استاندار قزوین در نامه ای به استانداران زنجان و گیلان تاکید کرد؛

لزوم هماهنگی و برنامه ریزی مشترک به منظور کنترل آفت مگس میوه زیتون

۱۳۹۵/۰۱/۱۵ - ۱۱:۱۹:۰۵
کد خبر: ۳۸۷۶۷۰
لزوم هماهنگی و برنامه ریزی مشترک به منظور کنترل آفت مگس میوه زیتون
همتی استاندار قزوین در نامه ای به استانداران زنجان و گیلان بر ضرورت هماهنگی و برنامه ریزی مشترک به منظور کنترل آفت مگس میوه زیتون تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین، فریدون همتی در نامه هایی جداگانه به انصاری و نجفی استانداران زنجان و گیلان بر برنامه ریزی و هماهنگی های لازم برای مبارزه با آفت مگس زیتون تاکید کرد.

در نامه استاندار قزوین خطاب به استانداران زنجان و گیلان آمده است: تولید مواد غذایی و محصولات کشاورزی سالم و مقرون به صرفه و اعمال روشهای گوناگون در کشاورزی حاصل می گردد و یکی از این روش ها کنترل و مبارزه با آفات و عوامل خسارت زای گیاهی است.

وی در ادامه آورده است: باغهای زیتون با قدمتی طولانی در 3 استان قزوین، گیلان و زنجان، نشان از ارزش این محصول در این منطقه از کشور و جهان دارد و اهمیت حفظ و نگهداری از آنها با توجه به تک محصولی بودن مناطق یاد شده و تأثیر مستقیم بر معیشت مردم ساکن در آنها بر کسی پوشیده  نمی باشد.

همتی در بخش دیگری از نامه مرقوم کرده است: از سال 1383 آفت مگس میوه زیتون با داشتن پتانسیل بسیار بالایی خسارت زایی بر این محصول در 3 استان مشاهده و تاکنون خسارات هنگفتی به بار آورده است و به یاری خداوند متعال و همچنین تدوین برنامه ریزی های دقیق و مدیریت و نظارت بر حسن انجام آن در سال زراعی 93-94 هیچگونه خسارتی به محصول زیتون وارد نگردید که جایی بس شکر به درگاه خداوند متعال و همچنین تقدیر از تلاشگران و برنامه ریزان در سطح وزارتخانه های کشاورزی و کشور دارد.

استاندار قزوین در پایان با دعوت از استانداران زنجان و گیلان برای حضور در نشست هماهنگی و برنامه ریزی کنترل آفت مگس میوه زیتون تصریح کرده است: به منظور تداوم حفظ محصول و امنیت غذایی، شایسته است با برگزاری نشست های هم اندیشی و همیاری، نسبت به بهبود روشهای کنترل آفات مذکور و رفع برخی کاستی های مربوط به آن گام برداشته شود.

نشست هماهنگی و برنامه ریزی کنترل آفت مگس میوه زیتون امسال با حضور معاونین وزیر جهادکشاورزی در امور باغبانی و حفظ نباتات و رؤسای سازمانهای جهادکشاورزی استان ها برگزار می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز