توجیهی در این زمینه پذیرفته نیست و تمام تلاش برای کاهش بیسوادی در بین اولیاء باید صورت پذیرد.

رئیس اداره سواد آموزی آموزش وپرورش ناحیه یک بندرعباس میزان جذب بیسوادان درسال گذشته  را 473 نفر اعلام کرد و خاطر نشان ساخت: تعداد حجم ابلاغی بیسوادان از طرف اداره کل آموزش وپرورش به ناحیه یک اعم از اولیاء و افراد عادی بیش از 700 نفر بود که با تحقیق های صورت گرفته تعدادی از این آمار به دلایلی از جمله فوت، مهاجرت، آموزش ناپذیر،بیمار وغیره کاهش یافته و قریب به 70درصد از بیسوادان تحت پوشش کلاس های سواد آموزی این ناحیه آموزشی قرار گرفتند.

نظر شما